Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suonenveto raskausaikana

Vierailija
31.01.2014 |

Toissayönä tuli aivan kamala ja kivulias suonenveto vasempaan jalkaan ja siitä asti pohje ollut todella kipeä, astuminen sattuu. Pitäisikö tästä huolestua? Tulee väkisinkin mieleen että onko veritulppa jalassa. Olen rv 24, 25 vuotias ja norm. Painoinen, ei aimpia tukoksia, eikä sairauksia. Voiko suonenvedon jälkeen olla noin kauan noin kipeä? Kokemuksia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mietin miksi sitä sanotaan suonenvedoksi, vaikka se on lihaskramppi. Ja itsekin puhun usein siitä suonenvedosta. Minulla on ihan ilman raskauttakin voimakkaita kramppeja juurikin pohkeissa ja lihas on jumissa/kipeä useamman päivän. Ihan on normaalia. Ota magnesiumit käyttöön. Illalla ennen nukkumaan menoa. Minulla tätä vaivaa on alkanut esiintymään myös säären etuosassa ja jalkaterässä ja voin sanoa, että paljon tuskallisempia paikkoja ainakin minulla kuin se pohje. Magnesium on helpottanut paljon, mutta jalkojen päällä oleva työ vaatii siltikin osansa.

Vierailija
2/14 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli raskausaikan suolan puutteesta suonenvetoja. olin ihan huomaamattani vähentäny suolan käyttöä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli raskausaikan suolan puutteesta suonenvetoja. olin ihan huomaamattani vähentäny suolan käyttöä..

Vierailija
4/14 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/14 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli noita lihaskramppeja, olen kuullut että aika tavallisia ovat :) Eli älä hätäile!

Vierailija
6/14 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku villasukat jalassa ja varo tekemästä mitään äkkinäisiä liikkeita jalallasi makuulla ollessa. Kuuma suihku auttaa kramppiin.

Vierailija
7/14 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt kiivaasti magnesiumia ja merisuolarakeet lähelle.

Vierailija
8/14 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat jalkaan ja magnesiumia illalla. Ei lihaskrampit yöllä vaivaa. T. Rv 23

Vierailija
9/14 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille ♡ en ainakaan vielä stressaa veritulpan mahdollisuutta. -ap

Vierailija
10/14 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kärsiny katsos noista..

Vierailija
11/14 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla veti reidestä ja pohkeesta eli koko jalan matkalta niin pahasti raskausaikana muutamana yönä, että oli pakko huutaa kivusta. Koskaan muuten ei oo ollu sen kaliiperin suonenvetoja. Tosiaan oli lihakset kipeenä pari vrk sen jälkeenkin vielä.

Vierailija
12/14 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 22:19"]Mulla veti reidestä ja pohkeesta eli koko jalan matkalta niin pahasti raskausaikana muutamana yönä, että oli pakko huutaa kivusta. Koskaan muuten ei oo ollu sen kaliiperin suonenvetoja. Tosiaan oli lihakset kipeenä pari vrk sen jälkeenkin vielä.

[/quote]

Toi on tuttua ja hirveää.

Vierailija
13/14 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No raskaanahan riski veritulpalle lisääntyy. Itse veikkaisin, että sinulla se on harmiton suonenveto, MUTTA kannattaa ehdottomasti käydä pian lääkärissä sulkemassa laskimotukos pois.

Näin sanotaan terveysportissa laskimotukoksesta:

Tyypilliset oireet ovat pohkeen turvotus, leposärky ja arkuus sekä kävellessä tuntuva kipu pohkeessa. Usein oireena on vain jokin näistä. Laskimoveritulppa voi salakavalasti olla myös kokonaan oireeton.

Samantapaisia oireita voi esiintyä muistakin syistä, minkä vuoksi kuvatut oireet eivät aina merkitse laskimotulppaa. Jos on kaikki kolme oiretta (pohkeen turvotus, särky ja kävelykipu) kymmenestä henkilöstä kuudella todetaan laskimotulppa. Jos on vain yksi oireista, laskimotulpan mahdollisuus on 1–2 kymmenestä.

Vierailija
14/14 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on! Minä söin banaaneja nii loppu krampit kun seinään!:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän