Voi v... Häly kiinni vaatteessa!
Tulin just reissusta ulkomailta ja huomasin hälyn (magneetti) jääneen paidan kauluksen alle. Onko vinkkejä miten sen saa pois? Tietty voisin mennä johonkin kauppaan kyselemään.
Kommentit (14)
Onkos se väripanoksellinen vai perus musta magneettinappi? Mustan magneettinapin saat irti voimakkaalla magneetilla.
Sellasen mustanmangeetin olen leikannut irti jollain sivuleikkureilla tms. Siis työkalupakista otin sellaset leikkurit työnsin varovasti sinne kankaan ja sen mustan osan väliin jaleikkasin sen piimin katki. Ei ihan helpolla mennyt vaan joutui kyllä voimaa käyttämän :).
Meille siis tuli saksasta vaunut ja siihen jalkapeittoon oli jäänyt tollanen häly.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 20:49"]
Näpistelijä kysyy vinkkejä?
[/quote]
jepjep
Ei ole sanottu, että joku muu liike pystyy poistamaan. Mulle kävi noin ja ei ollut hälyttänyt kun menin ulos kaupasta ja kauppakeskuksesta. Sitten se hälytti suuressa teknisen alan kaupassa ja oli ihan noloa, kun jouduin purkamaan kaikki tavarat ja sit löytyi vaatekaapan häly - onneksi kuitti oli samassa pussissa.
Tarttiskohan sun vaan runnella se ihan hajalle keinolla millä hyvänsä.
Mulla jäi joskus Jenkeistä ostettuun vaatteeseen ihan tavallisen näköinen magneettihäly kiinni. Parikin suomalaista myyjää yritti jelppiä, mut ei se täkäläisillä vehkeillä irronnut. Lopulta mies repi sen jollain pihdeillä auki :)
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 21:01"]
Mulla jäi joskus Jenkeistä ostettuun vaatteeseen ihan tavallisen näköinen magneettihäly kiinni. Parikin suomalaista myyjää yritti jelppiä, mut ei se täkäläisillä vehkeillä irronnut. Lopulta mies repi sen jollain pihdeillä auki :)
[/quote]
Ostitko joltain yksityiseltä?
Olen vaatekaupassa töissä ja usein ei ulkomaiset hälyt lähde ainakaan meidän magneetilla.
Ostin joskus isälleni joululahjaksi aamutakin. Saatiin kaikki hyvät naurut kun siinä olikin hälytin kiinni ja mä nolona selittelin että oon OIKEESTI ostanut sen (niinkuin olinkin) enkä paketoidessani oikeesti ollut huomannut hälytintä :D
Oli kaikilla hauskaa!
kaupassa on pariin kertaan lähtenyt häly jos vaate on tippunut tangosta lattialle ja häly kopsahtanut Maahan, liekö sitten ollut kiinni alunperinkään kunnolla.
Kerran jäi liiveihin häly kiinni ja oli kiire ystävän häihin, ikean pullonavaajan veitsellä kaiversin sen muovin siitä piikin ympäriltä pois ja lukko napsahti auki.
Hakkaa sitä vaikka jotai tasoa vasten voimakkaasti muutaman kerran pitäis irrota suht helposti
Hakkaa sitä vaikka jotai tasoa vasten voimakkaasti muutaman kerran pitäis irrota suht helposti
Minä olen ihan porakoneella porannut ensin reikäjuustoksi sen muoviosan. Sitten leikkelin sen muovin irti. Sisällä oli sormustimen näköinen peltiosa, jonka läpi neula meni ja siellä oli kuulia. Puristin sen "sormustimen" pihdeillä aivan lyttyyn ja se neula irtosi. Vaatteeseen ei tarvinnut koskeakaan.
Onnistuu varmaan ihan rikkomalla se muoviosa melkein millä vaan muulla.
Meillä oli siis kesälomalla poistomyynnistä ostetut toppahousut, joissa syksyllä huomattiin hälytin.
Ei tuota saa pois vaatteesta muuten kun kaupassa ellet sitten halua rikkoa koko paitaa. Eli vaatekauppaan vaan ja siellä pyydät ottamaan sen pois.