Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kastemakkoon nimen kirjonta, oletteko teneet itse?

Vierailija
31.01.2014 |

Vinkkejä? Ostin siis uuden mekon tyttärelleni ja ajatuksena oli että myös mahdolliset loput lapset, veljeni lapset, lapsenlapset yms kastettaisiin samassa ja helmaan kirjaillaan kaikkien nimet. Onko kukaan tehnyt kirjontaa itse vai oletteko viennyt omelijalle? Olen vähän peukalo keskellä kämmentä noiden neulojen ja lankojen kanssa, onko jotakin helppoja ohjeita millä saisin siistin lopputuloksen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ja älkää tarttuko kirjotusvirheeseen. Kirjoitin sitten otsikkoon "makko" :D Mekko siis kyseessä ;)

Vierailija
2/10 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva idea, muttei onnistuisi minultakaan... entäpä, jos otaisit ihan mekon väriin nätisti sopivan tekstiilitussin, ja KIRJOITTAISIT sen nimen kauniilla kirjaimilla siihen helmaan? Kirjainmalleja löytyy netistä, voit kopioida ja jäljentää niistä. Kun silität nurjalta puolelta, kestää käsinpesua ainakin, eikä kastemekkoja nyt muutenkaan tiuhaan pestä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjaillut itse. Mutta. Kuopus kastettiin 6 vuotta sitten ja hänen nimensä odottaa yhä kirjailua... Kesällä onneksi seuraavat ristiäiset, joten pakko saada aikaiseksi.

Vierailija
4/10 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#4: mitä tekniikkaa käytit? Googlesta löytyy aika hyviä ohjeita eri pistojen tekoon mutta kun en tiedä yhtään mitä niistä kuuluisi käyttää kirjaimien kirjontaan

-ap

Vierailija
5/10 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjailin.

Vierailija
6/10 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tekniikkaakaan.... joku helppo ja yksinkertainen 

4

Vierailija
7/10 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaan tuloksen saat, kun ostat katoava musteisen tussin (käsityöliikkeistä löytyy) piirrät sillä kirjainten linjat ja sitten vasta kirjailet nimen. Eri pistomalleja löytyy varmasti googlesta tai kirjoista.

Vierailija
8/10 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri sitä kirjailin lasten lasten nimet itsetekemääni kastemekkoon, sillä n kastettu kaikki 4 lasta. Kirjailin vanhalla tyylillä niinkuin joskus kirjailin

lakanoihin, mutta tietenkin pienemmillä kirjaimilla,aika työlästä hommaa.

Vierailija
9/10 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjailin, ei ole vaikeaa.

Vierailija
10/10 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin silmukkapistoja, ovat helppoja. Lisäksi käytin valkoista lankaa, on mielestäni tyylikäs ja jos et ole tehnyt käsitöitä, niin antaa anteeksi pikku virheet.

Kokeile ensin johnkin muuhun kankaaseen. Lisäksi kastele lanka ja anna kuivua. Näin se ei myöhemmin pesussa kutistu.

Valitse myös helppo fontti. 

Minä piirrän kirjaimet silkkipaperille hennnolla kynällä, saa kangaskaupoista, mutta myös lyjykynä käy.

Sitten kiinnitän paperin mekkoon nuppineuloilla ja kirjailen. Lopuksi poistat paperin. 

Sitten onkin valmista.