Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä amerikkalaista tapaa sinä olet ihmetellyt?

Vierailija
24.10.2020 |

Minulla ei ole kokemusta muusta kuin telkkarista, mutta oletan että nämä asiat ovat hyvin tavallisia Amerikassa.
-kokolattiamatot
-kengät jalassa sisällä
-kertakäyttöastiat

Kommentit (9006)

Vierailija
6941/9006 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko kyse yhdestä vai useammasta henkilöstä, mutta voi kun olisi jäänyt joku äätön ja öötön pois tästä muuten mukavasta keskustelusta. Varsinainen myrkyttäjä. Onneksi ei ole onnistunut tap pamaan keskustelua. Vielä. Laskee kuitenkin aika ajoin lukuelämystä miellyttävästä vastenmieliseen.[/quot

Pitäisi olla vauva.fi:ssä samanlainen "piilota"-toiminto kuin Yli laudalla. Superärsyttävää on lukea tuon ihmisen kirjoituksia, joka ei osaa käyttää ääkkösiä.

Minua taas ihmetyttaa etta ketjussa missa ihmetellaan amerikkalaisia tapoja ei suvaita amerikkalaisten kommentteja jotka selventavat asiaa.

Etteko ymmarra/tieda etta amerikkalaisissa tietokoneissa on amerikkalaiset aakkoset?

Jos lukeminen on noin vastenmielista, mene ihmettelemaan jotain muuta asiaa, taalla kesustellaan amerikkalaisista.

Olen eri, mutta usein nämä kommentit eivät ole mitään selventäviä eikä aina edes asiallisia. Toisinaan ihan vain pelkkää vittuilua tai vastaanvänkäämistä tai puolustelua. Sellaista ei ole kenenkään mukavaa lukea. Jos aidosti asioista tietäisi ja niitä yrittäisi avata, olisi tilanne aivan eri.

Laita esimerkkeja, kiitos!

Vierailija
6942/9006 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko kyse yhdestä vai useammasta henkilöstä, mutta voi kun olisi jäänyt joku äätön ja öötön pois tästä muuten mukavasta keskustelusta. Varsinainen myrkyttäjä. Onneksi ei ole onnistunut tap pamaan keskustelua. Vielä. Laskee kuitenkin aika ajoin lukuelämystä miellyttävästä vastenmieliseen.[/quot

Pitäisi olla vauva.fi:ssä samanlainen "piilota"-toiminto kuin Yli laudalla. Superärsyttävää on lukea tuon ihmisen kirjoituksia, joka ei osaa käyttää ääkkösiä.

Minua taas ihmetyttaa etta ketjussa missa ihmetellaan amerikkalaisia tapoja ei suvaita amerikkalaisten kommentteja jotka selventavat asiaa.

Etteko ymmarra/tieda etta amerikkalaisissa tietokoneissa on amerikkalaiset aakkoset?

Jos lukeminen on noin vastenmielista, mene ihmettelemaan jotain muuta asiaa, taalla kesustellaan amerikkalaisista.

Olen eri, mutta usein nämä kommentit eivät ole mitään selventäviä eikä aina edes asiallisia. Toisinaan ihan vain pelkkää vittuilua tai vastaanvänkäämistä tai puolustelua. Sellaista ei ole kenenkään mukavaa lukea. Jos aidosti asioista tietäisi ja niitä yrittäisi avata, olisi tilanne aivan eri.

Laita esimerkkeja, kiitos!

En mä niitä nyt rupea etsimään tähän. Kyllä jokainen täältä näkee edellisiltä sivuilta, onko vastattu niin, että pyrkimys on ollut selittää jotain, vai onko vastattu jotain ihan muuta.

Ehkä tuo nyt tuollaisena huomiona, että itse kukin voisi kiinnittää vähän huomiota itsensä ilmaisuun ja motiiviin siellä kommenttien takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6943/9006 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen "community" - ajattelumalli, että osallistutaan jatkuvasti kaikenlaisiin varankeräystalkoisiin, leivotaan omenapiirakoita uusille naapureille, ja järjestetään grillijuhlia joihin koko katu on kutsuttu. Ei kai yhteisöllisyys ole pahaksi, mutta niiden tarkoitus tuntuu olevan esitellä kuinka kunnollisia kansalaisia sitä ollaan. Itse olen Suomessa tyytyväinen, jos naapurit rappusissa vastaan tullessa moikkaavat, enkä pahoita mieltä, vaikka eivät moikkaisikaan

Näin on! Jos et osallistu näihin, niin jäät aina ulkopuoliseksi ja sinua kyräillään ja naapurusto saattaa "liittoutua" sinua vastaan. Se siitä vapaudesta.

Vierailija
6944/9006 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli hyvä, tosin vähän pelottava. Itse Atlantassa asuneena harmittelin jalkakäytävien puutetta. Siellä ei kävellä, paitsi ihan pohjasakka, mutta näin liikkuvaisena suomalaisena mä kyllä kävelin sitten heidän joukossa! Poliisi kerran oikein pysäytti ja kysyi, onko kaikki ok. 

Tama jaksaa ihmetyttaa: Vastarannankiiski suomalaiset. Onko niin vaikeata menna maan tapojen mukaan eika yrittaa "opettaa" suomalaisia kaytantoja? Sinunkin tapauksessasi sidoit yhden poliisin varjostamaan sinua ja huolehtimaan siita etta mitaan ei tapahdu.

Sama tippauksen kanssa. Syodaan ja juodaan ja sitten jatetaan tippaamatta "etta oppisivat maksamaan tarjoilijoille tarpeeksi".

Vierailija
6945/9006 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli hyvä, tosin vähän pelottava. Itse Atlantassa asuneena harmittelin jalkakäytävien puutetta. Siellä ei kävellä, paitsi ihan pohjasakka, mutta näin liikkuvaisena suomalaisena mä kyllä kävelin sitten heidän joukossa! Poliisi kerran oikein pysäytti ja kysyi, onko kaikki ok. 

Tama jaksaa ihmetyttaa: Vastarannankiiski suomalaiset. Onko niin vaikeata menna maan tapojen mukaan eika yrittaa "opettaa" suomalaisia kaytantoja? Sinunkin tapauksessasi sidoit yhden poliisin varjostamaan sinua ja huolehtimaan siita etta mitaan ei tapahdu.

Sama tippauksen kanssa. Syodaan ja juodaan ja sitten jatetaan tippaamatta "etta oppisivat maksamaan tarjoilijoille tarpeeksi".

Ai, Atlantassako ei saa kävellä, koska muut tykkäävät autoilla?! Really? 😳

Ja kuka tuossa mistään sitomisesta on puhunut? Tai pyytänyt VARJOSTAMAAN?

P.s. Mikä tässä sinun kommentissasi oli sitä, että yrität selittää jotain asiaa amerikkalaisen tavan takana?

Aivan. Pelkkää vittuilua vaan taas. Tässä sulle se kaipaamasi esimerkki 😉.

Vierailija
6946/9006 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P.s. Mikä tässä sinun kommentissasi oli sitä, että yrität selittää jotain asiaa amerikkalaisen tavan takana?

Ei ollut mitaan vattuilua vaan ihan asiallista selitysta. Mutta sina et vaan et tahdo ymmartaa.

Kirjoittaja sanoi kavelleensa ihan pohjasakan joukossa.Tuollaisilla alueilla on jatkuva poliisipatrolli silmailemassa tilannetta. Nakevat sitten Eloveena Ellin kadulla ja luulevat etta on eksynyt. Kohtelias poliisi kysyy tarvitaanko apua. Saa autoilla ja saa kavella mutta ei tarvitse olla typera.

Kysy lisaa jos et vielakaan ymmarra.

Vierailija
6947/9006 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mitaan vattuilua vaan ihan asiallista selitysta. Mutta sina et vaan et tahdo ymmartaa.

Kirjoittaja sanoi kavelleensa ihan pohjasakan joukossa.Tuollaisilla alueilla on jatkuva poliisipatrolli silmailemassa tilannetta. Nakevat sitten Eloveena Ellin kadulla ja luulevat etta on eksynyt. Kohtelias poliisi kysyy tarvitaanko apua. Saa autoilla ja saa kavella mutta ei tarvitse olla typera.

Ei tuossa aiemmassa ollut sanaakaan selitystä. Pelkkää kettuilua, syyttelyä ihan perättömästi ja haukuttiin vielä lopuksi suomalaiset asialla, joka ei mitenkään edes liittynyt tuohon asiaan.

Ja mistä sinä muka tiedät miltä ko henkilö näyttää? Voi olla kaukanakin jostain Elovena -prototyypista.

Vierailija
6948/9006 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa aiemmassa ollut sanaakaan selitystä. Pelkkää kettuilua, syyttelyä ihan perättömästi ja haukuttiin vielä lopuksi suomalaiset asialla, joka ei mitenkään edes liittynyt tuohon asiaan.

Ja mistä sinä muka tiedät miltä ko henkilö näyttää? Voi olla kaukanakin jostain Elovena -prototyypista.

Hi KAREN, do you need the corporate number?

Vierailija
6949/9006 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tuossa aiemmassa ollut sanaakaan selitystä. Pelkkää kettuilua, syyttelyä ihan perättömästi ja haukuttiin vielä lopuksi suomalaiset asialla, joka ei mitenkään edes liittynyt tuohon asiaan.

Ja mistä sinä muka tiedät miltä ko henkilö näyttää? Voi olla kaukanakin jostain Elovena -prototyypista."

Ota nyt jotain rauhoittavaa. Saahan suomalaisia haukkua ihan samalla tavalla kuin muitakin kansoja.

Vierailija
6950/9006 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai amerikkalaisiin tapoihin mukautua tarvitse. Se on itse asiassa vapauden ideaa vastaan.

Amerikkalainen vapaus onkin, monestakin kriitikoista, ontto käsite.

Vierailija
6951/9006 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittämisen ja yrittäjyyden vapaus USA:ssa on, mutta olemisen, ajattelun ja toiminnan vapaudet ovat melkoisen pienet ja ankarastikin rajatut. Varsinkin ellet hakeudu samanmielisten seudulle.

Myöskään sikäläinen oikeuslaitos ei ole poliittisesti riippumaton elin, ei ole koskaan oikein ollut. Jos olet vääränlainen, et käytännössä ikinä voita oikeudessa vaikka olisit oikeassa tai joskus jopa vaikka olisit syytön. Ja jos taas olet esimerkiksi paikallisesti tunnettu ja varakas valkoinen, tekojasi voidaan katsoa paljon läpi sormien.

Vierailija
6952/9006 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

^lisäyksenä, että samanlaista oikeus on monessa muussakin maassa, mutta olisi mahdollista olla puolueettomampi.

Vierailija
6953/9006 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei tuossa aiemmassa ollut sanaakaan selitystä. Pelkkää kettuilua, syyttelyä ihan perättömästi ja haukuttiin vielä lopuksi suomalaiset asialla, joka ei mitenkään edes liittynyt tuohon asiaan.

Ja mistä sinä muka tiedät miltä ko henkilö näyttää? Voi olla kaukanakin jostain Elovena -prototyypista."

Ota nyt jotain rauhoittavaa. Saahan suomalaisia haukkua ihan samalla tavalla kuin muitakin kansoja.

Tyyppi yrittää vääristellä asioita irrottamalla kommentin kontekstistaan. Tuo oli vastaus edellä esitettyyn väitteeseen, jossa joku sanoi muka yrittäneensä selittää jotain tapaa. No, ei yrittänyt.

Ja mikä tarve sulla oli tällaiseen viestiin? Mietipä sitä.

Vierailija
6954/9006 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeaikoina katsellut jostain syystä paljon Usan pidätyskeskusten toimintaa Youtubesta.

Ihmetystä aiheuttaa monikin suomalaisesta poikkeava käytäntö.

Henkilökunta on hyvin kohteliasta, mutta toisaalta hyvin alttita käyttämään rankkaa väkivaltaa asiakkaitaan kohtaan elleivät he toimi juuri annettujen ohjeiden mukaisesti.

Käyttävät kivuliaita hallintaotteita, vääntävät sormia, ranteita, painavat kaulan kipupisteitä istuttaessaan vastaanhangoittelijoita sidottuina tuoliin kiinni ja usein laittavat sidotuille vielä sykyhupun päähän, joka näyttää vaikeuttavan kohdehenkilön hengitystä.

Juopot jotka eivä tottele, sijoitetaan hyvin kylmään eristyselliin ja kymyydessä vietetyt tunnin näyttävät tehoavan odotetusti, mutta jotenkin se näyttää kidutuksenomaiselta toiminnalta.

Hyvää hommassa on se, että suurin osa asemalle tuoduista saa istua muiden pidätettyjen joukossa, katsella telkkaria, käydä veskissä ja soittaa jopa puhelun odottelunsa aikana.

Outoa suomalaiseen järjestelmään verraten on myös se, että aamulla kun he joutuvat tuomarin eteen, he pääsevät yleensä pois pidätystiloista maksamalla takuita.

Rikkaille hyvä systeemi, mutta köyhät palaavat tuomarin päätöksen jälkeen odottamaan oikeudenkäyntiä pidätettyinä kun rahaa ei löydy.

Jotain hyvää, kohteliaisuus ja smalltalk asemalle tuotujen kanssa, mutta kivun tuottaminen pieniistäkin rikkeistä ja kylmään selliin laittaminen vaikuttaa kyllä lievältä kidutukselta.

Vierailija
6955/9006 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fyysiset näppäimistöt on mitä on, mutta niiden toimintaa ohjaa ohjelmisto. On ihan helppoa asentaa tietokoneen ohjelmistoon suomalainen näppäimistö, ja kappas, ääkköset saa aikaan ihan ongelmitta sillä amerikkalaisella kun näppäimistöllä!

Vierailija
6956/9006 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ihmettelen sitä täysin kritiikitöntä amerikan matkintaa. Kauppakeskuksissa kaikkien liikkeiden nimet ovat englanniksi. Alennusmyynneistä ilmoitetaan isolla SEASON SALE kyltillä. Suomalaisen vastanaineen parin autossa lukee "just married" ja lisäksi se pakkohalloween, jota suorastaan opetetaan päiväkodeissakin! Pian meillä aletaan viettämään kiitospäivääkin.

Suomi on kyllä varsinainen pikkuamerikka!

Tuosta kiitospäivästä tuli mieleeni omat kokemukseni. Olin aiemmin töissä pienehkön kaupungin laidalla olevassa isossa yrityksessä, jolla on tytäryhtiöitä ympäri maailmaa. Säännöllisesti tapasin lounasruokalassa mukavia ihmisiä Australiasta, Kaukoidästä, Afrikasta, Latinalaisesta Amerikasta ja Kanadasta. Ja sitten ihmisiä USA:sta.

Kerran lounasseurueemme pöytään istuutui kolmen viikon komennukselle tullut amerikkalaisnainen. Tiesin, että hänet oli majoitettu yhteen työnantajan omistamista asunnoista parin kilometrin päähän kaupungin keskustasta. Puhetulva - äänekäs sellainen - alkoi välittömästi. Käytöstapojen ja tilannetajun puuttuessa hän alkoi kritisoida kaikkea oltuaan reilun vuorokauden kaupungissamme.

Asunto on tosi pieni. Jääkaappiin tuotu ruoka oli outoa. Pyykkikoneeseen ei mahdu mitään. Missä on lähin pesula? Miksi minulla ei ole käytössä autoa? Bussipysäkki on kaukana. Televisiosta ei näy kaikki amerikkalaiset kanavat. Miksi täällä ruokalassa ei ole tarjolla hampurilaisia ja Coca Colaa? Lautaset ovat tosi pieniä. Miten pystytte syömään tätä, tämä on tosi pahaa?

Kuuntelimme hiljaisuuden vallitessa. Sitten joku seurueesta kysyi, oliko vieraalla mitään myönteistä kokemusta. Hetken oli hiljaista ja ajattelimme, että vieras huomaa käytöksensä ja korjaa tilanteen. Ei löytynyt mitään positiivista, vaan valitus jatkui. Onko totta, että ei löydy McDonaldsia? Niitähän on kaikkialla. Täällä kuolee nälkään.

Alkoi oikeasti ottaa päähän ylistys, miten kaikki oli hänen kotimaassaan paremmin. Ajankohta oli juhannuksen jälkeinen viikko ja vieras kysyikin seuraavaksi: Miten te vietätte täällä heinäkuun neljättä? Otin tarjottimeni, nousin ja sanoin: Emme mitenkään. Miksi pitäisi? Jälkikäteen kuulin vieraan ihmetelleen eivätkö suomalaiset todella juhlineet ja heidän vastanneen, että suomalaiset viettivät omaa itsenäisyyspäiväänsä. Loppuajan välttelin jotumasta samaan pöytään ko. henkilön kanssa. Puheen kuuli kyllä vaivattomasti koko ruokalan alueelle.

Toinen kokemus oli joskus v. 2002 tai 2003 (!). Minua pyydettiin pitämään seuraa amerikkalaisasiakkaalle päivällä muutaman tunnin ajan ennen iltaohjelmaa. Kävimme syömässä ja katselimme kaupunkia kävellen, mikä oli hänestä hiukan outoa, mutta ei kuitenkaan vastenmielistä. Satama-alue oli hänen mielestään viehättävä, joten istahdimme penkille katselemaan veneitä ja ohikulkevia ihmisiä. Juttelimme ja ihme kyllä hän ei vaivaantunut tauoista keskustelussa.

Ehdotin, että ottaisimme lounaan päälle jäätelöt viereisestä kioskista. Jonossa edellämme oli kolme lomalle tullutta sotilasta, silloin vielä "armeijanharmaisiin" pukeutuneena. Asiakas sanoi: Teitä varmaan harmittaa neuvostoliittolaisten (!) miehitysjoukkojen läsnäolo. Milloin arvelet heistä päästävän eroon? Ällistyin ja sanoin: Suomi on itsenäinen valtio. Ei meillä ole minkäänmaalaisia miehitysjoukkoja. Nämä ovat suomalaisia asevelvollisuuttan suorittavia nuoria. Hän iski silmää ja sanoi: Niin, tietysti teidän on sanottava niin. Istuimme pitkän tovin syöden jäätelöä ja sitten palautin vieraan varsinaisen isännän hoiviin.

Vastatakseni otsikossa kysymykseen: Tilannetajun puute, asennevamma, käytöstapojen puute, välinpitämättömyys, kyvyttömyys ottaa muut huomioon, nurkkakuntaisuus ja sopeutumattomuus toisenlaiseen kulttuuriin.

Tiedän, kaikki amerikkalaiset eivät ole tällaisia. Mutta miksi niin moni ja useimmat minun tapaamistani?

Vierailija
6957/9006 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätemyllyjä.

Muoviastioita.

Koiranluukkuja.

Vierailija
6958/9006 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annetaan tarjoilijoille jne. tippiä. Siis tää systeemi sinällään ei ihmetä vaan se, miten ihmiset osaa laskea, paljonko kuuluu antaa. Siis ettei anna vahingossa liian vähän. Mun matikkapää on surkea, mä en todellakaan pärjäisi tän asian kanssa sitten yhtään.

Just toi tippien antaminen. Saatiin New Yorkissa haukut kun aamiaisella annettiin liian vähän tippiä. Hotellin naapurikahvilassa, ei hotellissa aamiaista tarjottu. "You have to pay at least this and this...! "

Kävinkin sitten yleensä aamutupakilla ja hakemassa läheiseltä deliltä kahvit, croissantit ja hedelmäkulhon.

Mutta jäi semmoinen olo että piti jo neuvoa kysyessä maksaa tippiä 😕

Vierailija
6959/9006 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeaikoina katsellut jostain syystä paljon Usan pidätyskeskusten toimintaa Youtubesta.

Ihmetystä aiheuttaa monikin suomalaisesta poikkeava käytäntö.

Henkilökunta on hyvin kohteliasta, mutta toisaalta hyvin alttita käyttämään rankkaa väkivaltaa asiakkaitaan kohtaan elleivät he toimi juuri annettujen ohjeiden mukaisesti.

Käyttävät kivuliaita hallintaotteita, vääntävät sormia, ranteita, painavat kaulan kipupisteitä istuttaessaan vastaanhangoittelijoita sidottuina tuoliin kiinni ja usein laittavat sidotuille vielä sykyhupun päähän, joka näyttää vaikeuttavan kohdehenkilön hengitystä.

Juopot jotka eivä tottele, sijoitetaan hyvin kylmään eristyselliin ja kymyydessä vietetyt tunnin näyttävät tehoavan odotetusti, mutta jotenkin se näyttää kidutuksenomaiselta toiminnalta.

Hyvää hommassa on se, että suurin osa asemalle tuoduista saa istua muiden pidätettyjen joukossa, katsella telkkaria, käydä veskissä ja soittaa jopa puhelun odottelunsa aikana.

Kokemusta on...?

Outoa suomalaiseen järjestelmään verraten on myös se, että aamulla kun he joutuvat tuomarin eteen, he pääsevät yleensä pois pidätystiloista maksamalla takuita.

Rikkaille hyvä systeemi, mutta köyhät palaavat tuomarin päätöksen jälkeen odottamaan oikeudenkäyntiä pidätettyinä kun rahaa ei löydy.

Jotain hyvää, kohteliaisuus ja smalltalk asemalle tuotujen kanssa, mutta kivun tuottaminen pieniistäkin rikkeistä ja kylmään selliin laittaminen vaikuttaa kyllä lievältä kidutukselta.

Että kokemusta on...?

Vierailija
6960/9006 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ihmettelen sitä täysin kritiikitöntä amerikan matkintaa. Kauppakeskuksissa kaikkien liikkeiden nimet ovat englanniksi. Alennusmyynneistä ilmoitetaan isolla SEASON SALE kyltillä. Suomalaisen vastanaineen parin autossa lukee "just married" ja lisäksi se pakkohalloween, jota suorastaan opetetaan päiväkodeissakin! Pian meillä aletaan viettämään kiitospäivääkin.

Suomi on kyllä varsinainen pikkuamerikka!

Etkö sä muka oikeasti tajua, että tuo "pakkohalloween" on vaan uusi kaupallinen juhla. Ahneiden markkinoiden rantauttama juhla Suomeen, että saadaan taas yksi syy myydä turhaa rompetta ihmisille ja lihottaa sillä kassaa. Ja kyllähän nyt lapset tietysti tykkää naamiaisjuhlista ja karkin saamisesta...