Mitä amerikkalaista tapaa sinä olet ihmetellyt?
Minulla ei ole kokemusta muusta kuin telkkarista, mutta oletan että nämä asiat ovat hyvin tavallisia Amerikassa.
-kokolattiamatot
-kengät jalassa sisällä
-kertakäyttöastiat
Kommentit (9006)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokerin lappaminen joka paikkaan. Siis ihan joka paikkaan, jopa suolakalaan. Ja jos ei lapata sokeria, niin sitten läträtään glukoosisiirapin, tai siirapin, tai melassin, tai ihan minkä tahansa sokerinkorvikkeen kanssa.
Itseasiassa Suomessa sokerilla lotrataan huomattavasti enemmän kuin amerikkalaisissa elintarvikkeissa. Samoin karkkia, suklaata ja jäätelöä kulutetaan huomattavasti enemmän.
Amerikkalainen kaverini oli luonani jonkin aikaa ennen pandemiaa, ja ihmetteli usein miksi kaikki oli niin makeaa.
Moni amerikkalainen on todennut suomalaisia karkkeja ja suklaata maistellessa, että amerikkassa ei tehdä ollenkaan niin hyviä. Miksi ne ostaisivat karkkia, jos maut eivät päätä huimaa.
Tubessa on näitä videoita pilvin pimein.Joo ja en kyllä muutenkaan kyllä usko hetkeäkään, että keskivertoamerikkalaisen mielestä Suomessa _kaikki_ olisi niin makeaa, kun ottaa huomioon, kuinka makeaa täällä esim. perus kaupasta ostettu paahtoleipä on.
Suomalainen "makea" toki maistuu erilaiselle kuin makea maassa, jossa "makea" tehdään lähinnä glukoosi-fruktoosisiirapilla ja "valmistettu ruokoaokeria käyttäen" on lähes terveysväite.
Miksi ostatte makeaa paahtoleipää? Suomalaisessa paahtoleivässäkin on sokeria, ja näkyy olevan vähän enemmän kuin amerikkalaisessa leivässä mitä joskus meille ostetaan. Ei ole kuitenkaan tavallisesta marketista ostettu.
Sanoinko minä, että me ostetaan sitä? En tainnut edes kommentoida millään tavalla, mikä mielipiteeni on ko. leivästä. Kunhan totesin, että ihan sellainen peruspaahtoleipä, kaupan valikoiman perusteella eniten myydystä päästä oleva, on tosi makeaa maultaan.
High fructose corn syrupia sen sijaan välttelen, eli esim. silloin harvoin, kun ostan hilloa kaupasta, ostan kalliimpia "all natural" -hilloja, joiden valmistuksessa on käytetty oikeaa sokeria (kaupan hillon sijasta me normaalisti syödään marjoja sellaisenaan ilman sokeria, mutta on käyttökohteita, joihin tarvitaan valumaton hillo).
Tämä on tämän ketjun ongelma. Jostain kun sanot mielipiteesi jonka voi edes tulkita jollain tapaa olemaan vastaan "America is bestest" -ajattelua, heti on joku kirjoittaja (saattaa olla, että kyseessä on myös useamman samantyylisen kirjoittajan ryhmä kyseessä), hyökkäämässä ylimielisenä kimppuun asenteella "mitäs olet niin tyhmä". Sitä en sitten tiedä, onko tämä kirjoittaja sama tyyppi kuin ketjuun pesiytynyt miljonääritrolli.
Anteeksi ilmaisutapa jolla asian esitin. Kannattaa tutkia tuoteselosteet tarkkaan. Niin täällä kuin Suomessakin.
Niinhän mä luenkin, kunnes olen tehnyt synteesin siitä, mitä tuotteita meille ostetaan. Tänne muutettua kaupassa meni aina ihan hulluna aikaa, kun piti lukea kaikki pakkaukset hirveän tarkkaan. Ihan siis jo sen takia, ettei tiennyt, minkälaisessa paketissa mitäkin myytiin, ja tietysti sen takia, että valmistusaineet ja ravintosisältö kiinnostivat. Nyt on vähän helpompaa, kun on se valittu perusvalikoima ja vaan siitä poikkeavat tuotteet pitää lukea läpi, tai tietty sitä perusvalikoimaakin pitää tarkastella välillä paremmin, jos on tekemässä ruokaa vaikka allergiselle.
On muuten aivan suunnattoman ärsyttävää, että ravintosisällöt ilmoitetaan "per annos" eikä "per painoyksikkö". Kahdesta saman lajin tuotteesta (esim. kahdesta eri kovasta juustosta) on vielä helppo arvioida, kumpaa haluaa ostaa, mutta jos haluaa valita eri lajin tuotteiden (esim. leikkeleen ja juuston) välillä, menee tosi hankalaksi. Mun mielestä olisi helpompi arvioida, paljonko syön ja laskea sen annoksen ravintosisältö itse painoyksikköinä ilmoitetusta, kuin koittaa kaupassa arpoa kahden eri tuotteen annoskoon suhdetta.
Samaa mieltä. Alussa tuli tehtyä virheostoksia, mutta vähitellen sitä oppi, ja nyt se on jo selkärangassa, että mitä ostaa ja mistä.
Terveisin, se tollo jolle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, ne kertakäyttöastiat ja etenkin punaiset kertakäyttömukit. Miksi kertakäyttöastiat, eikä oikeita astioita?
Kaikilla on oikeat astiat monella jopa useampia astiastoja. Kertakayttomukeja kaytetaan kun vieraita tulee 150 ja kutsut ovat osaksi ulkona eika kukaan viitsi tiskata niiden jalkeen.
Ei mitaan ihmeellista.
Höpöhöpö. Totuus on ettei astiastoja ole. Suomessa vähän kälyisempikin opiskelija omaa jonkun astiaston, viimeistään naimisiin mennessä on mieluinen astiasto hankittuna. Ja sitä käytetään. Jenkeissä ruokaa tehdään isoihin foliovuokiin ja tarjoillaan muovihaarukalla ja pahvilautasella sekä kera punaisen kertakäyttömukin. Siis juhla-ateria!
Olet kaynyt kurkkimassa amerikkalaisten astiakaappeihin? Tama juttu ei nayta suomalaisille aukeavan vaikka miten selittaisi. Ehka selittyy silla etta Suomessa asutaan niin ahtaasti etta ei osata kuvitella 25 vierasta syomassa ja juomassa samalla kertaa. Siina olisi opiskelijankin astiavarasto helisemassa.
Pool partyissa ei kannata viedä lasia ja posliinia allasalueelle. Meillä se on ehdottomasti kielletty.
Jos mä järjestäisin jatkuvasti pool partyja, mulla olisi pestävät muovi- tms. astiat korvaamaan lasia ja posliinia. Ja itse asiassa mulla onkin muoviastiat retkikäyttöä ja puutarhassa grillaamista varten.
Minua taas inhottaa tuollaiset pestavat muoviastiat, tuntuvat aina rasvaisilta ja haju tarttuu ruokaan. Kertakayttoiset paljon parempia, one and done.
Just tämä one and done -ajattelu on myös omituista amerikkalaisuutta. Yhtään ei tarvi ajatella tulevaisuutta tai tulevia sukupolvia, voi elää ja kuluttaa täysin rajattomasti, tuhota luonnonvaroja ja täyttää kaatopaikkoja.
USAssa luonnonsuojelu alkoi v.1864 ja ensimmainen kansallispuisto perustettiin v. 1906. Mites Suomessa? Ai niin ei ollut viela itsenaista Suomea silloin.
Tämäkin on omituista amerikkalaista ulkokultaisuutta, että kuitataan luonnonvaroja tuhlaava käytös sillä, että kansallispuistoja on. Eivät ne ole toisensa kumoavia asioita! Vaikka Amerikassa olisi millaisia kansallispuistoja (minäkin olen osallistunut maailman saastuttaamiseen ajelemalla ympäriinsä siellä ensimmäisessä, ja onhan Yellowstone aivan upea paikka), se ei kumoa sitä, että kertakäyttökulttuuri (josta pahviset astiat toki on ehkä sieltä vähiten haitallisesta päästä) on haitallista meidän maapallolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, ne kertakäyttöastiat ja etenkin punaiset kertakäyttömukit. Miksi kertakäyttöastiat, eikä oikeita astioita?
Kaikilla on oikeat astiat monella jopa useampia astiastoja. Kertakayttomukeja kaytetaan kun vieraita tulee 150 ja kutsut ovat osaksi ulkona eika kukaan viitsi tiskata niiden jalkeen.
Ei mitaan ihmeellista.
Höpöhöpö. Totuus on ettei astiastoja ole. Suomessa vähän kälyisempikin opiskelija omaa jonkun astiaston, viimeistään naimisiin mennessä on mieluinen astiasto hankittuna. Ja sitä käytetään. Jenkeissä ruokaa tehdään isoihin foliovuokiin ja tarjoillaan muovihaarukalla ja pahvilautasella sekä kera punaisen kertakäyttömukin. Siis juhla-ateria!
Olet kaynyt kurkkimassa amerikkalaisten astiakaappeihin? Tama juttu ei nayta suomalaisille aukeavan vaikka miten selittaisi. Ehka selittyy silla etta Suomessa asutaan niin ahtaasti etta ei osata kuvitella 25 vierasta syomassa ja juomassa samalla kertaa. Siina olisi opiskelijankin astiavarasto helisemassa.
Pool partyissa ei kannata viedä lasia ja posliinia allasalueelle. Meillä se on ehdottomasti kielletty.
Jos mä järjestäisin jatkuvasti pool partyja, mulla olisi pestävät muovi- tms. astiat korvaamaan lasia ja posliinia. Ja itse asiassa mulla onkin muoviastiat retkikäyttöä ja puutarhassa grillaamista varten.
Minua taas inhottaa tuollaiset pestavat muoviastiat, tuntuvat aina rasvaisilta ja haju tarttuu ruokaan. Kertakayttoiset paljon parempia, one and done.
Just tämä one and done -ajattelu on myös omituista amerikkalaisuutta. Yhtään ei tarvi ajatella tulevaisuutta tai tulevia sukupolvia, voi elää ja kuluttaa täysin rajattomasti, tuhota luonnonvaroja ja täyttää kaatopaikkoja.
USAssa luonnonsuojelu alkoi v.1864 ja ensimmainen kansallispuisto perustettiin v. 1906. Mites Suomessa? Ai niin ei ollut viela itsenaista Suomea silloin.
Tämäkin on omituista amerikkalaista ulkokultaisuutta, että kuitataan luonnonvaroja tuhlaava käytös sillä, että kansallispuistoja on. Eivät ne ole toisensa kumoavia asioita! Vaikka Amerikassa olisi millaisia kansallispuistoja (minäkin olen osallistunut maailman saastuttaamiseen ajelemalla ympäriinsä siellä ensimmäisessä, ja onhan Yellowstone aivan upea paikka), se ei kumoa sitä, että kertakäyttökulttuuri (josta pahviset astiat toki on ehkä sieltä vähiten haitallisesta päästä) on haitallista meidän maapallolle.
Kannattaa vähän enemmän järkeillä näitä luonnonsuojeluasioita, eikä tehdä yhdestä maasta syntipukkia.
Käyttäjä37376 kirjoitti:
Sitä ihmettelen, että järjestään amerikkalaiset, joilla on jopa alempi korkeakoulututkinto, kirjoittavat then kun pitäisi kirjoittaa than. Samaten your ja you're sekoitetaan koko ajan. Ihan kuin suomalainen ylioppilas osaisi kirjoittaa parempaa englantia kuin syntyperäinen jenkki.
Mun lapset aloittivat koulutaipaleensa täällä Amerikassa, ja on ollut tosi mielenkiintoista päästä näkemään se tekniikka, jolla lukemista ja kirjoittamista opetetaan verrattuna suomen kielen vastaavaan. Tavallaan on ihan loogista, että noita virheitä tehdään, ja samaan aikaan on ihan käsittämätöntä, että niitä tehdään systemaattisesti (satunnaisia ajattelematomuusvirheitä tulee kaikille) tuollaisissa ihan yleisissä perussanoissa, jotka luulisi olevan helppo opetella ihan ulkoakin merkityksen mukaan (siis käyttääkö omistuspronominia vai olla-verbiä, sanooko "sitten" vai "kuin", tai vaikka of-prepositio vai have-verbin), vaikka ne samalta kuulostaakin.
Käyttäjä37376 kirjoitti:
Outoa, ja kouluista huolimatta teksti täynnä kirjoitusvirheitä, eikä tietotekniikkaa ilmeisesti USAssa osata edes sen vertaa, että osattaisiin napsauttaa ääkköset päälle. (Kohta varmaan tulee vastaus, että tietokoneeni näppäimistössä ei ole ääkkösiä buahhahhhahhaaa - ei ole tässäkään Japanista ostamassani MacBookissa vaan niin sitä vain ääkkösiä kirjoitellaan).
Bäää! Kuinka monta kertaa minun pitaa teille vastata etta olen patalaiska. Osaan kylla mutta en viitsi kikkailla kun seuraavana minuuttina niita taas ei tarvita. On nyt taas maailmaa mullistava juttu. Koittakaa kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitaan ihmeellista.
Kannattaa vähän enemmän järkeillä näitä luonnonsuojeluasioita, eikä tehdä yhdestä maasta syntipukkia.
Joo, ei Amerikka tähän yksin syyllinen ole, mutta kyllä täällä kulutetaan ihan järjettömästi, ja jos esim. Kiinaan viittaat, niin sitä Kiinassa valmistettua (lähes) kertakäyttöisiä täällä vasta kulutetaankin. Lisäksi jätteet viedään takaisin sinne Kiinaan, tosi kestävää toimintaa.
Sinänsä kyllä olen ehdottomasti sitä mieltä, että kaikissa länsimaissa tulisi kulutusta vähentää ja ohjata eettisempään suuntaan. Amerikassa vaan tekemistä on aika paljon enemmän kuin monessa muussa maassa (vertailun vuoksi, me ei eletä mitenkään erityisen ekologisesti suhteessa mun vertailukohteeseen Suomessa, mutta silti meillä tulee kaatopaikkajätettä n. puolet siitä, mitä meidän naapureilla verrattain tiedostavalla alueella Amerikassa, ja tämän tiedon perustan siihen, kuinka täynnä naapureiden jäteastiat on rosienkeruupäivänä).
Käyttäjä37376 kirjoitti:
Sitä ihmettelen, että järjestään amerikkalaiset, joilla on jopa alempi korkeakoulututkinto, kirjoittavat then kun pitäisi kirjoittaa than. Samaten your ja you're sekoitetaan koko ajan. Ihan kuin suomalainen ylioppilas osaisi kirjoittaa parempaa englantia kuin syntyperäinen jenkki.
Suomalainen kirjoittaa enään, sydämmessä, kuullostaa jne. loputtomiin mutta ei sillä ole mitään väliä, jenkkiä osataan pilkata.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä37376 kirjoitti:
Outoa, ja kouluista huolimatta teksti täynnä kirjoitusvirheitä, eikä tietotekniikkaa ilmeisesti USAssa osata edes sen vertaa, että osattaisiin napsauttaa ääkköset päälle. (Kohta varmaan tulee vastaus, että tietokoneeni näppäimistössä ei ole ääkkösiä buahhahhhahhaaa - ei ole tässäkään Japanista ostamassani MacBookissa vaan niin sitä vain ääkkösiä kirjoitellaan).
Bäää! Kuinka monta kertaa minun pitaa teille vastata etta olen patalaiska. Osaan kylla mutta en viitsi kikkailla kun seuraavana minuuttina niita taas ei tarvita. On nyt taas maailmaa mullistava juttu. Koittakaa kestää.
Tätä on vaan niin vaikea hyväksyä, että edes tietäisit, mistä puhutaan, kun se ei ole "kikkailua" vaan yksi hiiren klikkaus tai kosketusnäytön näpäytys, kun ensimmäisellä kerralla on säätänyt asetukset noin ehkä viidellä klikkauksella kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä37376 kirjoitti:
Suomalainen kirjoittaa enään, sydämmessä, kuullostaa jne. loputtomiin mutta ei sillä ole mitään väliä, jenkkiä osataan pilkata.
Mutta kyllähän näitä jatkuvasti räävitään myös! Montako kertaa olen tuohon kuullostamiseen nähnyt puututtava tälläkin palstalla, ja on olemassa sanonta, että "sydämeen mahtuu vain yksi m" jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä37376 kirjoitti:
Mutta kyllähän näitä jatkuvasti räävitään myös! Montako kertaa olen tuohon kuullostamiseen nähnyt puututtava tälläkin palstalla, ja on olemassa sanonta, että "sydämeen mahtuu vain yksi m" jne.
Lisäksi mun mielestä on loogisempaa, että suomen kielessä kirjoitetaan väärin ne muutamat poikkeukset, mitä ei kirjoiteta niin kun sanotaan (esim. sydämeen, enään), koska suomessa kuitenkin on hyvin vahvana se ajatus, että jokaista äännettä vastaa yksi merkki. Sen sijaan englannin kirjoittamiseen nimenomaan jossain määrin kuuluu se kirjoitusasu ulkoa opettelu, kun sitä ei vaan voi äänteiden perusteella arvata. Vaikka yllättävän paljon amerikkalaisetkin lapset opettelevat kuuntelemaan, miten sanan voisi kirjoittaa, ja omien lasten opettajat ovatkin paljon puhuneet siitä, että ensin täytyy löytää rohkeus kirjoittaa se, mitä kuulee, ennen kuin voi oppia kirjoittamaan oikein.
Mä muuten olin aikuinen, kun tajusin, että sanassa "piirustus" on vain yksi r. Vieläkin meinaa livetä väärin, jos en ole tarkkana. Mutta koska tämä on amerikkalaisten tapojen ihmettelyketju, niin ei siitä sen enempää.
Voihan surkeus, otin kuvan kahvattomasta Safewayn pussista, joka tämän ketjun mukaan on suorastaan mahdottomuus, mutta viesti näköjään jäi kuvalinkin takia tarkastukseen...
Vierailija kirjoitti:
Voihan surkeus, otin kuvan kahvattomasta Safewayn pussista, joka tämän ketjun mukaan on suorastaan mahdottomuus, mutta viesti näköjään jäi kuvalinkin takia tarkastukseen...
Yrita uudestaan niin katsotaan. Voi olla sellainen pussi mihin viinipullot sujautetaan. Kaikki kuvat mita loysin olivat kahvallisista .
No, se on sellaisessa kuvapalvelussa, jonka nimi on aijaa ja siihen pääte piste com. Sit kauttaviiva ja iS7uxx
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pelkällä haarukalla ruuan mättäminen. Siis aikuiset ihmiset. Eivätkö ole oppineet syömään edes oikein hampurilaismaassa?
Eurooppalaiset taas pitavat haarukkaa nurinpain syodessaan. Samalla logiikalla lusikkaakin pitaisi kayttaa kupera puoli ylospain.
Nyt olikin kyse siitä että kahdella kädellä operoiminen samanaiksaisesti ( veitsi/haarukka) on liian monimutkaista pikkulapsille ja amerikkalaisille.
Haarukkaa pidän oikeassa kädessä ja oikein päin . Veistä käytän vain silloin kun sitä tarvitaan esim. lihaa leikatessa. Silloin käytän veistä oikeassa kädessä ja haarukkaa vasemmassa. Tämä siksi, että aikoinaan eräs sivistyneenä pitämäni vanha rouva opetti näin.
Venkslaat siis haarukkaa oikean ja vasemman käden välillä ja lepuutat veistä puolet ajasta. Kuulostaa epäloogiselta ja turhan monimutkaiselta. Veistä tarvitaan koko ruokailun ajan, muuten voi ottaa suosiolla lusikan oikeaan käteen ja lappaa sillä vasemman käden pidellessä nokkamukista kiinni.
Toisen mailmansodan aikaan Ranskan vastarintaliike auttoi alasammuttuja englantilaisia ja ameriikkalaisia lentäjiä Ranskan halki Espanjaan. Mukaan annettiin hyvät henkkarit ja ohjeet missä syödä ja mitenkä mennä. Englantilaiset selvisivät määränpäähän huomattavasti useammin kuin ameriikkalaiset. Eivät moneen vuoteen keksineet miksi näin kävi. Kunnes huomasivat että kun amerikaano meni syömään paikalliseen tavernaan veitset ja haarukat meni sekaisin. Eurooppalainen ei koskaan laske veistä kädestään eikä vaihda haarukkaa oikeaan käteen. Paikalliset sakut huomasivat heti että fransulta näyttävä ei ole fransu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä37376 kirjoitti:
Kuullostaa on ihan oikea keittiöpuolen termi.
Kalaa voi pannulla kuullostaa, ihminen voi kuullostella kun hän yrittää kuulla esim ääniä.
Käyttäjä11484 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pelkällä haarukalla ruuan mättäminen. Siis aikuiset ihmiset. Eivätkö ole oppineet syömään edes oikein hampurilaismaassa?
Eurooppalaiset taas pitavat haarukkaa nurinpain syodessaan. Samalla logiikalla lusikkaakin pitaisi kayttaa kupera puoli ylospain.
Nyt olikin kyse siitä että kahdella kädellä operoiminen samanaiksaisesti ( veitsi/haarukka) on liian monimutkaista pikkulapsille ja amerikkalaisille.
Haarukkaa pidän oikeassa kädessä ja oikein päin . Veistä käytän vain silloin kun sitä tarvitaan esim. lihaa leikatessa. Silloin käytän veistä oikeassa kädessä ja haarukkaa vasemmassa. Tämä siksi, että aikoinaan eräs sivistyneenä pitämäni vanha rouva opetti näin.
Venkslaat siis haarukkaa oikean ja vasemman käden välillä ja lepuutat veistä puolet ajasta. Kuulostaa epäloogiselta ja turhan monimutkaiselta. Veistä tarvitaan koko ruokailun ajan, muuten voi ottaa suosiolla lusikan oikeaan käteen ja lappaa sillä vasemman käden pidellessä nokkamukista kiinni.
Toisen mailmansodan aikaan Ranskan vastarintaliike auttoi alasammuttuja englantilaisia ja ameriikkalaisia lentäjiä Ranskan halki Espanjaan. Mukaan annettiin hyvät henkkarit ja ohjeet missä syödä ja mitenkä mennä. Englantilaiset selvisivät määränpäähän huomattavasti useammin kuin ameriikkalaiset. Eivät moneen vuoteen keksineet miksi näin kävi. Kunnes huomasivat että kun amerikaano meni syömään paikalliseen tavernaan veitset ja haarukat meni sekaisin. Eurooppalainen ei koskaan laske veistä kädestään eikä vaihda haarukkaa oikeaan käteen. Paikalliset sakut huomasivat heti että fransulta näyttävä ei ole fransu.
Voisi kuvitella, että paikallisia sakuja olisi vähintään yhtä paljon ihmetyttänyt se, etteivät nämä "ranskalaiset" osaa ranskaa.
Käyttäjä11484 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä37376 kirjoitti:
Kalaa voi pannulla kuullostaa, ihminen voi kuullostella kun hän yrittää kuulla esim ääniä.
Kalaa kuullotetaan, ei kuullosteta.
Käyttäjä11484 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä37376 kirjoitti:
Korjaan itse itseäni;
Käääks, siis kalaa kuullotetaan. Henkilö kuullostelee....
Miehet käyttää kauluspaitaa mutta sitä pidetään AINA auki, alla erivärinen t-paita.