Mitä amerikkalaista tapaa sinä olet ihmetellyt?
Minulla ei ole kokemusta muusta kuin telkkarista, mutta oletan että nämä asiat ovat hyvin tavallisia Amerikassa.
-kokolattiamatot
-kengät jalassa sisällä
-kertakäyttöastiat
Kommentit (9006)
Mistä ne älylihavat löytävät niin isoja vaatteita ja millä rahalla tilaavat jatkuvasti kassikaupalla hampurilaisia ym. pikaruoka-annoksia. Ruokaan menee varmaan valtavasti rahaa noilla tuolla menolla. Ja mikä se on, että näitä lihavia ruokkivat yleensä laihat kuivat miehet tai äiti. En suostuisi kyllä kellekkään mättöläskille kantamaan evästä kuten en myöskään yhdellekään alkoholistille viinaa. Sairas on myös se ruokkija/juottaja.
Kaikkia ihmisiä myös halataan vai onko se näytelmää kameran edessä? Lääkärit halaavat mm. puliukkoa tai koditonta tms. Enpä usko, että Suomessa milloinkaan. Ihminen pitää desinfioida Suomessa ennenkuin halataan, jos ei ole samaa yhteiskuntaluokkaa.
Monta ihmeellistä asiaa välittyy telkkarin kautta.
Hampurilaismättö ja muu epäterveellinen ruoka on usein edullisempaa kuin laadukas, ravinteikas, kasvispitoinen ruoka. Tietysti mitä enemmän syö sitä halpaakin ruokaa, sitä kalliimpaa se on kokonaisuutena.
Muutetaan yhteen vasta sitten, kun mennään naimisiin.
tsingböng kirjoitti:
Muutetaan yhteen vasta sitten, kun mennään naimisiin.
Uskovaisissa piireissä ihan tavallista Suomessakin.
Tuotteista puhutaan niiden tuotenimillä, esim käsidesinfiointiaine on aina Purell, laastari Band-Aid, vanupuikot Q-tips jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa on suuret tuloerot. Jos olet hyväosainen elämä on varmaan aika mukavaa, mutta toisessa päässä ollessa ei ole oikein mitään turvaa esim. sairastumisen varalle. Tv antaa liian hienon kuvan.
Nain voi kommentoida ainoastaan se jolla ei ole mitaan kasitysta siita miten systeemi toimii.
Minakin olisin ihan pihalla jos jostain syysta joutuisin tulemaan Suomeen ja asioimiaan Kelan kanssa.
Hmh. Los Anglelesissa yksin yli 50'000 koditonta, tarinoissa toistuu työttömyys, sairastuminen tai ero. Osa työssäkäyviä toki.
Työssäkäyviä asunnottomia yllättävän paljon. Aika perinteiset sukupuoliroolit perheissä.
Autokeskeisyys.
Teinit tarjoaa suuseksiä aika hanakasti.
Arjen typeryytta ja pinnallisuutta Olen ihmetellyt.
Mustia 13% väestöstä, mutta 50% viihdeteollisuudessa.
Asekulttuuria.
Se on edelleen välillä aika pelottavaa.
Koti, uskonto ja isänmaa.
Vähän liikaa esillä mun makuun.
[/quote]
Et voi ollanoin tyhmä. Kaikki me ollaan alunperin Afrikasta, jos tarpeeksi kauas mennään.[/quote]
Minä en ole Afrikasta. Minä olen Kokkolan maalaiskunnasta!
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyviä asunnottomia yllättävän paljon. Aika perinteiset sukupuoliroolit perheissä.
Autokeskeisyys.
Minkälaiset perinteiset sukupuoliroolit perheissä?
Se, että kylppärissä pitää olla amme ja kaksi lavuaairia
Nyt tammikuussa kun olen selaillut säästövinkkejä youtubesta, moni tubettaja kokoaa ruokia jollain parilla dollarilla päivässä tai korkeintaan kolmella kympillä $ vIikko, riippuen perheenjäsenten lukumäärästä. Esim eräs ranskalainen ostaa raaka-aineita joista laittavat ruokaa, mutta jenkkimammat ostavaat vaan prosessoituja aineksia, kuten lisää vesi niin saat perunamuussia/keksitaikinan/mitä vaan, eikä yhtään oikeaa ruokaa, kuten muualla asuvat.
Onko tosiaan niin että amerikkalaiset ostavat mielummin ihme prosessoituja merkkijuttuja, kuin raaka-aineita, joista voisivat itse halvemmalla tehdä sitä ruokaa? Siltä ainakin vaikuttaa.
Ympärileikkaus ihmetyttää. Suomessa ei ympärileikata ketään
Työskentelen johtavassa amerikkalaisessa rahoitusalan firmassa Euroopassa ja tästä vinkkelistä katsottuna USA:n maksuliikenne on kyllä tosi vanhanaikaista ja kömpelöä.
Korona sentään kiihdytti etämaksujen suosiota sielläkin, mutta kulisseissa tapahtuva maksujen käsittely vaatii vielä paljon modernisointia koska shekeille rakennettu clearing house järjestelmä on edelleen laajasti käytössä RTP-systeemin sijaan.
Sinänsä huvittavaa koska monet innovaatiot ovat USA:sta lähtöisin mutta niitä ei voida implementoida sinne vaan ne lanseerataan lähes poikkeuksetta Euroopassa tai Aasiassa.
Shekkien pyörittely on myös kalliimpaa (pankeille)ja alttiimpaa väärinkäytölle kuin korttimaksut, tilisiirrot ym elektroniset maksutavat.