Mitä amerikkalaista tapaa sinä olet ihmetellyt?
Minulla ei ole kokemusta muusta kuin telkkarista, mutta oletan että nämä asiat ovat hyvin tavallisia Amerikassa.
-kokolattiamatot
-kengät jalassa sisällä
-kertakäyttöastiat
Kommentit (9004)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että miks jenkit äänestää/äänesti trumppia, ei jaksa tajuta...
Koska on pienempi paha äänestää Trumpia kuin ketä tahansa demokraattia. Tuo kahtiajaottelu (rep/dem)on kyllä ihan käsittämättömän syvällä.
Miksi Trump pärjää esivasleissa, kun kaikki ehdokkaat on republikaaneja, en ymmärrä. Toisaalta, verrattuna johonkin DeSantisiin, Trump tuntuu harmittomalta hölmöltä, että sinällään en ole Trumpin menestyksestä hirvittävän pahoillani.
Siis millä tavalla pienempi paha?
Mitä niin kamalaa esim Barack Obamassa oli?No republikaanien mielestä tietysti se, että se ei ollut republikaani. Mä jotenkin kuvittelin, että tämä olisi ollut ilmiselvää tuon mun viestin perusteella.
Ihmetyttää kyllä tuollainen mustavalkoisuus ja pinttyneisyys ajattelutavoissa. Että ennemmin vaikka seinähullu presidentiksi, kunhan ei vaan ole demokraatti...
No näinhän se on, mutta valitettavasti tällainen ajattelutapa ei ole mitenkään harvinainen Yhdysvalloissa.
Jännä nähdä, vaikuttaako nämä viimeisimmät syytteet tilanteeseen, ja miten ne vaikuttavat.
En usko, että vaikuttaa mitenkään. Eihän mitkään Trumpin selvääkin selvemmät valheetkaan ole vaikuttaneet. Nämä kannattajat uskovat niin sokeasti salaliittoteorioihinsa ja taitavat olla niin aivopestyjäkin, ettei niihin tehoa yhtään mikään järkipuhe tai todisteet.
Yksi amerikkalainen piirre taitaa olla sekin, ettei myönnetä omia virheitään, ei voida sanoa, että "olin väärässä".
Ruotsin jostain kaupungista oli juttu, jossa oli kaikilla jätemylly keittiössä. Kaikki biojätteet menivät jätemyllyyn. Lopputulema: Oli ekologisempaa kuin meidän systeemimme., koska jätteet voitiin erottaa vedenpuhdistamossa ja saatiin lietettä, josta syntyi sitten multaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että miks jenkit äänestää/äänesti trumppia, ei jaksa tajuta...
Koska on pienempi paha äänestää Trumpia kuin ketä tahansa demokraattia. Tuo kahtiajaottelu (rep/dem)on kyllä ihan käsittämättömän syvällä.
Miksi Trump pärjää esivasleissa, kun kaikki ehdokkaat on republikaaneja, en ymmärrä. Toisaalta, verrattuna johonkin DeSantisiin, Trump tuntuu harmittomalta hölmöltä, että sinällään en ole Trumpin menestyksestä hirvittävän pahoillani.
Siis millä tavalla pienempi paha?
Mitä niin kamalaa esim Barack Obamassa oli?No republikaanien mielestä tietysti se, että se ei ollut republikaani. Mä jotenkin kuvittelin, että tämä olisi ollut ilmiselvää tuon mun viestin perusteella.
Ihmetyttää kyllä tuollainen mustavalkoisuus ja pinttyneisyys ajattelutavoissa. Että ennemmin vaikka seinähullu presidentiksi, kunhan ei vaan ole demokraatti...
No näinhän se on, mutta valitettavasti tällainen ajattelutapa ei ole mitenkään harvinainen Yhdysvalloissa.
Jännä nähdä, vaikuttaako nämä viimeisimmät syytteet tilanteeseen, ja miten ne vaikuttavat.
En usko, että vaikuttaa mitenkään. Eihän mitkään Trumpin selvääkin selvemmät valheetkaan ole vaikuttaneet. Nämä kannattajat uskovat niin sokeasti salaliittoteorioihinsa ja taitavat olla niin aivopestyjäkin, ettei niihin tehoa yhtään mikään järkipuhe tai todisteet.
Yksi amerikkalainen piirre taitaa olla sekin, ettei myönnetä omia virheitään, ei voida sanoa, että "olin väärässä".
Niin, syytteethän voi jopa sataa Trumpin laariin. 🤦🏼
Pas kahuussia nimitetään "lepohuoneeksi", kun ollaan niin häveliäitä.
Vierailija kirjoitti:
Pas kahuussia nimitetään "lepohuoneeksi", kun ollaan niin häveliäitä.
-
Kauan sitten silloin kun maalaispoika oli ekaa kertaa siellä käymässä, alkoi itää ajatus, että ylipainoiset jenkit ovat myös hiton huonokuntoisia, kun vähän joka paikasta löytyi noita "lepohuoneita" (restroom...)
Sitä ihmettelen, miten helposti siellä saa kaupassa rahansa takaisin, jos valittaa jostakin tuotteesta. Olin vuosia aiemmin ostanut laukun "aitoa nahkaa". Sitten kantohinhna repesi, ja näin laukun sisäpuolelle. Keinonahkaahan se oli. Katselin samaisessa kaupassa laukkuja ja siellä oli edelleen samoja laukkuja myynnissä aitoa nahkaa merkinnällä. Sanoin vain noin ohimennen myyjälle, että eivät ole aitoa nahkaa. Näytin omaa kassiani. Myyjä otti kassini ja meni kassalle, näpytteli siitä jonkun koodin ja kohta tyrkkäsi kassin hinnan minulle! Ei todellakaan ollut käynyt edes mielessäni, että vaatisin rahoja takaisin. Tarkoitus oli vaan informoida, että laukut eivät ole sitä, mitä tagissa sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen, miten helposti siellä saa kaupassa rahansa takaisin, jos valittaa jostakin tuotteesta. Olin vuosia aiemmin ostanut laukun "aitoa nahkaa". Sitten kantohinhna repesi, ja näin laukun sisäpuolelle. Keinonahkaahan se oli. Katselin samaisessa kaupassa laukkuja ja siellä oli edelleen samoja laukkuja myynnissä aitoa nahkaa merkinnällä. Sanoin vain noin ohimennen myyjälle, että eivät ole aitoa nahkaa. Näytin omaa kassiani. Myyjä otti kassini ja meni kassalle, näpytteli siitä jonkun koodin ja kohta tyrkkäsi kassin hinnan minulle! Ei todellakaan ollut käynyt edes mielessäni, että vaatisin rahoja takaisin. Tarkoitus oli vaan informoida, että laukut eivät ole sitä, mitä tagissa sanotaan.
Varmaan tahallaan huijasivat asiakkaitaan ja pelkäsivät, että nyt ilmiannat heidät. Halusivat siis ostaa sinut hiljaiseksi. Kävitkö sen jälkeen katsomassa vieläkö myyvät samoja "nahkalaukkuja"?
Kunnon tiskiharjan ja kuivauskaapin puute. Tiskit tiskataan sellaisella neliskanttisella sienellä.
Ruokajuomana saattaa olla Gatoradea. Siis rankkaan urheiluun tehtyä rajusti sokeroitua urheilujuomaa.
Kengät sisällä. Voivat olla myös vaikka korkkarit, se vasta on mielenkiintoisen kuuloista alakertaan!
Baariin autolla. Moni jättää auton parkkiin, mutta valitettavan moni ajelee pikkupöhnässä himaan.
Vierailija kirjoitti:
Myyjä ei jaksanut ruveta kinaamaan ulkomaalaisen kanssa.
"Kengät sisällä. Voivat olla myös vaikka korkkarit, se vasta on mielenkiintoisen kuuloista alakertaan!"
Kun asuu yksikerroksisessa ranchissa niin ei ole ketään alakerrassa kuulemassa mitään.
Tiskikone pesee ja kuivaa, ei mitään tarvetta kuivauskaapille.
Kun puheessa koko ajan sanovat "um" (äännetään am). "Sitten menin kauppaan, um, ja ostin tomaatteja um"
Vierailija kirjoitti:
"Kengät sisällä. Voivat olla myös vaikka korkkarit, se vasta on mielenkiintoisen kuuloista alakertaan!"
Kun asuu yksikerroksisessa ranchissa niin ei ole ketään alakerrassa kuulemassa mitään.
Meillä on ollut kolme eri tiskikonetta eri kodeissa Amerikassa, ja yksikään ei ole pessyt kunnolla. Ääntä ne piti kyllä kamalasti... Jos osa siitä äänen pitämiseen käytetystä tehosta olisi kohdistettu tiskaamiseen, olisi saattanut tulla puhdastakin. 😅 Lisäksi yhtäkään tiskikonetta en ole kohdannut, joka kuivasi esim. muoviastiat. Ja on meillä jatkuvasti käsitiskiäkin (kattiloita, patoja, pannuja yms. ja tiskikoneeseen liian arkoja astioita) jonkun verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis, täällä saa aina rahansa takaisin, jos haluaa palauttaa tuotteen, vaikka se ei olisi edes viallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis, täällä saa aina rahansa takaisin, jos haluaa palauttaa tuotteen, vaikka se ei olisi edes viallinen.
Ai ihan jopa vuosienkin päästä? 😄
Olen ymmärtänyt että jos sairastuu, täytyy olla vakuutus saadakseen hoitoa, ei kai vähävaraisilla ole varaa kalliisiin vakuutuksiin? Varmaa tietoa ei tästä ole.
Vierailija kirjoitti:
ranchissa?? :'D
amerikkalaisten ja amerikkalaistuneiden luetun ymmärtäminen ja sen puute.
Ainakaan elokuvissa ja tv-sarjoissa puhelun lopuksi ei yleensä sanota bye. Lyödään vaan luuri kiinni. "I'll pick you up at eight", tuut-tuut, ei jäädä edes odottamaan vastausta "OK".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, olin asunut maassa jo yli 10 vuotta, eikä Amerikassa ylipäätään kohdella ulkomaalaisia huonommin kuin syntyperäisiä. Yleisesti ottaen ihmisiä kohdellaan kaupoissa yhtä kunnioittavasti, olivatpa he kadun asukkeja tai "pormestareita".