Kyllästyttää hysteeriset eukot
Miksi joillekin tai oikeastaan monille naisille on mahdotonta käyttäytyä ja toimia järkevästi? Mieluummin draamaillaan ja hysterisoidaan joka käänteessä. Jos liikenteessä joku on häirinnyt töihin tullessa, meuhkataan jo ovella kuinka vaarallinen tilanne se olikaan kun joku vaihtoi kaistaa suoraan eteen että voi kauheeta sentään ja kamala. Jos pusero sotkeentuu kahviin, möykästä ja hysteriasta voisi kuvitella ekokatastrofin tapahtuneen. Jos et vaihda työvuoroa tai vapaapäivää, alkaa poraaminen ja märinä, kuinka en nyt sitten pääse sinne enkä tänne byää. Toinen ääripää on sitten ihastelu; kun joku työkaveri on hommannut uuden vaatteen tai kampauksen, sitä ihastellaan ääni falsetissa kiekuen ties kuinka kauan.
Eikö nämä huomaa omaa typeryyttään? Mistä tällainen käytös edes tulee, kasvatuksesta vai naisen mallina omalta äidiltä? Mitä ihmeen iloa kukaan saa siitä, että jokaisesta asiasta kehitellään kauhea draama?
Kommentit (51)
Sori, tarkoitin siis mies- ja naisryhmien välisiä eroja. Liikaa hienoja sanoja, menee aivo solmuun.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:16"]
Kyllä se siitä pikkuhiljaa alkaa tasottua kun 20 tulee mittariin, don't worry.
[/quote]
Samaa mieltä. Pian ap huomaa katsovansa peiliin ja näkevänsä itsessään kyseiset naiset, kun sitä ikää tulee lisää. T, hysteerinen draamakuningatar
Hah! Työskentelen miesvaltaisella alalla ja olen aina ihmetellyt miesten vihanhallintakykyä! Kaikki on päivästä toiseen yhtä valitusta ja yhtä "voi vitun vittu saatanaa" kun mihinkään asiaan ei pystytä suhtautumaan maltilla ja rennosti. Tämän on huomannut myös miespuolinen esimies, joka valittaa miesten jääneen itsehillinnän suhteen valtaosin teinipoikien tasolle.
hmm. miten se menikään...se piirre mikä ärsyttää eniten muissa, on se piirre jonka haluaa eniten muuttaa itsestään.
Aika tyypillinen nainen olet, kuvittelet olevasi niin erilainen kuin kaikki muut naiset. Ja ihan jokainen 110% varmuudella tunnistaa kyseiset naiset elinpiiristään, mutta kieltää heitä tuntevansa.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:26"]
Liikut erilaisissa piireissä sitten. En tunne tuollaisia naisia.
[/quote]
Sama. Mä kyllä tiedän, että tuollaisia on olemassa, mutta omaan tuttavapiirini en huoli.
Rouva on hyvä vaan ja käy tämän keskustelun peilissä näkyvän henkilön kanssa, vain etkö huomaa omaa typeryyttäsi. Mistä tälläinen käytös tulee?! Kodin perintönä?! Mitä iloa nyt sait, kun typistit naiset tietylle tasolle asiassa, joka ei ole sukupuolisidonnainen.
Tiedätkö mikä ohjaa ihmisen käytöstä, peili. Vai käyttäydytkö sinä kaikissa tilanteissa samalla tavalla vain peilaatko sinä vuorovaikutusta. Siksi monet täälläkin sanovat, että eivät tunne tuollaisia naisia, koska tietämättään peilaavat heidän käytöstään.
Veikkaan että aloittaja on kuitenkin mies. Itse myönnän että vaikka olen älykäs, suhtaudun kyllä asioihin hirveän ylitunteellisesti ja päivittely ja ääneen ihmettely mulla on ensimmäinen keino purkaa tilannetta. Olen kuitenkin sitä mieltä että ihmisiin pitää suhtautua yksilöinä eikä leimata kaikkia naisia sellaisiksi tai tällaisiksi, vaikka myönnän että itse olen pahimmanlaatuinen esimerkki "naisten logiikasta" arkielämän asioihin liittyen. Siihen kuitenkin pyrin että ilkeä en ole. Mutta sitten taas esimerkiksi isäni on kyllä pahimmanlaatuinen juoruaja ja valittaja, ja käyttäytyy aivan kuin pahin stereotypia "kateellisesta ämmästä". En silti leimaa kaikkia miehiä samanlaisiksi. Meitä on moneen junaan.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:54"]
Hah! Työskentelen miesvaltaisella alalla ja olen aina ihmetellyt miesten vihanhallintakykyä! Kaikki on päivästä toiseen yhtä valitusta ja yhtä "voi vitun vittu saatanaa" kun mihinkään asiaan ei pystytä suhtautumaan maltilla ja rennosti. Tämän on huomannut myös miespuolinen esimies, joka valittaa miesten jääneen itsehillinnän suhteen valtaosin teinipoikien tasolle.
[/quote]
Aivan kuin aviomieheni, jolla on ADHD. Vihanpurkaus saattaa tulla pelkästään siitä että sukka menee kengässä myttyyn. Jotkut päivät ovat pelkkää kiroilua ja tavaroiden paiskomista aamusta iltaan saakka. Jos hän olisi nainen, niin miehensä kutsuisi käytöstä "nalkuttamiseksi", mutta miehethän eivät olevinaan sellaista harrasta :D
Ei ne mekanismit edellytä mitään, mutta selittävät miesten ja naisten välisen ryhmäkäyttäytymisen eroja.