Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kosmetiikkaa käytät nyt raskausaikana?

Vierailija
31.01.2014 |

Mitä tuotteita ja merkkejä?

Entä mitä olet vältellyt?

Eli tämä ketju niille jotka ovat raskaana. Ihmettelijät ja pähkäilijät voivat mennä muualle kommentoimaan, jos ylimääräistä aikaa kerran on.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ensin Biothermin raskausarpivoidetta, nyt Weledan raskausarpiöljyä.

Luovuin raskauden ajaksi selluliittivoiteen käytöstä, kun tajusin että siinä on kofeiinia. Myöhemmin kuulin alan ihmisiltä että muutkin stimulantteja sisältävät mömmöt syytä ohittaa raskausaikana.

Hiuksia en värjää, kampaajat itsekään eivät sitä suosittele. Käytän meikkiä mutta enkuksi googletettuani en kynsilakkaa.

Vierailija
22/28 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt ihan samoja kuin ennenkin. Hiuksiin otan raitoja kampaajalla kuten ennenkin, mutta väri on hyvin luonnollinen, lähinnä piristää vaaleita hiuksia.

Käytän ihan normituotteita, en luomua, mutta en erityisen vahvoja kemikaaleja, yleisesti ottaen miedompia, ns. herkälle iholle suunnattuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 13:37"]

Imeytyy mun Max Factoryt verenkiertoon ja sitä kautta vauvan verenkiertoon?

[/quote]

Etkö oikeasti tiedä ihmisen fysiologiasta?

Vierailija
24/28 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 13:37"]

Käytän ihan normaalisti meikkiä. En ymmärrä miksi sitä pitäisi vähentää tai vaihtaa merkkejä raskauden ajaksi? Meneekö vauvaan napanuoran kautta älyttömästi jotain kemikaaleja mun naamasta vai:D Imeytyy mun Max Factoryt verenkiertoon ja sitä kautta vauvan verenkiertoon?

Jonkin verran ymmärrän tuota että voimakkaita hiusvärejä vältetään koska niitä laitettaessa tuoksuu ilmassa vahvasti ammoniakki.

[/quote]

juuri sen takia on hyvä välttää kaikkea "myrkyllistä".

Vierailija
25/28 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko te oikeasti että meikit tai vaikka ryppyvoiteet imeytyy orvaskeden läpi? Tai vaikka joku mikroskooppinen ainesosa jollain ihmekonstilla pääsisi sen läpi niin kuinka paljon siitä ajattelitte kulkeutuvan vauvaan saakka? Syövyttävät aineet on erikseen mutta meikki ei ole syövyttävää.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Orvaskesi

Vierailija
26/28 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meikkaan ihan normaalisti, latvoja sävytän parin viikon välein, tyven oon värjänny kerran ja kohta ajattelin värjätä vielä sen toisenkin. Sama juttu ollut aikaisemmassakin raskaudessa. Kamalaa hysteriaa taas ihmisillä päällä.

Vierailija
27/28 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole värjännyt hiuksia vuosiin, joten siitä ei tarvinnut huolehtia. Meikkeinä käytän nyt vielä tarkemmin pelkkää luonnonkosmetiikkaa, rasvana mm. kookosöljyä. Meikkaan aika vähän, en normaalistikaan tykkää kovin vahvasta meikistä. Kannattaa käydä lukemassa kemikaalicocktail.fi, Nooralta bongaan aina uusimmat vinkit (muulloinkin kuin raskaana) :) Onnea odotukseen!

Vierailija
28/28 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:00"]

Luuletteko te oikeasti että meikit tai vaikka ryppyvoiteet imeytyy orvaskeden läpi? Tai vaikka joku mikroskooppinen ainesosa jollain ihmekonstilla pääsisi sen läpi niin kuinka paljon siitä ajattelitte kulkeutuvan vauvaan saakka? Syövyttävät aineet on erikseen mutta meikki ei ole syövyttävää.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Orvaskesi

[/quote]

Eihän tuossa sanottu, että orvaskesi on läpäisemätön. Mites esim. nuo kipu- tai ehkäisylaastarit, eikö niissäkään olevat aineet läpäise orvaskettä? Tosi monet aineet kyllä imeytyy orvaskeden läpi, esim. bisfenoli a kuiteista.

Te, jotka ette halua vältellä kemikaaleja raskausainaka, ihan turha leimata välttelijät hysteerikoiksi.