Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokeneet koululaisten vanhemmat! Lomasta ja koulun aloittamisesta

Vierailija
31.01.2014 |

Kuinka paljon olisi hyvä, että anoisi lomaa ekaluokkalaisen aloittaessa koulun (ja ip-kerhon, jos pääsee). Ajattelin, sekä täältä vuosien varrella luettujen viestien perusteella, että tuttavapiirin kokemuksien perusteella, että lapsi aloittaa ip-kerhon heti ensimmäisestä päivästä alkaen, vaikka olisikin siellä vain 1-2h) Näin tähän tulee rutiini heti.

Mutta se loma? Kuinka paljon olisi hyvä, että aikuisella, tässä tapauksessa yh:lla olisi lomaa sen koulun alettua? 2 viikkoa vai riittääkö 1 viikko? Vai riittääkö se 2 viikkoa edes?

Lapsi on ainokainen ja minua jännittää tuo koulun aloitus niin kavereiden kuin kiusaamisten ym. suhteen. Erityistarpeita ei ole lapsella.

Kiitoksia avustasi ja vastauksista jo etukäteen!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen työ ja millaiset vuorot sulla on? Mihin tarkoitukseen sitä lomaa ajattelit?

Mulla ei koulujen alussa ollut yhtään lomaa. Isä pystyi aloittamaan työnsä aamulla sen verran myöhemmin, että saattelin kouluun ekan viikon. Sen jälkeen lapsi kulki kouluun ihan itse. Iltapäivällä minä kävin hakemassa ip-kerhosta jotain kuukauden - pari. Sitten lapsi sai jo kävellä itse kotiin, kun ip loppui.

Kuinka pitkä koulumatka teillä on? Meillä on lyhyt.

Vierailija
2/6 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no, aamuja varten voi tarvita lomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni niin, että ensimmäisellä viikolla lapsi ei jäänyt iltapäiväkerhoon. Ensimmäisenä päivänä hain lapsen koulusta, toisena päivänä sovittiin naapurin äidin kanssa, että hän hakee lapset ja tulee heidän kanssaan bussilla kotiin (paikallisbussilla koulukyyti). Toisella viikolla lapsi menikin sitten iltapäiväkerhoon, mutta meni bussilla kouluun parin kaverinsa ja yhden äidin kanssa ensimmäiset päivät, sitten jo varmaan viidennestä koulupäivästä lähtien luokkakaverin kanssa kahdestaan.

Meillä tosin lapsi oli jo ekalla melkoisen reipas tapaus, samoin kaverinsa, joten aika hyvin lähti tämä aamutoimien hoitaminen, bussilla kulkeminen ja iltapäiväkerhoon meno sujumaan. Meillä ei siis kumpikaan vanhemmista ottanut koulun alkuun lomaa.

Vierailija
4/6 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin paikkakunnasta, se "reippaus". Meilläpäin vasta vitoset kulkee bussilla.

Vierailija
5/6 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut mitään lomaa, koska sain ta:n kanssa sovittua, että ekan viikon aamuina tulen mahdollisesti töihin vähän myöhemmin.

Vierailija
6/6 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut lomalla. Palkkasin kotiin hoitajan, myöhemmin apuna oli myös ystävätär.

Kolmivuorotyö, kolme lasta, totaali-yh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän