Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oppari Theseukseen vai ei?

Vierailija
24.10.2020 |

Oletko jättänyt laittamatta opparia Theseukseen? Mitä haittapuolia siinä on, jos laittaa? Itse mietin sitä, että oppari tulee googlen hakutuloksissa heti kärkilistalle. Samaten vähän pelkään, että muutamat kappaleet on englanninkielisistä lähteistä liian suoria käännöksiä. Urkund ei tunnista näitä. On olemassa ihmisiä, joilla on liikaa aikaa. He lukevat näitä oppareita suurennuslasin kanssa ja itkevät kouluille liian suorista käännöksistä. Toki onhan se oppari julkinen koulun arkistossa, mutta sen saadakseen on nähtävä jo vaivaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä on suoralla käännöksellä, jos lähdeviite on merkittynä oikein?

Vierailija
2/11 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä saa sitä itse päättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittanut omaani. En halua nimeä nettiin eikä kukaan siitä kysy mitään. Mun alalla ei vaikuta työllisyyteen, riitti et sai kouluaikoina harkkapaikan et työllistyi niin siitä sai uraputken auki.

Vierailija
4/11 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan saanut päättää Theseukseen laitosta. Se oli pakko laittaa jos ei ollut mitään yrityssalaisuuksia työssä.

Vierailija
5/11 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä saa sitä itse päättää.

Theseus ei ole pakollinen. Yksa on pakollinen, mutta niitä ei löydy googlella. Opparit on juu julkisia, mutta ne ovat koulun arkistossa, josta ne on osattava etsiä.

Vierailija
6/11 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laittanut. Löytyy koulun arkistosta. Ei ole pakko laittaa.

Vierailija
7/11 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheeni on hyvä käytännön hommissa, mutta tutkimusaiheena se oli kyllä ihan paska. Otin toki vastaan, kun pomo tarjosi aihetta. Tein vain 35 sivua oppariin, just sen verran että saa kolmosen arvosanana. Jos opparin aihe olisi ollut toinen, olisi siinä ollut enemmän tutkimista. 

Vierailija
8/11 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on järkevästä aiheesta, on hyvä kieliasultaan eikä yhdys sana virheitä ole. Muuten joutaa roskikseen.

Vierailija
9/11 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/11 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on järkevästä aiheesta, on hyvä kieliasultaan eikä yhdys sana virheitä ole. Muuten joutaa roskikseen.

On niiden huonompienkin töiden thesukseen laitossa se hyvä puoli, että tulee realistinen kuva siitä, millaisilla töillä pääsee läpi. Jos vain täydelliset työt julkaistaan, tulee aika vääristynyt kuva siitä mitä vaaditaan. Omaa puolisoa lohdutti paljon, kun näki ettei muidenkaan gradut olleet täydellisiä kieliasultaan tai sisällöltään.

Vierailija
11/11 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omassa amkissa on aivan mahtavat äidinkielen opettajat. Jokainen oppari kiertää kielenhuollon kautta ja sieltä tuli takaisin hyvin seikkaperäiset korjausehdotukset. Mitä tulee yleisesti oikeinkirjoitukseen, niin ainakin meidän koulun tekniikan lehtoreilla on kirjoitus aivan kamalaa. Välillä ei tahdo maileista saada selvää. Tuntuu olevan yleinen tapa tekniikan alalla.