Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alaselkäsärky

Vierailija
24.10.2020 |

Jos alaselkää särkee levossa, seisten ja istuessa, mutta ei esim kävelyllä, niin johtuukohan lihaksista vai jostain muusta ? Kipu on jäytävää ja jatkunut viikon verran. Nainen kyseessä ja ei ole kuukautisista johtuvaa. En ole edes mistä tämä tuli ? Olisinko sittenn nostellut lapsia väärässä asennossa.

Mutta siis eli onko vaiva kuitenkin lihasperäisen kuuloista vai jotain muuta ?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla on toi tollanen rulla millä voi avata faskioita niin kannattaakohan sitä nyt tässä akuutissa vaiheessa edes käyttää tosin ?

Aika ikävä vaiva kub koko aika jäytää kipua. Niin joo ja Burana 800g ja panadol 1g ei kauheasti edes auta. Onkohan sirdaludista hyötyä sitäkin mulle määrätty niskajumiin 😃

Itse en kyllä lähtis heti rullailemaan jos kysymyksessä onkin pullistuma. Saattaa vaan ärsyttää/tulehduttaa hermoa entisestään. Kannattaa mennä OMT-fyssarille mielummin kun fyssari/hierojalle.

Vierailija
22/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla on toi tollanen rulla millä voi avata faskioita niin kannattaakohan sitä nyt tässä akuutissa vaiheessa edes käyttää tosin ?

Aika ikävä vaiva kub koko aika jäytää kipua. Niin joo ja Burana 800g ja panadol 1g ei kauheasti edes auta. Onkohan sirdaludista hyötyä sitäkin mulle määrätty niskajumiin 😃

Itse en kyllä lähtis heti rullailemaan jos kysymyksessä onkin pullistuma. Saattaa vaan ärsyttää/tulehduttaa hermoa entisestään. Kannattaa mennä OMT-fyssarille mielummin kun fyssari/hierojalle.

Niin ja rauhallista kävelyä niin paljon kun selkä sietää :) ja välttele painavien nostamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaa ibuprofeenikuuria, jos siellä olisi tulehdus. Kuluma voi olla tai sitten raskauden seurauksena kehon tulleita muutoksia.

Sitten jumppaa.

24/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut kuntojuoksua vuosikausia.

Aikanaan minulla oli juostessa koko ajan ristiselkä-lanneselkä -alue kipeä, välillä vihloi kovastikin.

Minulla kipu aiheutui kireistä lonkankoukistajista. Nyt olen jo kymmenkunta vuotta päivittäin venyttänyt  lonkankoukistajia. Suosittelen!

Vierailija
25/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt kuitenkin rullaa lonkan, pakaran ja reisien alueen lihaksia, niin ei ne välilevyihin osu. Pullistuma voi olla kyseessä, mutta lähes aina mitä on muilta kuullu, niin on ollut lonkankoukistaja, takareidet tai pakaralihakset jumissa ja sitä kauttaa tulleet pahat selkäkivut. Ja sama juttu itsellänikin.

Mulla fysioterapeutti oli oikeilla jäljillä tuon oman ongelmani suhteen, mutta se mitä hän ei osannut sanoa oli pakaralihaksen yläpään jumitukset. Eli se kohta mistä alaselkä alkaa ja vielä siellä ulkoreunoilla, ei siis ihan selkärangan vieressä. Niitä kun rullaillen kovahkolla pallolla monta kertaa viikossa (muiden juttujen lisäksi), niin ai että, kyllä helpottaa.

Vierailija
26/26 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla aina jokainen vaiva vähintään aivosyöpä ja maailman harvinaisin tauti.

Nuo selkävaivat on se yleisin ja myös turhin syy mennä sairaalaan aina.

Liikunnalla ne lähtee , haje oppia fyssarilta tai netistä.

Jos oot hypänny jostain korkeelta ja tullu huonosti alas tms, sitte ehkä voi mennä näyttään lekurille.

Mutta jos oot maannu sohavlla lihomassa niin sitte se on ihan vaan laiskuuskipua.