Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jo on ongelma... koulukiusauksesta!

Vierailija
31.01.2014 |

Lapseni luokalla on ylimielinen ja todella ilkeä tyttö. Tyttö oli ajattu ryhmästä pois ilkeyden takia. Tyttö seisoi monta kuukautta siksi yksin välitunneilla. Nyt tuli opelta ja tytön äidiltä kutsu keskustelemaan asiasta koululle. Yhtä ei saa jättää. En halua yhtään, että tyttäreni joutuu leikkimään tytön kanssa. Tyttö tönii, puhuu rumasti, haukkuu ja on joutunut korvaamaan jo tyttäreni kalliin penaalin, rikottuaan sen. En tiedä miten suhtautua! Kiusaaminen on rumaa. Puolin ja toisin.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi et ole ollut silloin aikoinaan yhteydessä, jos lastasi on tönitty, haukuttu yms.

Vierailija
22/36 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EDIT: piti siis sanoa että kiusaaja omaksuu totuutena että hän saa olla häijy muita kohtaan koska "sellainen hän vain on", ei että kiusattu omaksuisi tämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on vaikeita asioita.. Mun luokalla on myös tyttö joka käyttäytyy huonosti muita lapsia kohtaan, mutta aikuisille esittää niin kilttiä. Tytön äiti ei näe lapsessaan mitään vikaa ja kun olen hänen kanssaan tässä joutunut olemaan tekemisissä, niin olen huomannut että todella hankala ihminen kyseessä. Ei ehkä kaikki pääkopassa ihan kunnossa sillä naisella.

Vierailija
24/36 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mikä se ongelma on. Olette menossa keskustelmaan asiasta eli etsimään tilanteeseen ratkaisua.

Sinustako pitäsi vaan todeta tilanne ja olla passiivisena tilanteen vietävissä. Tuo tyttö ei katoa luokalta mihinkään vaikka tyttäresi ei hänen kanssa leikkisikään.

Tönii, haukkuu jne.hmm ja silti seisoskelee yksinään kuukausia. Joopa joo...

Vierailija
25/36 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tuo tyttöparka on useita kuukausia joutunut olemaan ihan yksin? Todella törkeää muilta oppilailta. Ap vielä on sitä mieltä, että se on ihan oikein tuolle yhdelle yksinäiselle ja hänen oma lapsensa on tehnyt oikein, kun on urakalla muiden kanssa kääntänyt selkänsä tuolle yhdelle.

Vierailija
26/36 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 12:28"]

EDIT: piti siis sanoa että kiusaaja omaksuu totuutena että hän saa olla häijy muita kohtaan koska "sellainen hän vain on", ei että kiusattu omaksuisi tämän.

[/quote]

Hyvä. Asiat on näin mustavalkoinen.

Vierailija
27/36 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytön luokalla oli myös joskus samanlainen tyttö. Kiusasi muita, haukkui, valehteli, levitteli juoruja.  Tai itse asiassa oli välillä vuorotellen jokaisen kanssa ns. parasta kaveria ja sitten vaihtoi kaveria ja alkoi haukkumaan muita. Jos minun tyttö ( tai joku muu) sai uuden kaverin, niin änkesi mukaan ja sitten alkoi vähitellen vei tämän uuden kaverin ja jätti minun tytön yksin.

Valehteli koko ajan ihan älyttömistä asioista, tavaroista joita  hänen sukulaisillaan muka oli, missä muka matkustanut jne

Yläasetteella meni pahemmaksi kun alkoi levittämään netissä juttuja.  Siinä vaiheessa muut olivat sen verran isoja, että tajusivat ja jättivät yksin.  silti levitteli kaikista perättömiä juttuja. Onneksi muutti Turkuun, jossa aloi FB:n mukaan dokaamaan, naimaan jokaisen vastaantulijan kanssa, oli nuorisokodissa jne. Käytti huumeita

Oli siis ihan lapsesta saakka samanlainen. Tunsin äidin, joka oli mukava, mutta aika hissukka.  Jotku ovat vaan syntymästään saakka ilmeisesti ilkeitä !

Vierailija
28/36 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamiseen on oltava muita aseita kun selän kääntäminen yhdelle. Ohjeistitko lastasi tähän ja nyt kun hän on saamassa leiman otsaansa kiusaajana niin siitä tulee ongelma.

Normaalilla järjellä varustettu aikuinen olisi puuttunut kovalla kädellä tönimiseen ja haukkumiseen. Huonosti hoidettu tilanne alunalkaen, jos tuota ulkopuolelle jättämistä on tapahtunut kuukausien ajan.

Vierailija
29/36 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 12:27"]

En ymmärrä, miksi et ole ollut silloin aikoinaan yhteydessä, jos lastasi on tönitty, haukuttu yms.

[/quote]

olen ollut useeseen otteeseen yhteydessä äitiin. Hänen mukaansa heillä ei hyväksytä rumaa käytöstä. Piste. Ap

Vierailija
30/36 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen meistä tuntee ainakin yhden tuollaisen lapsen omasta lapsuudesta ja joku meistä on joutunut sellaisen kiusaamaksi. Ja nyt näemme omat lapsemme samassa tilanteessa. Mutta heillä on se etu puolella, että nyt asioista puhutaan, eikä lapsia jätetä selviämään omillaan.

Teillä on bändi koossa ja mahdollisuus löytää se yhteinen sävel.

Vierailija
31/36 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 12:27"]

[/quote]

olen ollut useeseen otteeseen yhteydessä äitiin. Hänen mukaansa heillä ei hyväksytä rumaa käytöstä. Piste. Ap

[/quote]

Ehkä asia onkin näin. Mutta lapsen käytös muuttuu niin paljon kun hän sulkee kotioven takanaan, sinunkin lapsen. Ilmeisesti töniminen yms on nyt loppunut, kun siihen ollaan puututtu?!

Onko sinusta oikein määritellä jo sovittujen ja soviteltujen asioiden tapahtumien johdosta nykyinen tilanne. Kerrran kiusaaja niin aina kiusaaja.

Vierailija
32/36 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ihmisen omalla vastuulla hankkia niitä ystäviä, omalla käytöksellä. Iloisuus, seuraan meneminen, kohteliaisuus, kiinnostus toisen asioihin ja niiden tukeminen. On tosin yläkouluikäissä se piirre, että on jo ne parhaat ystävät, eikä haluta nähdä muissa sitä hyvää puolta, joka riittäisi ystävyyteen.

Vierailija
33/36 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 12:32"]Nää on vaikeita asioita.. Mun luokalla on myös tyttö joka käyttäytyy huonosti muita lapsia kohtaan, mutta aikuisille esittää niin kilttiä. Tytön äiti ei näe lapsessaan mitään vikaa ja kun olen hänen kanssaan tässä joutunut olemaan tekemisissä, niin olen huomannut että todella hankala ihminen kyseessä. Ei ehkä kaikki pääkopassa ihan kunnossa sillä naisella.

[/quote]

Siis mun lapsen luokalla, ei mun luokalla :-D

Vierailija
34/36 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä menisin sinne keskustelemaan asiasta. Sanoisin omat terveiseni, että ei sen kanssa voi olla, kun tönii, kiusaa, haukkuu. Minkä ikäisistä lapsista muuten on kyse ja onko se lapsi siellä paikalla. Jos on pieniä koululaisia niin saattaisin laittaa ensin opelle viestiä ja sanoa viestissä nämä jutut ja jos ope on sitä mieltä, että keskustelemaan vaan reippaasti lapsen kuullen niin sinne sitten.

Vierailija
35/36 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 12:58"]

Kyllä se on ihmisen omalla vastuulla hankkia niitä ystäviä, omalla käytöksellä. Iloisuus, seuraan meneminen, kohteliaisuus, kiinnostus toisen asioihin ja niiden tukeminen. On tosin yläkouluikäissä se piirre, että on jo ne parhaat ystävät, eikä haluta nähdä muissa sitä hyvää puolta, joka riittäisi ystävyyteen.

[/quote]

Nimenomaan! Hyvä, että toit esille oman vastuun. On käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja. Jos joku kohtelee kusipäisesti, ei pidä antaa hyppiä silmille. Sosiaaliset tilanteet on aina kahden kauppaa ja pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan miettiä, olisiko kummassakin vikaa.

On joku tainut uskaltaa sanoa ääneenkin, että kiusatut ovat tosikkoja, jotka eivät osaa vastata huumorilla.

Vierailija
36/36 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 13:02"]

No minä menisin sinne keskustelemaan asiasta. Sanoisin omat terveiseni, että ei sen kanssa voi olla, kun tönii, kiusaa, haukkuu. Minkä ikäisistä lapsista muuten on kyse ja onko se lapsi siellä paikalla. Jos on pieniä koululaisia niin saattaisin laittaa ensin opelle viestiä ja sanoa viestissä nämä jutut ja jos ope on sitä mieltä, että keskustelemaan vaan reippaasti lapsen kuullen niin sinne sitten.

[/quote]

Ehdottomasti opettajalle se oman pään pyhä totuus omien lasien läpi katsottuna viestiä. Opettajan on sitten helppo lähteä selvittämään tilannetta, kun voi sanoa "Hei kuule, mä kyllä tiedän susta jo ihan kaiken”. Todella loukkaavaa tätä toista lasta kohtaan ja tälläkin äidillä on varmasti varsin yksipuolinen käsitys kyseistä ongelmista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä