Jonkun täytyy olla työtön,että SINÄ saat käydä töissä
Ilman työttömiä ei olisi töitä,ja päinvastoin.Jonkun täytyy olla työtön että SINÄ saat käydä töissä,ja valittaa kuinka raskasta on.
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:31"]
Minä en valita, mutta mulle kyllä töissä kerrotaan usein miten raskasta elämä on. :) Joku voi saada töitä jos sairastun, mutta kukaan ei ole työtön siksi että minä käyn töissä.
[/quote]
Täytyyhän jonkun olla sairaanhoitaja,että toinen voi olla lääkäri.Ymmärrätkös?
ap
[/quote]
Oikeastiko ne sulkee toisensa pois? Vähän niin kuin koska minä olen fiksu niin sinun täytyy olla tyhmä.
[/quote]
Tottakai ne sulkee toisensa pois,eihän kaikki ihmiset voi olla vaikkapa palomiehiä.
ap
[/quote] ei Voikkaan mutta esimerkkisi lääkäreistä ja sairaanhoita7841jista on tyhmä. Lääkäreitä on liian vähän ja sairaanhoitajia liikaa, eli kukaan ei ole sairaanhoitaja koska joku on lääkäri.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:22"]
Ilman työttömiä ei olisi töitä,ja päinvastoin.Jonkun täytyy olla työtön että SINÄ saat käydä töissä,ja valittaa kuinka raskasta on.
[/quote]
Höpö höpö. Jonku on käytävä töissä että sinä voit elää työttömänä.
Työttömiä ei tarvita mihinkään, mutta työssä käyviä tarvitaan.
[/quote]
Työttömiä tarvitaan aina jonkin verran reserviin, jos halutaan pitää yllä toimivia työmarkkinoita.
[/quote]Mä olen joutunut olemaan reservissä jo niin kauan, että enää en edes suostuisi lähtemään töihin jos joku sattumalta keksisi mun olemassaoloni. Olen oppinut elämään nuukasti pienillä tuloilla enkä enää muuta haluakaan.
Enää en ole edes kateellinen enkä katkera. Siitäkin olen päässyt eroon. Mulle on ihan yks hailee työssäkäyvät ihmiset ja ajattelen mieluummin, että tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. = )
Et silleen voip käydä kun yhteiskunta liikaa innostuu haalimaan näitä "reserviläisiä".
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 09:40"]
[/quote]
[/quote]
Työttömiä tarvitaan aina jonkin verran reserviin, jos halutaan pitää yllä toimivia työmarkkinoita.
[/quote]Mä olen joutunut olemaan reservissä jo niin kauan, että enää en edes suostuisi lähtemään töihin jos joku sattumalta keksisi mun olemassaoloni. Olen oppinut elämään nuukasti pienillä tuloilla enkä enää muuta haluakaan.
Enää en ole edes kateellinen enkä katkera. Siitäkin olen päässyt eroon. Mulle on ihan yks hailee työssäkäyvät ihmiset ja ajattelen mieluummin, että tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. = )
Et silleen voip käydä kun yhteiskunta liikaa innostuu haalimaan näitä "reserviläisiä".
[/quote]
Tietystikin tämän hetkinen työttömyysaste on liian korkea ja aiheuttaa ongelmia. Se ei siltikään poista sitä faktaa, että työttömiä tarvitaan aina jonkin verran.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 09:38"]
Miten voi olla työssäkäyvän niiiin vaikea ymmärtää, että PALKANMAKSAJIA ei riitä kaikille.
[/quote]
Aika moni ymmärtää erittäin hyvin. Näkökulma vaan on täysin toinen kuin sinulla. Palkanmaksajan löytämisen vaihtoehtona ei silloin ole työttömyys vaan yrittäjyys. Mutta tokihan minä tiedän, että on paljon ihmisiä, jotka vain odottelevat, että joku muu luo heille sen valmiin työpaikan, jonne työntekijä vain kävelee sisään. On vaan kuitenkin niitäkin ihmisiä, jotka luovat itse oman työpaikkansa, jotkut jopa työpaikan jollekin muullekin.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:29"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 09:38"]
Miten voi olla työssäkäyvän niiiin vaikea ymmärtää, että PALKANMAKSAJIA ei riitä kaikille.
[/quote]
Aika moni ymmärtää erittäin hyvin. Näkökulma vaan on täysin toinen kuin sinulla. Palkanmaksajan löytämisen vaihtoehtona ei silloin ole työttömyys vaan yrittäjyys. Mutta tokihan minä tiedän, että on paljon ihmisiä, jotka vain odottelevat, että joku muu luo heille sen valmiin työpaikan, jonne työntekijä vain kävelee sisään. On vaan kuitenkin niitäkin ihmisiä, jotka luovat itse oman työpaikkansa, jotkut jopa työpaikan jollekin muullekin.
[/quote]Yrittäminen on tehty niin hankalaksi, ettei siihen uskalla ryhtyä. Ja toisekseen pitäisi olla myös se hyvä yritysidea joka toimisi näin lama-aikanakin. Harvemmalla on sellaisia. Ja kolmanneksi, ei ole alkupääomaa ja lainaa en kyllä enää uskalla ottaa.
Niin ja jonkun täytyy nähdä nälkää, että sinä saat ruokaa. Elämä on.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:35"]
Yrittäminen on tehty niin hankalaksi, ettei siihen uskalla ryhtyä. Ja toisekseen pitäisi olla myös se hyvä yritysidea joka toimisi näin lama-aikanakin. Harvemmalla on sellaisia. Ja kolmanneksi, ei ole alkupääomaa ja lainaa en kyllä enää uskalla ottaa.
[/quote]
Mikä siinä yrittämisessä on sun mielestä tehty niin hankalaksi? Taidat vain käyttää muualta kuulemaasi fraasia.
Yritysidea ei toimi, jos mietit sitä ulkoisin perustein. Aika hyvä yrittämisen lähtökohta on tehdä sitä, missä tiedät olevasi hyvä. Ei kukaan kaipaa huonolla ammattitaidolla tehtyjä palveluja tai tuotteita. Asiakkaat haluavat priimaa. Omassa yrittäjyydessäni yhdistyvät lapsuuteni kokemukset, omat koulutukseni, aiempi työkokemukseni ja perheeni kiinnostukset. Kaikilla noilla on merkittävä osa yrittäjyydessäni eikä tätä olisi kukaan ulkopuolinen voinut minulle ehdottaa. Tästä muokkautui tällaista minunnäköistäni. Ja hyvin elätän itseni ja perheeni.
Alkupääomaa ei tietenkään ole kenelläkään sormia napsauttamalla. Ja ilman sitä ei pankista tipu lainaakaan. Tuo rahoituspuoli vaatii vähän pitkäjänteisempää suunnittelua ja myös uskoa itseesi ja tahtoa työllistyä yrittäjänä.
Sinulla ei tietenkään sellaista tahtoa ole. Helpompi on vain näppiksellä suoltaa tyhjiä lauseita selitykseksi ja uskoa, että oma kohtalo ei ole omissa käsissä.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:49"]
Yrittäminen on tehty niin hankalaksi, ettei siihen uskalla ryhtyä. Ja toisekseen pitäisi olla myös se hyvä yritysidea joka toimisi näin lama-aikanakin. Harvemmalla on sellaisia. Ja kolmanneksi, ei ole alkupääomaa ja lainaa en kyllä enää uskalla ottaa.
[/quote]
Mikä siinä yrittämisessä on sun mielestä tehty niin hankalaksi? Taidat vain käyttää muualta kuulemaasi fraasia.
Yritysidea ei toimi, jos mietit sitä ulkoisin perustein. Aika hyvä yrittämisen lähtökohta on tehdä sitä, missä tiedät olevasi hyvä. Ei kukaan kaipaa huonolla ammattitaidolla tehtyjä palveluja tai tuotteita. Asiakkaat haluavat priimaa. Omassa yrittäjyydessäni yhdistyvät lapsuuteni kokemukset, omat koulutukseni, aiempi työkokemukseni ja perheeni kiinnostukset. Kaikilla noilla on merkittävä osa yrittäjyydessäni eikä tätä olisi kukaan ulkopuolinen voinut minulle ehdottaa. Tästä muokkautui tällaista minunnäköistäni. Ja hyvin elätän itseni ja perheeni.
Alkupääomaa ei tietenkään ole kenelläkään sormia napsauttamalla. Ja ilman sitä ei pankista tipu lainaakaan. Tuo rahoituspuoli vaatii vähän pitkäjänteisempää suunnittelua ja myös uskoa itseesi ja tahtoa työllistyä yrittäjänä.
Sinulla ei tietenkään sellaista tahtoa ole. Helpompi on vain näppiksellä suoltaa tyhjiä lauseita selitykseksi ja uskoa, että oma kohtalo ei ole omissa käsissä.
[/quote] Kiva, että sulla on liikeidea. Mä olen yrittänyt keksiä sitä jo 10 vuotta mutta en vieläkään ole keksinyt. En osaa mitään sellaista mitä voisin myydä. Enkä ole edes hyvä myymään mitään, en osaa vakuutella ihmisiä, ethän säkään uskonut mua etkä suostunut ostamaan ajatustani. Ei näin huonoilla eväillä menestytä yrittäjänä.
Näin se vain menee. Aina on oltava työttömien reservi varalla. Täystyllisyys ei ole mahdollista. Säännöllisesti pitäisi potkia pitkään työssä olleet hetkeksi pois ja antaa työttömälle töitä. Itse jäin vuorotteluvapaalle. Tosin siinäkin firma kikkaili eikä palkannut pitkäaikaistyötöntä.
Koko maan työttömyysaste oli viime vuoden marraskuussa hieman alle 12%, eli vain noin joka 10. työssäkäyvä vie paikan työttömältä, jos ap:n logiikalla ajatellaan.
Hölynpölyä. Minun osaamisalueellani ei ole työttömyyttä vaan päin vastoin osaavista ihmisistä on koko ajan pulaa.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:53"]
[/quote]
[/quote] Kiva, että sulla on liikeidea. Mä olen yrittänyt keksiä sitä jo 10 vuotta mutta en vieläkään ole keksinyt. En osaa mitään sellaista mitä voisin myydä. Enkä ole edes hyvä myymään mitään, en osaa vakuutella ihmisiä, ethän säkään uskonut mua etkä suostunut ostamaan ajatustani. Ei näin huonoilla eväillä menestytä yrittäjänä.
[/quote]
Itse asiassa mulla ei ole ollut missään vaiheessa mitään selkeää liikeideaa. Olen vain vähitelleen alkanut tekemään niitä asioita, mistä tykkään ja sillä tavalla kuin haluan ne tehdä. Minun yrittäjyyteni ei ole mikään yksi asia vaan teen eri juttuja eri aloilla ja elantoni koostuu näistä jutuista.
Aiemmin olin palkkatyössä julkisella alalla. Nyt käytän sitäkin kokemusta vahvasti yrittäjyydessä. Tämän alan yrittäjiä on hyvin vähän, koska tyypillistä on olla kunnalla pitkässä virkasuhteessa eläkkeelle asti. Siksi mulle tulee asiakkaita yllättävän pitkänkin matkan päästä.
Mutta tiedän kyllä, etteivät kaikki ole yrittäjätyyppiä. Sillä tietenkin se vaatii jonkinlaista rohkeutta ja epävarmuuden sietoa. Ja itsekin olin nuorempana kovin vahvasti sitä mieltä, että minä en ole yrittäjätyyppiä. Nyt nelikymppisenä olen avoimempi ja yrittäjyydestä innoissani. Sillä tajuan, etten mitenkään saisi palkkatyössä näin monimuotoista tehtävänkuvaa enkä yhdistettyä kaikkia kokemukseni osia.
Tuosta myymisestä olen eri mieltä. En minäkään halua myydä kenellekään yhtään mitään. Eikä moni yrittäjä myymällä myy. Jos tekee työnsä hyvin tai tuote on hyvä, niin kysyjiä riittää mainostamatta. Puskaradio toimii.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 00:33"]
Mitä enemmän työttömiä, sitä paremmin hommat näköjään hoituu koneellisesti ja vähemmillä ihmisillä. Onnitelkaamme itseämme! Vapaus koittaa yhä useammalle.
Ai mistä rahaa? Raha on numeroita, niitä voidaan näpytellä lisää. Ihan niinkuin tätä tekstiä.
[/quote]
Ahaa! Teilläpäin sitten öienee kauppoja, jolla nämä tekstit tai numerot voi muuttaa elintarvikkeiksi? Lainat/ vuokrat tms. maksetaan teksteillä?
Missä päin asut? Muutan sinne itsekin.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:53"]
[/quote]
[/quote]
Itse asiassa mulla ei ole ollut missään vaiheessa mitään selkeää liikeideaa. Olen vain vähitelleen alkanut tekemään niitä asioita, mistä tykkään ja sillä tavalla kuin haluan ne tehdä. Minun yrittäjyyteni ei ole mikään yksi asia vaan teen eri juttuja eri aloilla ja elantoni koostuu näistä jutuista.
Aiemmin olin palkkatyössä julkisella alalla. Nyt käytän sitäkin kokemusta vahvasti yrittäjyydessä. Tämän alan yrittäjiä on hyvin vähän, koska tyypillistä on olla kunnalla pitkässä virkasuhteessa eläkkeelle asti. Siksi mulle tulee asiakkaita yllättävän pitkänkin matkan päästä.
Mutta tiedän kyllä, etteivät kaikki ole yrittäjätyyppiä. Sillä tietenkin se vaatii jonkinlaista rohkeutta ja epävarmuuden sietoa. Ja itsekin olin nuorempana kovin vahvasti sitä mieltä, että minä en ole yrittäjätyyppiä. Nyt nelikymppisenä olen avoimempi ja yrittäjyydestä innoissani. Sillä tajuan, etten mitenkään saisi palkkatyössä näin monimuotoista tehtävänkuvaa enkä yhdistettyä kaikkia kokemukseni osia.
Tuosta myymisestä olen eri mieltä. En minäkään halua myydä kenellekään yhtään mitään. Eikä moni yrittäjä myymällä myy. Jos tekee työnsä hyvin tai tuote on hyvä, niin kysyjiä riittää mainostamatta. Puskaradio toimii.
[/quote]Mulla on kyllä yksi juttu missä olen hyvä mutta se ei ole mitenkään ainutlaatuista. Ei sen varaan yritystä saa perustettua mutta lisätuloja ehkä. Siis hyvin suuri ehkä. Ihmiset eivät millään haluaisi maksaa mitään sen laatuisesta toiminnasta.
]Yrittäminen on tehty niin hankalaksi, ... Ja kolmanneksi, ei ole alkupääomaa ja lainaa en kyllä enää uskalla ottaa.
[/quote]
Paljon on sellaista yrittäjyyttä, mihin ei mitään mielettömiä alkupääomia tarvita. Jos alkaa kotisiivoojaksi, niin ehkä imuri (sekin löytyy useimmista kodeista valmiina), muutama moppi ja siivousliina, pari pesuainetta, niin ei kamalasti maksa.
Tai joku hierontapöytä kodeissa kiertävälle hierojalle eikä muuta vaadita. Sama jos myyt parturipalveluja koteihin, niin ei mene leikkuuvälineisiin paljon rahaa. Kaikenlaisia konsultteja on, jotka ei tarvi muuta kuin tietsikan.
Yrittää voi pienestikin. Silti sillä tienaa nopeasti yli työttömyysrahan. Ja sitten kun saa vähän rahaa kerättyä, niin voi perustaa ihan liikkeenkin.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 00:26"]
Islannin työttömyysprosentti on 4%, muistaakseni maailman alhaisin, koska he ovat toimineet täysin päin vastoin taannoisen pankkikriisin ja laman hoidossa, kuin muut valtiot. Pankkien annettiin kaatua, ja ne pakotettiin mm. antamaan ihmisille asuntolainat anteeksi, jotta elämä lähtee taas käyntiin, ja alettiin luoda työpaikkoja. Islannin tavoite työttömyysprosentiksi on 2%, mikä tarkoittaa käytännössä jo täystyöllisyyttä, ja tullaan tod. näk saavuttamaan piakkoin. Työttömyys johtuu politiikasta ja yhteiskunnan järjestelyistä, hallituksen päätöksistä, ei siitä, että minulla on työpaikka.
[/quote]
Ei tuo kyllä ihan täsmää. Työttömyys Islannissa on tilastojen mukaan noin 4.4 % mutta tosi työttömyys arvioidaan olevan noin 7-8%. Islannissa saa työttömyyskorvausta 2 tai 3 vuotta riippuen tilanteesta ja sen jälkeen tippuu sossulle. Tai joutuu ottamaan työpaikan joka on alle minimipalkan että saa jotakin tuloja, ne työpaikat eivät tietenkään ole olemassa tilastojen mukaan...
Ja noista pankeista, näen tuon virheen usein. Kyllä täällä paljon tehtiin oikein mutta yli 70% Islannin valtion velasta tänään johtuu pankkien kaatumisesta ja siitä että valtio takasi kaikki rahat. Pankkeja ei "pakotettu" antamaan anteeksi mitään velkoja (I wish!) vaan heillä jolla oli lainaa ulkomaan valuutassa saivat pudotuksen niin että he olivat "vain" velkaa 110% prosenttia siitä mitä asunnosta saisi.
Suurimmalla osalla (70-80% kansasta) on asuntolaina islannin kruunuissa, niissä ei ole annettu mitään anteeksi ja laina nousee inflaation tahdissa! Minulla oli vuonna 2008 asuntovelkaa noin 10 miljoonaa Islannin kruunua, tänään velka on 14 miljoonaa vaikka maksan huimia summi joka kuukausi. Ja minun velkani on pieni kuin ehdin ostaa ennen kuin kaikki hinnat lähtivät nousemaan huimaan tahtiin 2005-2006. En siis ole ottanut lisälainaa vaan täällä on systeemi jonka nimi on verdtrygging (en tiedä jos Suomesta on koskaan löytynyt vastaavaa) ja se on kiinni inflaatiossa, mitä enemmän inflaatiota sitä enemmän ollaan velkaa.
Se propaganda mikä nyt on meneillään on islannin oikeistopuolueen tekemä, sama puolue joka muutti lait niin että pankit pystyivät kasvamaan niin kuin tekivät ilman tarkkailua vuosina 2005-2008 joka sitten aiheutti romahduksen. Pääsivät taas valtaan 8 kuukautta sitten ja siis ne valheet mitä ne kertovat, ihan uskomatonta, ja ulkomaan lehdet uskovat. Verot ovat nousseet kauheasti, islannin valuutan arvon tippumisen myöten ruuan hinta on kaksinkertaistunut (mutta palkat ei) ja oikeistolaiset aloittivat valtakautensa esim vähentämällä "rikkaitten" veroja ja hakea ne rahat siten että pienentää lapsilisää ja vuokratukea. Plus kaikennäköistä muuta vastaavaa. Täällä onkin kaikki kiehumispisteessä ja oletan että tulee taas olemaan yhtä voimakkaita mielenosoituksia kuin oli 2008/2009.
Ja vielä työpaikoista, jos noin Suomessa on noin 8% työttömyytä niin eihän sitä hitto vie voi olettaa että yli 200.000 henkeä on vain laiskoja ja eivät viitsi tehdä töitä! Vähän järkeä käteen hyvät ihmiset, työttömyys on vaikea todellisuus monelle ja jos vielä sitten porukkaa haukutaan laiskaksi ja saamattomaksi niin on siinä sit kanssa elämä. Kuin minulla aukeaa työpaikka pyrin palkkaamaan henkilön joka on ollut aika pitkään työtön, moni ei enää anna heille mahista ja toivottomuus on kova elämänkumppani. Kestäähän sitten aina pari kuukautta henkilölle totutella taas työelämän tahtiin mutta yleisesti ottaen pitkäaikais työttömät ovat minun parhaita työvoimia!
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 11:16"]
Mitä enemmän työttömiä, sitä paremmin hommat näköjään hoituu koneellisesti ja vähemmillä ihmisillä. Onnitelkaamme itseämme! Vapaus koittaa yhä useammalle.
Ai mistä rahaa? Raha on numeroita, niitä voidaan näpytellä lisää. Ihan niinkuin tätä tekstiä.
[/quote]
Ahaa! Teilläpäin sitten öienee kauppoja, jolla nämä tekstit tai numerot voi muuttaa elintarvikkeiksi? Lainat/ vuokrat tms. maksetaan teksteillä?
[/quote]
Parinkymmenen vuoden päässä tulevaisuudessa kommunistisessa Euroopassa.
53 jatkaa vielä vähän. Islannin pankeilla on tänään tosi suuret voitot ja ovat heti menneet 2007 tahtiin missä maksetaan henkilöstölle suuret bonukset ja pomoille huiman korkeat palkat, asiakkaat maksavat vain aina enemmän ettei voitot vain pienensi kruunullakaan.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 11:16"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä, meilläpäin od todellakin kauppoja, joissa raha voidaan muuttaa elintarvikkeiksi. Ajatella. Korttia vain vilauttaa. Numerot liikkuu. On se ihmeellistä.
[/quote]
[/quote]