Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jonkun täytyy olla työtön,että SINÄ saat käydä töissä

Vierailija
30.01.2014 |

Ilman työttömiä ei olisi töitä,ja päinvastoin.Jonkun täytyy olla työtön että SINÄ saat käydä töissä,ja valittaa kuinka raskasta on.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti näin on.

Terv. työtön

Vierailija
2/63 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en valita, mutta mulle kyllä töissä kerrotaan usein miten raskasta elämä on. :)  Joku voi saada töitä jos sairastun, mutta kukaan ei ole työtön siksi että minä käyn töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ilman työttömiä ei olisi töitä? Onhan töitä silloinkin, kun ei ole ketään niitä töitä tekemään eli ei yhtäkään työtöntä siihen hätään tiedossa.

Ja minä ainakin annan ihan heti omat työni pois, jos se työtön vain saapuu paikalle. Töitä on 24/7 ja tuntipalkka jää reilusti alle 4 euron.

Vierailija
4/63 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 11:37"]

Ap:n väittämä on ihan totta. Jos lukee esim. sosiaalitieteitä niin järjestelmä voi avautua. Yhteiskunnassa pitää olla omat häviäjänsä, jotta osa voi olla voittajia. Hyviä työpaikkoja/opiskelupaikkoja jne. on aina rajoitetusti, niistä pitää kilpailla, vaikka kaikki olisivat superhyviä - löytyy AINA voittajat ja häviäjät. Kaikki eivät voi saada mitaleja (paitsi hippokisoissa). Kilpailu jatkuu ylemmiltä hierarkioilta alemmille. Jos ei pärjää ylemmillä tasoilla voi pärjätä alemmilla, esim. jos ei päässyt lääkikseen, pääsee ehkä opiskelemaan sairaanhoitajaksi jne. Mutta niissäkin kisoissa on aina häviäjänsä, tasot alenee, sama karsinta toistuu. Vaikka kaikki petrais ihan törkeenä ja yrittäis tavoitella osaansa, joidenkin on aina määrä hävitä. Meidän yhteiskunta mallimme ei toimi muuten. On tavallaan onni, että meillä on ns. pudokkaita, jotka eivät edes yritä, vaan tyytyvät osaansa häviäjänä - tällöin muilla on kilpakumppaneita vähemmän.

[/quote]

Joku sentään muutaman muun lisäksi näköjään ymmärsi aloitukseni pointin.Voisin vielä tehdä uuden avauksen,jossa kehoittaisin kaikkia kateellisia raskaan työn raatajia vaihtamaan osia työttömän kanssa.Pomon luvalla tietenkin :) Työttömät saisivat palkkaa ja työlliset lomaa,winwin.

ap

Vierailija
5/63 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyllä päinvastoin. :)

Vierailija
6/63 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:31"]

Minä en valita, mutta mulle kyllä töissä kerrotaan usein miten raskasta elämä on. :)  Joku voi saada töitä jos sairastun, mutta kukaan ei ole työtön siksi että minä käyn töissä.

[/quote]

Täytyyhän jonkun olla sairaanhoitaja,että toinen voi olla lääkäri.Ymmärrätkös?

ap

Vierailija
7/63 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:41"]

[/quote]

ap

[/quote]

Oikeastiko ne sulkee toisensa pois? Vähän niin kuin koska minä olen fiksu niin sinun täytyy olla tyhmä.

Vierailija
8/63 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:22"]

Ilman työttömiä ei olisi töitä,ja päinvastoin.Jonkun täytyy olla työtön että SINÄ saat käydä töissä,ja valittaa kuinka raskasta on.

[/quote]

Höpö höpö. Jonku on käytävä töissä että sinä voit elää työttömänä.

Työttömiä ei tarvita mihinkään, mutta työssä käyviä tarvitaan.

Vierailija
9/63 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa on pöljä ajatus, työpaikkoja ja työttömiä ei ole mikään vakiomäärä.

Vierailija
10/63 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:35"]

Miten niin ilman työttömiä ei olisi töitä? Onhan töitä silloinkin, kun ei ole ketään niitä töitä tekemään eli ei yhtäkään työtöntä siihen hätään tiedossa.

Ja minä ainakin annan ihan heti omat työni pois, jos se työtön vain saapuu paikalle. Töitä on 24/7 ja tuntipalkka jää reilusti alle 4 euron.

[/quote]

Mietippä vähän avaustasi? Niinpä......Työttömät työllistävät monen monta ihmistä tässä maassa,en sano että kaikkia mutta isoa osaa.Ja tiesitkös muuten,että me työttömät teemme teidän töitänne orjapalkalla? Olen ollut muutto-ja remppahommissa 9e/6h päivä.Tämä ei kylläkään ollut avaukseni pointti.

Vierailija
11/63 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:43"]

[/quote]

ap

[/quote]

Oikeastiko ne sulkee toisensa pois? Vähän niin kuin koska minä olen fiksu niin sinun täytyy olla tyhmä.

[/quote]

Tottakai ne sulkee toisensa pois,eihän kaikki ihmiset voi olla vaikkapa palomiehiä.

ap

Vierailija
12/63 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:22"]

[/quote]

Höpö höpö. Jonku on käytävä töissä että sinä voit elää työttömänä.

Työttömiä ei tarvita mihinkään, mutta työssä käyviä tarvitaan.

[/quote]

Mihin sinua muka tarvitaan ja jos pamautat aivosi pihalle, niin väitätkö että kukaan ei korvaa? 

Vierailija
13/63 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mietippä vähän avaustasi? Niinpä......Työttömät työllistävät monen monta ihmistä tässä maassa,en sano että kaikkia mutta isoa osaa.Ja tiesitkös muuten,että me työttömät teemme teidän töitänne orjapalkalla? Olen ollut muutto-ja remppahommissa 9e/6h päivä.Tämä ei kylläkään ollut avaukseni pointti."

Voi kuule, koska tahansa saat työni. Tervetuloa jo huomenna klo 5.00, ihan mielelläni luovutan haalarit sinulle ja ryhdyn itse lepäilemään.

Vierailija
14/63 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaisemmin: jonkun täytyy olla yrittäjä, jotta sinä voit kävellä valmiiksi luotuun työpaikkaan.

Miettikääpä sitä te yrittäjien vihaajat, joita palsta kuhisee täynnään.

Vierailija
15/63 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 23:02"]Islannissa on saavutettu käytännössä täystyöllisyys, kn työttömyys on vain 4%. Mites tämä sopii AP:n teoriaan?

[/quote]Osan täytyy olla työttömiä jotta työn hinta ei nouse liian korkeaksi.

Vierailija
16/63 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:48"]

"Mietippä vähän avaustasi? Niinpä......Työttömät työllistävät monen monta ihmistä tässä maassa,en sano että kaikkia mutta isoa osaa.Ja tiesitkös muuten,että me työttömät teemme teidän töitänne orjapalkalla? Olen ollut muutto-ja remppahommissa 9e/6h päivä.Tämä ei kylläkään ollut avaukseni pointti."

Voi kuule, koska tahansa saat työni. Tervetuloa jo huomenna klo 5.00, ihan mielelläni luovutan haalarit sinulle ja ryhdyn itse lepäilemään.

[/quote]

Missäpäin suomea tällainen työ olisi sitten tarjolla?

Vierailija
17/63 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:43"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Tottakai ne sulkee toisensa pois,eihän kaikki ihmiset voi olla vaikkapa palomiehiä.

ap

[/quote]

Miksi muka ei voi? Jokainen voisi olla palomies ja jotain muuta sen lisäksi, ihan normijuttu.

Vierailija
18/63 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:50"]

Olennaisemmin: jonkun täytyy olla yrittäjä, jotta sinä voit kävellä valmiiksi luotuun työpaikkaan.

[/quote]

Tai sitten eeeiiiiii.......Myös valtiolla on erilaisia hommapaikkoja,joihin voi mennä kuluttamaan aikaansa.

Vierailija
19/63 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 11:37"]

Ap:n väittämä on ihan totta. Jos lukee esim. sosiaalitieteitä niin järjestelmä voi avautua. Yhteiskunnassa pitää olla omat häviäjänsä, jotta osa voi olla voittajia. Hyviä työpaikkoja/opiskelupaikkoja jne. on aina rajoitetusti, niistä pitää kilpailla, vaikka kaikki olisivat superhyviä - löytyy AINA voittajat ja häviäjät. Kaikki eivät voi saada mitaleja (paitsi hippokisoissa). Kilpailu jatkuu ylemmiltä hierarkioilta alemmille. Jos ei pärjää ylemmillä tasoilla voi pärjätä alemmilla, esim. jos ei päässyt lääkikseen, pääsee ehkä opiskelemaan sairaanhoitajaksi jne. Mutta niissäkin kisoissa on aina häviäjänsä, tasot alenee, sama karsinta toistuu. Vaikka kaikki petrais ihan törkeenä ja yrittäis tavoitella osaansa, joidenkin on aina määrä hävitä. Meidän yhteiskunta mallimme ei toimi muuten. On tavallaan onni, että meillä on ns. pudokkaita, jotka eivät edes yritä, vaan tyytyvät osaansa häviäjänä - tällöin muilla on kilpakumppaneita vähemmän.

[/quote]

Joku sentään muutaman muun lisäksi näköjään ymmärsi aloitukseni pointin.Voisin vielä tehdä uuden avauksen,jossa kehoittaisin kaikkia kateellisia raskaan työn raatajia vaihtamaan osia työttömän kanssa.Pomon luvalla tietenkin :) Työttömät saisivat palkkaa ja työlliset lomaa,winwin.

ap

[/quote] myös minä komppaan ja olen samaa mieltä. myös saöantapaisia ajatuksia ketjussa jossa on kyse työttömyyskorvauksen määrästä.

Vierailija
20/63 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:50"]

[/quote]

Kuhisee? Vuosia olen palstaa lukenut, mutta en muista ensimmäistäkään "yrittäjien vihaajaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi