Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

InBody Kehonkoostumusmittaus: Miten valmistaudun? Mitkä vaatteet?

Vierailija
30.01.2014 |

Mittaus on aamulla joten menen siihen syömättä aamupalaa. Millaiset vaatteet kannattaa laittaa? Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon? Löysin kyllä ohjeet, että ei rankkaa liikunta 12 h ennen, ei saunaan tai suihkuun jne, mutta onko vielä jotain asiaa, joka kannattaisi ottaa huomioon? Tuskin on vaikutusta, jos aamulla juo lasin vettä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 19:05"]

Mittaus on aamulla joten menen siihen syömättä aamupalaa. Millaiset vaatteet kannattaa laittaa? Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon? Löysin kyllä ohjeet, että ei rankkaa liikunta 12 h ennen, ei saunaan tai suihkuun jne, mutta onko vielä jotain asiaa, joka kannattaisi ottaa huomioon? Tuskin on vaikutusta, jos aamulla juo lasin vettä?

[/quote]maks lasi vettä ja miel. pissi sen jälkeen, koska jos nestettä enemmän --> rasva virheellisesti väärin. 

Vierailija
2/22 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita ainakaan sukkahousuja, niiden kanssa menee aikas puljatessa. Kojeessa ollaan paljain jaloin, jalat kostutetaan ja seisotaan selaiaten ohuiden kertakäyttöliinojen päällä. Puhtaat sukat ettei jakat haise :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään, joka ei ole saanut tuosta mittauksesta tulokseksi, että lihasmassaa pitäisi lisätä ja rasvaakin on tässä ihan yllättävästi, ja kuule, onko sulla stressiä? Kaikki kaverini ovat saaneet samansuuntaiset tulokset, minkä lisäksi niitä tuloksia on tulkittu siitä näkökulmasta että nyt vaan kovaa treeniä täällä meidän salilla ja sitten aletaan purkamaan sun stressikuormaa niin samalla laihdut kuin itsestäsi. Kaikki kuitenkin perusterveitä ja toimintakuntoisia.

Vierailija
4/22 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saa käyä suihkussa....?

Vierailija
5/22 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tehnyt parilla inbodylla ja tanitalla mittauksia ja pyyhin aina käsiin ja jalkoihin osuvat alueet laitteista kevyesti desinfioivalla aineella ennen ja jälkeen asiakkaan mittausta. Ennen mittausta kannattaa käydä pissalla ja päälle mukavat vaatteet ilman kummempia killuttimia. Ainakin inbodyt (uudemmat mallit) ottavat laskelmissa huomioon vaatteiden painon.
.
19 kyseli noista inbodyn suosituksista: minulle suositteli rasvan lisäämistä kun olin kireimmässä kunnossa opiskellessa. Opiskelukavereilla tulokset vaihteli, niin kuin nyt tavan tallaajillakin.

Vierailija
6/22 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi piru olikin näin vanha aloitus... 21

Vierailija
7/22 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 11:20"]

Mä olin mittauksessa, ja jalkoja ei kostutettu. Voiko vaikuttaa tulokseen, siis näyttää vaikka rasvaprosentin isompana tai pienempänä kuin se on?

[/quote]laita rasvaprossa ja kuvas niin kerron.

[/quote]

En tiedä saanko otettua nyt kuvaa, hankala ottaa itselaukaisimella, kun ei ole mitään mihin asettaa kamera. Mutta no, kai tuo tulos osuvalta vaikuttaa, yllättyin vain siitä, että rasvaprosentti oli 27,4, kun viitearvo on 18-28 :( Ei voi mitään. Nyt treeniä, treeniä vaan...

Vyötärö-lantio-suhteeni on muuten mittauksen mukaan 0,83, vaikka mittanauhalla mitattuna se on 0,71? Mittaaja sanoi, että tuo indeksi ei ole luotettava, mutta noin iso heitto....?

[/quote]no mullakin näyttää tuo vyötärö-lantio-suhde ihan päin mäntyä inbodyssa.. itselläni on kuta kuinkin sama kuin sinulla ja in bodyssa ...0,82 :)

Jos on oikein paljon lihasta, voi tuo inbody näyttää väärin. google kuvahaulla muuten löydät kuvia eri rasvaprosenteista.

Vierailija
8/22 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:25"]

Minulle tehtiin kerran rasvaprosentin mittaus ja tulokseksi tuli 37%. On kuulemma huomattavan korkea naisellekin. Mittani olivat silloin 165/63. Olen rakenteeltani sellainen, että esim. alle 60-kiloisena näytän liian laihalta. Voiko tuo tulos pitää paikkansa?

[/quote]en oikein usko. Googlaa rasvaprosentti (kuvahaulla) niin siinä tuloksessa on esimerkkikuvia rasvoista.

Vierailija
9/22 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 12:15"]

Mä olin mittauksessa, ja jalkoja ei kostutettu. Voiko vaikuttaa tulokseen, siis näyttää vaikka rasvaprosentin isompana tai pienempänä kuin se on?

[/quote]

En tiedä saanko otettua nyt kuvaa, hankala ottaa itselaukaisimella, kun ei ole mitään mihin asettaa kamera. Mutta no, kai tuo tulos osuvalta vaikuttaa, yllättyin vain siitä, että rasvaprosentti oli 27,4, kun viitearvo on 18-28 :( Ei voi mitään. Nyt treeniä, treeniä vaan...

Vyötärö-lantio-suhteeni on muuten mittauksen mukaan 0,83, vaikka mittanauhalla mitattuna se on 0,71? Mittaaja sanoi, että tuo indeksi ei ole luotettava, mutta noin iso heitto....?

[/quote]no mullakin näyttää tuo vyötärö-lantio-suhde ihan päin mäntyä inbodyssa.. itselläni on kuta kuinkin sama kuin sinulla ja in bodyssa ...0,82 :)

Jos on oikein paljon lihasta, voi tuo inbody näyttää väärin. google kuvahaulla muuten löydät kuvia eri rasvaprosenteista.

[/quote]

Mulla ei ole paljon lihasta keskivartalossa. Mutta en ikinä uskonut olevani "laihaläski", siis onhan mulla ylimääräistä, mutta kuitenkaan en ole mikään löllö pötkylä. Käytän 26 tuuman farkkuja, koko 36 yleensä, S/XS yleensä. Painoindeksi oli 22,3. Ja olen vähän yli 170 cm pitkä. Peilistä näkymät ihan ok, valokuvissa näytän lihavammalta mitä olen :( Ehkä se on sitten totuus?

Vierailija
10/22 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostutuksesta: meillä ainakin tehdään inbody 720-testit paljain jaloin ja käsin, ilman mitään liinoja. Laitteen osat (jotka ovat kosketuksessa testattavaa) desinfioidaan jokaisen testin alussa + lopussa. Käytännöt voi tietenkin vaihdella, mutta näin täällä päin.

Mittauksen tuloksia ei kannata verrata toisten mittausten kanssa, ainoastaan samalla laitteella tehtyjä mittauksia voi vertailla. Esim. Omronin kahvamittari antaa superkorkean rasvaprosentin ja jos vertaa inbody 720-laitteeseen, on ero huima. 

Vierailija
11/22 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/22 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/22 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole koskaan kostutettu vaikka olen useasti käynyt.

Vierailija
14/22 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostutuksella ei ole hirveästi väliä tietääkseni, riittää että on vähän kosteutta käsissä ja jaloissa. Yleensä ihan normaali pieni käsi- ja jalkahiki kai riittää. :p Kosteutta ja suoloja (joita hiestä kyllä löytyy) tarvitaan, että ne sähköaallot pääsee kulkemaan. Jotenki näin. 

Vierailija
15/22 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostutuksella ei ole hirveästi väliä tietääkseni, riittää että on vähän kosteutta käsissä ja jaloissa. Yleensä ihan normaali pieni käsi- ja jalkahiki kai riittää. :p Kosteutta ja suoloja (joita hiestä kyllä löytyy) tarvitaan, että ne sähköaallot pääsee kulkemaan. Jotenki näin. 

Vierailija
16/22 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
17/22 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin kerran rasvaprosentin mittaus ja tulokseksi tuli 37%. On kuulemma huomattavan korkea naisellekin. Mittani olivat silloin 165/63. Olen rakenteeltani sellainen, että esim. alle 60-kiloisena näytän liian laihalta. Voiko tuo tulos pitää paikkansa?

Vierailija
18/22 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa välttää "metallisia killuttimia" vaatteissa. Jos esim. vyössä on iso solki tms., niin se kannattaa ottaa pois mittauksen ajaksi, ettei tulos vääristy. Muuten ap:lla tuntuikin olevan homma hallussa.

Vierailija
19/22 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 19:23"]

Älä laita ainakaan sukkahousuja, niiden kanssa menee aikas puljatessa. Kojeessa ollaan paljain jaloin, jalat kostutetaan ja seisotaan selaiaten ohuiden kertakäyttöliinojen päällä. Puhtaat sukat ettei jakat haise :)

[/quote]

Sori kirjoitusvirheet, en hallitse puhelinta. Ne liinat on siis kostutettu ja ne laitetaan siihen laitteen ja jalkojen väliin. Siinä sitten vähän hierotaan jalkoja. Luulen että tämä rätti juttu on sen takia ettei jalkasienet jne. tartu kun on puhdas puhdasta vasten. Käsiä myös hierotaan vähän siihen rättiin. Varmaan just se lievä kosteus tekee sen että se laite toimii.

Miulla oli kans aikamoinen rasvaprosentti, eli läski mikä läski.

Vierailija
20/22 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Paino 54. 8 kg

Rasvaprosentti 27.7%

Painoindeksi 22.8

Rasvan määrä 15.2kg

Pituus 155 cm

Rasvaton massa 39.6kg

Veden määrä kehossa 29.0kg

Visceral fat 5

Perusaineenvaihdullaninen kulutus 4933kj

1179 kcal.

Kävi tänään ilmaisessa kehonkoostumusmittaus.

Aamupalan syötyäni .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi