Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jo luovuttanut henkisesti taistelun koronaa vastaan, muita?

Vierailija
24.10.2020 |

Kun katselee porukkaa busseissa, kadulla ja kaupoissa ja näen ettei turvavälejä pidetä, maskeja pidetä tai maskeja näplätään ja asetellaan alan olla entistä vakuuttuneempi siitä ettei tätä tautia tämän kansan keinoilla, motivaatiolla ja osaamisella pysäytetä. Ja vaikka pysäytettäisiinkin, maailmalla se leviää joka tapauksessa ja tulee sieltä tänne ihan omasta erinomaisuudestamme huolimatta, vaikka kuinka hankaisimme kätemme verille.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskainta tämä on varmaan niille, jotka ovat joutuneet tekemään pandemian vuoksi suuria muutoksia elämässään. Omaan elämääni pandemialla on ollut vain hyvin vähän vaikutusta. Jos en seuraisi uutisia ja tätä palstaa, en varmaan huomaisi päiväkausiin koko pandemian olemasaoloa. 

Sama täällä. Mulla huolestuttaa kauheasti se, kun tiedän monenmonta isoa mokaa lääkkeiden apuaineissa, mutta hädän hetkellä ei voi sanoa, mitä saa käyttää ja mitä ei. Esimerkiksi se inhalaatiohöyry, jossa on E321, järkyttävä ajatuskin ja kaikki selluloosat lääkkeissä:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3923200/aldicarb-joku-kaipasi-tietoa-si…

Vierailija
22/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kaverini ja hänen miehensä eivät ole maaliskuun jälkeen käyneet missään muuta kuin omakotitalonsa pihalla ja kävelemässä lähialueilla. Ruoka tilataan kaupasta. Kaverillani on syöpä, joten hän ei saisi saada tartuntaa. Heillä on 8-vuotiaat kaksoset. Lapset käyvät vain koulussa, eivät saa mennä nyt harrastuksiin ym. Nyt kaverillani on korona. Lapset eivät ole oireilleet. Tämä tuli siis varmasti koulusta, vaikka jäljittäjät muuta mussuttavat. Näitä tapauksia on myös meidän koulussamme.

Rehtorit eivät uskalla siirtää kouluja vuoroviikkosysteemiin, meidän kaupungissamme sivistysjohtaja uhkaa potkuilla. Ei kuulemma uhmata opetusministeriä. AVIt eivät nekään uskalla tehdä mitään.

T. Se mielestänne idiootti opettaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras kaverini ja hänen miehensä eivät ole maaliskuun jälkeen käyneet missään muuta kuin omakotitalonsa pihalla ja kävelemässä lähialueilla. Ruoka tilataan kaupasta. Kaverillani on syöpä, joten hän ei saisi saada tartuntaa. Heillä on 8-vuotiaat kaksoset. Lapset käyvät vain koulussa, eivät saa mennä nyt harrastuksiin ym. Nyt kaverillani on korona. Lapset eivät ole oireilleet. Tämä tuli siis varmasti koulusta, vaikka jäljittäjät muuta mussuttavat. Näitä tapauksia on myös meidän koulussamme.

Rehtorit eivät uskalla siirtää kouluja vuoroviikkosysteemiin, meidän kaupungissamme sivistysjohtaja uhkaa potkuilla. Ei kuulemma uhmata opetusministeriä. AVIt eivät nekään uskalla tehdä mitään.

Osoitus siitä, että korona tarttui kaikista varotoimista huolimatta. Silti niitä niin kovin kaivataan.

Vierailija
24/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannen oppilaan koulut eivät ole tässä maassa alakouluja. Yläkoululaiset ja lukiolaiset pärjäisivät kyllä osittain etänä tai täysin etänä. Vanhemmat eivät vain halua nuorten jäävän kotiin, itse on kivaa eräillä kotona ilman lapsia. Se on totuus. Olen itse 52-vuotias, ja huvitti ja säälitti kuunnella työkavereiden valitusta keväällä, kun ne omat ihanat mussukat olivat kotona. Heillä kaikilla oli vähintään yläkouluikäisiä, eli ei niitä tarvinnut enää hoitaa. Mutta ah kuinka silti oli rankkaa, kun se nuori kiukutteli kotona eikä koulussa. Samat vanhemmat arvostelivat koulujen Wilma viestejä ennen koronaa, ihmettelivät, miksi se oma kullannuppu sai negatiivisia merkintöjä. Kotona näkivät lasta tasan ruokailun ajan, muuten lapset tai itse olivat harrastuksissa. Silmät aukenivat vasta, kun itse piti viettää aikaa lapsen kanssa...

Vierailija
25/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiskontti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osoitus siitä, että korona tarttui kaikista varotoimista huolimatta. Silti niitä niin kovin kaivataan.

Mikä varotoimi se on, että lapset käyvät koulussa?

Vierailija
26/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on tällä hetkellä Tehohoidossa. Olimme etätöissä ja minä hoidan kauppareissut. Meidän 16v lukiolainen tai minä olemme sen koronan tuoneet hänelle. Tosin veikkaan lukiolaista sillä käytän maskia kaupassa ja teen ostokset äkkiä. Olemme olleet varovaisia kun miehellä on keuhkofibrioosi. Ei onnistuttu silti. Nyt tuntuu ettei kannata edes kenenkään yrittää. Korona tulee jos tulee ei sitä voi estää.

Vierailija
27/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole mitään henkistä taistelua käynyt koronaa vastaan, vaan elän normaalia elämää pitäen turvavälit muihin, käyttäen maskia, huolehtien käsihygieniasta ja pysyen poissa kaikista turhista viruslingoista kuten yökerhoista ja baareista.

Vierailija
28/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Suomessa sijaitsevassa yläkoulussamme on vain 400 oppilasta, mutta emme ole pystyneet silti porrastamaan esimerkiksi ruokailuja juuri yhtään, sillä keittiöhenkilökunnan työaika ei tätä mahdollista. Siivousta ei ole lisätty samasta syystä. Koulurakennuksessa on tasan kaksi ovea. Käytävät ahtaita ja pieniä. Yhden käytävän varrella on 10 luokkahuonetta. Siellä käytävällä ne nuoret aikaansa viettävät välitunnilla sumpussa. Ideoimme vaikka mitä hienoja turvaohjeita elokuussa, mutta ei niitä voida meidän resursseilla toteuttaa. Täällä ei ainakaan siis ole mitään varotoimia. Olen käynyt pyytämässä apuja kaupungin puolelta, mutta palkkioksi sain leikkauslistan, pitäisi löytää 300 000 euroa leikattavaksi. Hybridiopetukseen ei saa siirtyä, eivätkä kaupungin työntekijät saa jäädä etätöihin. Kaupunginjohtajan määräys.

Tämä on oikeaa arkeamme.

Terveisin, rehtori

Vierailija
29/32 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tästä otettu jotakin pois? En ole ehtinyt seurata kaikkea mitenkään.

Vierailija
30/32 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen oman osuuteni ja samalla pyrin suojaamaan myös itseäni. Minulle ei ole ongelma istua kotona seuraavat 50 vuotta.

Vierailija
31/32 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen fiilis on, että rokotteen kanssa tulee vielä ongelmia. Paljonkin.

Tunnen sympatiaa heitä kohtaan jotka ajattelevat pääsevänsä ensi vuonna matkailemaan normaalisti.

Ette pääse.

Tämä tulee kestämään kokonaisuutena niin kauan, että tämä tulee muuttamaan tapoja ja tottumuksia.

Itsellä on ollut ajoittain lieviä koronaoireita, menee ja tulee.

Tänään huomasin, etteivät ikenet vuoda yhtään verta hampaita pestessä. Ei yhtään.

Mulla on aina vähän vuotaneet. Veri on paksuuntunut.

Vierailija
32/32 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole tätä minään taisteluna koskaan edes pitänyt. Ei ole vaikuttanut elämään oikeastaan muuten kuin matkustelun loppumisena ja etätöiden lisääntymisenä. Se, että laitan maskin suosituksen mukaan päälle ollessani julkisissa tiloissa ole mikään taistelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi