Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jo luovuttanut henkisesti taistelun koronaa vastaan, muita?

Vierailija
24.10.2020 |

Kun katselee porukkaa busseissa, kadulla ja kaupoissa ja näen ettei turvavälejä pidetä, maskeja pidetä tai maskeja näplätään ja asetellaan alan olla entistä vakuuttuneempi siitä ettei tätä tautia tämän kansan keinoilla, motivaatiolla ja osaamisella pysäytetä. Ja vaikka pysäytettäisiinkin, maailmalla se leviää joka tapauksessa ja tulee sieltä tänne ihan omasta erinomaisuudestamme huolimatta, vaikka kuinka hankaisimme kätemme verille.

Kommentit (32)

1/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan edes taistellut henkisesti koronaa vastaan, vaan ihan fyysisin toimenpitein: pesen kädet, en mene sairaana ihmisten joukkoon, pidän turvavälit, käytän maskia suojatakseni muita omilta hengityspisaroiltani.

Jaksan jatkaa samoin vaikka seuraavat 10 vuotta, jos se estää yhdenkään toisen ihmisen koronatartunnan. Ite uskon selviäväni, vaikka saisinkin tartunnan. Olen perusterve ja veriryhmäkin on O+.

Vierailija
2/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nyt puhutaan paljon siitä kuinka tämä hysteria on ns. "uusi normaali", mutta harva tajuaa ajatella sitä, että ihmisellä on ihmisen tarpeet, poikkeusaikanakin. Ja tämä poikkeusaika voi kestää jopa vuosia. Myös hallituksen olisi hyvä ymmärtää, että Suomi ei ole rikas valtio, jonka talouden voi pysäyttää nappia painamalla vailla seurauksia. Pitäisi kehittää uusia keinoja toimia poikkeusoloissa, sellaisia joilla arjen saisi mahdollisimman sujuvaksi ilman että kukaan kärsii tai joustaa liikaa. Esim. tapahtumien peruminen kokonaan ei ole pidemmän päälle järkevää kenenkään kannalta, niiden joukossa kun on muitakin kuin pelkkiä messuja tms. turhuuksia. Nyt myös huomattiin että tänne ei meinata saada varusteita, koska niitä on aiemmin kuljetettu rahtilennoilla...huoh. Nämä asiat pitäisi ratkaista hitusen nopeammin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ei lähde sillä, että suosituksia ei noudateta tai ei suostuta myöntämään sen olemassaoloa. Se on ja tulee olemaan täällä meidän riesana vielä pitkään. Hallituksen päätösten mukaan yritetään mennä, mutta uskottavuus on karissut näiden maski-sekoilujen myötä. Sosiaalinen paine saa minut käyttämään maskia, vaikka ei se hyvältä tunnu. Rillit huurustuu ja kurkku on vähän karhea kun maskin ottaa pois.

Taloudelliset vaikutukset tulevat näkymään hieman viiveellä. Yritykset menevät konkurssiin, työttömyys lisääntyy. Onhan tämä pelottava tilanne varmasti monelle. Yritetään silti selvitä tästä yhdessä ja tukea toisiamme, olemmehan kuitenkin pieni kansa.

Uusi-Seelanti näyttää tehneen jotain oikein, he pistivät rajat kiinni. Suomen kokoinen maa. Ehkä sieltä voisi ottaa mallia ellei se ole jo liian myöhäistä?

Vierailija
4/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskainta tämä on varmaan niille, jotka ovat joutuneet tekemään pandemian vuoksi suuria muutoksia elämässään. Omaan elämääni pandemialla on ollut vain hyvin vähän vaikutusta. Jos en seuraisi uutisia ja tätä palstaa, en varmaan huomaisi päiväkausiin koko pandemian olemasaoloa. 

Vierailija
5/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettajana tuhannen oppilaan koulussa. Meillä on tartuntoja ja altistumista yhtenään. Itse syön solunsalpaajia suolisosairauteeni, eli olen riskiryhmää. Olen jo asennoitunut siihen, että henki voi lähteä. Ei auta, kun etäkoulu tai vuoro-opetus on näköjään ihan sula mahdottomuus hallituksen mielestä. Suinkaan ei heidän mielestään onnistu, että ne pudokkaat olisivat koulussa ja muut etänä, ehei. Meillä on opettajissa riskiryhmäläisiä ja oppilaiden vanhemmissa myös. On jo pari tapausta, että etätöissä olevat vanhemmat ovat saaneet koronan, mutta oppilas on ollut oireeton. Eli oppilas on tartuttanut vanhempansa oireettomana sairastaneena. Tämä kuitenki menee tilastoihin "lähde tuntematon" -nimikkeellä, sillä oireetonta lasta ei testata. Ja taas voi Andersson valehdella, ettei koulusta tule tartuntoja.

N28

Vierailija
6/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona ei lähde sillä, että suosituksia ei noudateta tai ei suostuta myöntämään sen olemassaoloa. Se on ja tulee olemaan täällä meidän riesana vielä pitkään. Hallituksen päätösten mukaan yritetään mennä, mutta uskottavuus on karissut näiden maski-sekoilujen myötä. Sosiaalinen paine saa minut käyttämään maskia, vaikka ei se hyvältä tunnu. Rillit huurustuu ja kurkku on vähän karhea kun maskin ottaa pois.

Taloudelliset vaikutukset tulevat näkymään hieman viiveellä. Yritykset menevät konkurssiin, työttömyys lisääntyy. Onhan tämä pelottava tilanne varmasti monelle. Yritetään silti selvitä tästä yhdessä ja tukea toisiamme, olemmehan kuitenkin pieni kansa.

Uusi-Seelanti näyttää tehneen jotain oikein, he pistivät rajat kiinni. Suomen kokoinen maa. Ehkä sieltä voisi ottaa mallia ellei se ole jo liian myöhäistä?

Uusi-Seelanti (ja Australia myös) on hiton tarkka siitä, ettei maahan päädy yhtäkään vääränlaista kukkaa, pähkinää tai ihmistä. Sinne ei ole mitään asiaa ilman oikeanlaisia dokumentteja, toisin kuin tänne onnelaan jonne kuka tahansa voi vaan lampsia vailla papereita (+ itäraja vuotaa). Ei siis yllättävää, että rajat menivät kiinni nopeasti ja että se on pitänyt.

Suomessahan löytyy aina jokin tekosyy, jonka varjolla päätöksiä voidaan pitkittää, ja sitten myöhemmin käy ilmi että eivät edes olleet laillisia sellaisia. 

Vierailija
7/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun omassa perheessä on ollut flunssa 5 kertaa sitten kevään, eikä se ole kertaakaan ollut korona niin joo EI KIINNOSTA! Höpönlöpöä koko korona.

Vierailija
8/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes aloittanut mitään henkistä taistelua koronaa vastaan. Pysyn mieluusti etäällä muista ihmisistä kuten olen tehnyt aina ennenkin. Minua huvittaa puheet "uudesta normaalista" ja siitä, ettei entinen enää palaa, kun mikään muu kuin matkailu ei ole muuttunut miksikään. 

Jos olisin monisairas vanhus, eläisin tietysti toisin, olipa koronaa tai ei.

Vierailija
9/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi-Seelanti (ja Australia myös) on hiton tarkka siitä, ettei maahan päädy yhtäkään vääränlaista kukkaa, pähkinää tai ihmistä. Sinne ei ole mitään asiaa ilman oikeanlaisia dokumentteja, toisin kuin tänne onnelaan jonne kuka tahansa voi vaan lampsia vailla papereita (+ itäraja vuotaa). Ei siis yllättävää, että rajat menivät kiinni nopeasti ja että se on pitänyt.

Suomessahan löytyy aina jokin tekosyy, jonka varjolla päätöksiä voidaan pitkittää, ja sitten myöhemmin käy ilmi että eivät edes olleet laillisia sellaisia. 

Kaikesta tuosta huolimatta on hyvin mahdollista, että joku vie koronan Uuteen-Seelantiin ja se ehtii levitä. Uutta- Seelantia tosin asiassa auttaa, että se on saari kaukana kaikesta.

Vierailija
10/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään vaiheessa pitänyt tätä minään taisteluna. Noudatan ihan normaalisti hygienia- ym ohjeistuksia kuten aina ja thats it.

Vierailija
11/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opettajana tuhannen oppilaan koulussa. Meillä on tartuntoja ja altistumista yhtenään. Itse syön solunsalpaajia suolisosairauteeni, eli olen riskiryhmää. Olen jo asennoitunut siihen, että henki voi lähteä. Ei auta, kun etäkoulu tai vuoro-opetus on näköjään ihan sula mahdottomuus hallituksen mielestä. Suinkaan ei heidän mielestään onnistu, että ne pudokkaat olisivat koulussa ja muut etänä, ehei. Meillä on opettajissa riskiryhmäläisiä ja oppilaiden vanhemmissa myös. On jo pari tapausta, että etätöissä olevat vanhemmat ovat saaneet koronan, mutta oppilas on ollut oireeton. Eli oppilas on tartuttanut vanhempansa oireettomana sairastaneena. Tämä kuitenki menee tilastoihin "lähde tuntematon" -nimikkeellä, sillä oireetonta lasta ei testata. Ja taas voi Andersson valehdella, ettei koulusta tule tartuntoja.

N28

Kumma juttu, kun korona ei tartu kouluista tai kaupoista, mutta tarttuu ravintoloista.

Vierailija
12/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N28

Hallitus ei päätä etäkoulusta, vaan AVI. Tuosta hybridiopetuksesta voi päättää vaikka rehtori. Olet uskomattoman sivistymätön opettajaksi.

Vierailija
13/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

En ole edes aloittanut mitään henkistä taistelua koronaa vastaan. Pysyn mieluusti etäällä muista ihmisistä kuten olen tehnyt aina ennenkin. Minua huvittaa puheet "uudesta normaalista" ja siitä, ettei entinen enää palaa, kun mikään muu kuin matkailu ei ole muuttunut miksikään. 

Monikin asia on muuttunut, sinä et vaan omassa arjessasi sitä huomaa. Päiväkodeissa, kouluissa ym. on muuttunut paljonkin. 

Vierailija
14/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hetkeäkään "taistellut" koronaa vastaan. Olen elänyt ihan niin kuin ennenkin. Käyn töissä, kaupassa ja lenkillä. Käsien pesusta toki huolehdin, mutta niinhän tein ennen koronaakin. 

Vierailija
15/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N28

Koska koronaa ei voi saada muualta, kuin koulusta tai töistä, eli oireeton koululainen on varma tartuntalähde. Koko viestisi oli ihmeellinen tekstiseinä täynnä asia- ja päättelyvirheitä. Ei uskoisi opettajaksi.

Vierailija
16/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona varmasti leviää kouluissakin, mutta mielestäni ainakin alakoululaisten pitäisi saada silti käydä siellä. Ihan jo sen takia, että heidän arkensa pysyisi mahdollisimman turvallisena ja ennakoituna. Kaikissa perheissä ei olla kotona päivisin esim. työn takia, ja lisäksi ei ole normaalia tai tervettäkään että alakouluikäinen kökkii kotosalla tietokoneen ääressä tuntikaupalla päivästä toiseen. Psyykkinen hyvinvointi tulisi huomioida päätöksenteossa enemmän, nyt siihen on onneksi havahduttu mm. sallimalla lasten jatkaa harrastuksiaan. 

Vierailija
17/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N28

Olet henkisesti tosi vahva kun uskallat kaikesta tästä huolimatta mennä töihin. Itse en uskaltaisi 😳

Vierailija
18/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää päästä eroon ajatuksesta, että korona on joku taistelu tai että se on joku lyhytaikainen juttu. Ei ole, ei auta muu kuin sopeutua ja tehdä oma osuutensa sen hyväksi, että tartuttaisi mahdollisimman vähän ympärillä olevia.

Vierailija
19/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Monikin asia on muuttunut, sinä et vaan omassa arjessasi sitä huomaa. Päiväkodeissa, kouluissa ym. on muuttunut paljonkin. 

Eikä huomaa moni muukaan. 

Vierailija
20/32 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Mikäs päiväkodeissa on muuttunut? Ryhmiä yhdistellään, päiväkoteja yhdistellään päivystysaikoina, työntekijät kiertävät ryhmästä toiseen. No, palaverit pidetään etänä ja esimiehet ovat "maan alla" - käyden sieltä välillä yhdessä lounaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi