järkytyin kun avasin Yle Areenan tänäön elämåni ensimmäistä kertaa
Siis kilpaileeko julkisrahoitteinen yleisradioyhtiömme Netflixin ja vastaavien toimijoiden kanssa? Tähänkö verorahijamme oikeasti käytetään, tarjotaan palveluja joita suurin osa maksajista ei käytä?
Kommentit (40)
Varmaan ihan "vahingossa"
-Sinkkiş
Yle Areenahan on mainio. Kaikkien saatavilla, paljon tavaraa.
Totesin, että ainoa sarja mitä olisi voinut (ehkä) katsoa, niin sitä on siellä pari vdun jaksoa monesta kaudesta.
Aivan yhtä tyhjän kanssa ..
-Sinkkiş
No jos siellä on netflix tasoista kamaa, niin aivan taatusti suurin osa niitä kattoo. Itse olen kyllä samaa mieltä, että ohjelmien tason on luokaton, asiaohjelmia vähän järkevämmistä aiheista kuin jostain ruohonjuuritason jampasta tai sensaatiohakuista paskaa.
Todellakin vastinetta veroille Areenassa.
Eniten mää katon Areenaa noista suoratoistopalveluista. Ja enemmän katon sitä kuin Ylee lineaarisesti.
Vierailija kirjoitti:
No jos siellä on netflix tasoista kamaa, niin aivan taatusti suurin osa niitä kattoo. Itse olen kyllä samaa mieltä, että ohjelmien tason on luokaton, asiaohjelmia vähän järkevämmistä aiheista kuin jostain ruohonjuuritason jampasta tai sensaatiohakuista paskaa.
Enemmän Areenassa on laadukasta sisältöä kuin Netflixissä. Kuukauden viitsin siitä maksaa ja sitten lopetin, kun oli niin surkeita ohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin vastinetta veroille Areenassa.
Montako miljoonaa suomalaista maksaa Areenasta vs. Montako käyttää Areenaa? Siinä sinulle sosialismia.
Areenasta katson nimenomaan asiaohjelmaa, eilen mm. dokkarin Jäänalainen kaupunki.
Perään katsoin filmin jäänmurtaja Sisusta.
Enemmän asiaohjelmaa toivoisin Areenaan silti.
Yle on julkisrahoitteinen yhtiö, mutta ei esitä tietoja montako aktiivista käyttäjää sisällöllä on. Puhutaan käyttäjätunnuksista joita ei käytetä, katsojamääristä voi korkeintaan etsiä osviittaa. Puhutaan noin 10.000 aktiivikäyttäjästä.
Mutta AP:n kysymykseen on vastaus kyllä.
Julkisrahoitteinen YLE kilpailee sisällöllään kaupallisten toimijoiden kanssa. Kakkonen on jo kyllästetty realitypaskalla.
Ykkönenkin on viihteellistynyt vauhdilla.
YLE Puhe- radiokanava on jokseenkin täysin turmeltu Nova- tyyppiseksi hölötykseksi.
Areena on sikäli onnistunut konsepti, että se on suodittu ja sieltä voi katsoa vanhojakin ohjelmia. Moni katsoo ja kuuntelee vain itseään kiinnostavaa materiaalia.
Hieman kuin Youtubella sanotaan olevan miljardeja katsojia, silti sisällöstä vain harva video ylittää edes miljoonan katselun rajan, ja näistäkin iso osa on uudelleenkatseluja.
Huvittavinta on, että Yle on esillä sisältöineen myös Youtubessa. Miksi siis Areena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän Areenassa on laadukasta sisältöä kuin Netflixissä. Kuukauden viitsin siitä maksaa ja sitten lopetin, kun oli niin surkeita ohjelmia.
Aika hitaasti tulee uuttaa sisältöä esimerkiksi Netflixiin ja niihin muihinkin. Ehtii kyllästyä moneen kertaan.
Mielestäni julkisrahoitteisen yleisradioyhtiön on pitäydyttävä kansan sivistystä ylläpitävänä ja kohentavana tiedonlähteenä sekä viranomaisten tiedotuskanavana.
Tosi-tv:t ja yletön dekkaritarjonta(kerran oli kaikilla kolmella YLE:n TV- kanavalla nordic noir- tyyppinen dekkari menossa samaan aikaan) ja suomilovet eivät tähän kuulu.
Assburger kirjoitti:
Mutta AP:n kysymykseen on vastaus kyllä.
Julkisrahoitteinen YLE kilpailee sisällöllään kaupallisten toimijoiden kanssa. Kakkonen on jo kyllästetty realitypaskalla.
Ykkönenkin on viihteellistynyt vauhdilla.
YLE Puhe- radiokanava on jokseenkin täysin turmeltu Nova- tyyppiseksi hölötykseksi.
Areena on sikäli onnistunut konsepti, että se on suodittu ja sieltä voi katsoa vanhojakin ohjelmia. Moni katsoo ja kuuntelee vain itseään kiinnostavaa materiaalia.
Olen samaa mieltä.
Areena on hyvä alusta.
Sen sijaan yleisesti ottaen Ylen toimintaa pitäisi rajata. Ylellähän on paljon omaa viihdeohjelmatuotantoa. Miksi valtiollisen viestikanavan pitäisi verorahoilla TUOTTAA viihdettä? Käytännössä elättää taiteilijoita: käsikirjoittajia, näyttelijöitä jne. Ei mielestäni ole osa ydintehtävää.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta on, että Yle on esillä sisältöineen myös Youtubessa. Miksi siis Areena?
Youtube on kiistanalaista sisältöä korostava, algoritmien avulla sisältöjä suositteleva alusta joka poistelee sisältöä ja mainostuloja osittain mielivaltaisesti. Kun erehdyt katsomaan sieltä jonkin politiikkaa viistävänkään videon niin kohta on suositukset täynnä huuruista ääriaineskamaa ja salaliittoteorioita. Yle on Areenan lisäksi siellä seassa koska sitä kautta tavoittaa nuorempaakin katsojakuntaa. Mutta olisi aivan omaan jalkaan ampumista tukeutua youtubeen kokonaan.
Onpas tyhmä aloitus, ap:n mielestä kirjastot pitäisi sulkea koska ne kilpailee kirjakauppojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onpas tyhmä aloitus, ap:n mielestä kirjastot pitäisi sulkea koska ne kilpailee kirjakauppojen kanssa.
Kirjasto ei tuota omia kirjoja itselleen hyllyyn lainattavaksi, toisin kuin Yle.
Minä taas avasin sen eilen.
Hyvin sattui tämä aloitus siis.
-Sinkkiş