THL RÄJÄYTTI POMMIN: UUSI A(H1N1)-SIKAINFLUENSSAVIRUS LÖYTYNYT. :C Voi levitä myös Suomeen.
"-Jos tuo muuntunut A(H1N1) pääsee leviämään, se voi aiheuttaa vakavampaa tautia myös tavanomaista nuoremmilla."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006698117.html
Nyt tulee ikävä, erittäin ikävä talvi. Voin sanoa kokemuksesta, että oikea influenssa on äärettömän epämukava kokemus, suorastaan vaarallisen oloinen.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
:,D
Onkohan kohta pakkon todeta, että emme voi sille mitään jos heikot ja heiveröiset kuolevat ja ihmiskanta rajoittuu näiden erilaisten virusten edessä? Joo, kyllä, olen itsekkin vaarassa kuulun mm. koronan suhteen riskiryhmään, mutta elämä on (jos olisin elänyt täysin luonnon armoilla, niin olisin karsiutunut jo lapsena pois).
Biologian näkökulmasta pidän väistämättömänä, että mun elinaikana tulee jokin tarttuva tauti, joka harventaa ihmispopulaatiota rajusti.
Meitä vaan on liikaa. Näin se muissakin eläinyhteisöissä menee. Ylipopulaation lääke.
Linnuissa on influenssakanta joka tarttuu ihmiseen, mutta onneksi vielä ei ihmisestä toiseen. Tartunnan saaneista on kuollut suurin osa. Tartuntoja useissa maissa.
Joku päivä tämä mutatoituu lisää ja leviää ihmisestä toiseen....
tervetuloa possutauti. viimeksi melkein tapoit minut, enää en ehkä kestäisi toista kertaa
Vierailija kirjoitti:
Otin jo influenssarokotteen. Siinäkö ei nyt sitten olekaan suojaa tätä viruskantaa vastaan?
Vaxirip tetrassa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin jo influenssarokotteen. Siinäkö ei nyt sitten olekaan suojaa tätä viruskantaa vastaan?
Vaxirip tetrassa on.
Ei suojaa uutta virusta vastaan. Neljää muuta vastaan kyllä.
Sikainfluenssan takia piti sulkea päiväkoteja, koska lapset ja hoitajat sairastuivat niissä päiväkodeissa joihin tauti tuli. Oli viikkoja kiinni.
Junavuorojakin jäi ajamatta, koska veturikuskit kärvistelivät influenssan kourissa.
Näin siis 2009 ja 2010.
Itsekin sairastuin lopulta itsekin enkä toivo sitä tautia kenellekään. Keuhkoni eivät palautuneet täysin ja taitaa jäädä sellaisiksi kuin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Influenssan riskiryhmä on paljon suurempi kuin koronan. Vauvat, pikkulapset ja raskaana olevat. Ruumiita ei onneksi tule, koska riskiryhmät rokotetaan.
Influenssa tappaa Suomessa kaudesta riippuen 700 - 2 000 ihmistä, pääasiassa ei-riskiryhmää.
Ei rokote suojaa 100 %:sti. Älkää ihmiset kuvitelko niin, vaan huonoimmillaan se suojaa 0 % ja parhaimmillaan noin 70 %. Riippuu ihan, minkä influenssatyypin sattuu saamaan.
Tanskassa korona on tarttunut minkkitarhoilla minkkeihin, mutatoitunut ja tarttunut takaisin ihmisiin. Kehitteillä olevat rokotteet eivät pysäytä tuota.
Influenssavirus mutatoituu kahdeksankertaisella vauhdilla koronavirukseen verrattuna. Rokote ei influenssaa hävitä.
Kohta ihmisillä on ikävä koronaa.
Suomessa on nyt todettu influenssaa. Influenssaa varten ei onneksi tarvita karanteeneja, koska tauti kyllä pitää huolen että sairastunut pysyy sängyssä.
Luonto ei tapa ihmisiä. Miettikää joskus hölmöt ihan järjellä. Samat ihmiset haukkuvat Jumalaa ym. uskontoa, mutta itse uskovat jonkun "luonnon" kehittävän laboratoriossaan viruksia tappaakseen ihmisiä :D Kyllä se on ihminen joka on ihmiselle susi. Ei mee vaan järkeen ei.
Häh? Nyt ekan kerran kuulin tästä. Seuraan uutisia säännöllisesti. Joko tää on kuollut virus? Ja jos sikaa, eikö jo annettu rokote auta?
Mulla ei kyllä rokotetta, mutta viimeksi sikaflunssa jätti mut rauhaan, vaikka koulussa moni sairastui.
Jos influenssasta selviää hengissä, siitä saa hyvän suojan mm. koronaa vastaan.
Mulla ja kaverilla oli tammikuussa a influenssa. Oltiin siis tosi kipeitä, kaveri osastolla pari viikkoa.
Huhtikuussa sitten oltiin kotibileissä jossa oli koronapositiivinen henkilö. me kaksi oltiin ainoat joille ei tullut koronaa. itse asissa juhlittiin parin viikon karanteeniaika. :D
Sikainfluenssa aiheuttaa nuorillekin äkillisen hengitysvajauksen. Silloin tehohoito pitää aloittaa välittömästi.
Onhan influenssa muutenkin ihan äärimmäisen raskas kokemus ja toipuminen entiselleen on hidasta.
Maailmassa on aivan liikaa ihmisiä. Jatkuvasti parutaan ilmaston saastumisesta ja luonnonvarojen loppumisesta. Mutta silti pää märkänä yritetään pitää jokainen elinkelvotonkin yksilö hengissä, kieltää abortit... eli tehdään kaikki että tulisi lisää ihmisiä maailmaan...
Tässä ei auta enää putin eikä jeesus. Saisi meteori tulla lopettaa tämän kurjuuden.
Ei kannattais eplätä. Pelko latistaa immuniteettäíä. Jollet vauvaudu pelkäämään, voit selvitä vastustuskykyisenä ilman rokotettakin