Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko ottaa influenssa rokotteen?

Vierailija
24.10.2020 |

Nyt kovasti THL vetoaa kansaan ettei täyttyis arvauskeskukset potilaista koronan ja influeenssan kaa yhtä aikaa. Nohynek vetoaa ja väittää että se arvausrokote tulisi nyt ehdottomasti ottaa ja karanteenia jatkaa, matkustelua ja läheisyyttä vältellä. Tietysti myös pestä käsiä kymmeniä kertoja päivässä sekä pitää maskia. Kyllä tämä rokote lobbaus on jo mennyt aika pitkälle Nohynekin osalta.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006698117.html

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vuosi otan. #minäsuojaanpotilasta

Vierailija
22/62 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavista ne jotka aina ottavat sen sairastavat ihan jatkuvasti kuumeisia flunssia. Ensin tulee rokotteen jälkeen kuume ja siitä sitten kierre alkaa. Sitten taas ne jotka eivät ota niin ovat huomattavasti terveempiä talvella. Ei voi olla sattumaa?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttavista ne jotka aina ottavat sen sairastavat ihan jatkuvasti kuumeisia flunssia. Ensin tulee rokotteen jälkeen kuume ja siitä sitten kierre alkaa. Sitten taas ne jotka eivät ota niin ovat huomattavasti terveempiä talvella. Ei voi olla sattumaa?!

Ehkä he juuri siksi ottavat rokotuksen, kun tietävät olevansa alttiita saamaan eri viruksia. Haluavat torjua siis edes influenssan. Influenssarokotuksella ja flunssilla ei ole kuitenkaan mitään tekemistä keskenään.

Vierailija
24/62 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sillä niitä pelkoja saisi pois ,joita mulla on, sen sijaan  voisi tulla vain yksi harmi lisää. Psykologisestikin aivan turha tuote minulle siis

Vierailija
25/62 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävimme koko perheen voimin yksityisellä ottamassa influenssarokotteet. Työnantajani maksaa myös kotona asuvien perheenjäsenten rokotukset.

Tiedän, ettei rokotus kaikkina vuosina suojaa 100 %:sti influenssalta. Jokainen voi silti influenssarokotteen ottamalla vähentää yhteiskunnan virustaakkaa. Siinä tärkeimpänä ajatuksena ei ole suojata MINUA, perustervettä ihmistä, vaan suojata MUITA, MEITÄ KAIKKIA, vähentämällä influenssan leviämistä. Ei MINÄ, vaan ME.

P.S. Voit vaihtaa edelliseen rokotuksen paikalle sanan maski, ja sama pätee.

Vierailija
26/62 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ottanut influenssarokotteen, lapsesta asti. Kuten otin jo tänäkin vuonna.

Vierailija
27/62 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä en ota. Tänä vuonna otan. Ei olisi kivaa jos sattuisi saamaan samaan aikaan influenssan ja koronan. Tosin influenssarokotteen teho on rajallinen, mutta parempi kuin ei mitään. Aijon myös skarpata entistä tarkemmin turvatoimien suhteen (välttelen kontakteja, käytän maskia, pesen käsiä)

Tämä influenssa+korona -kauhuskenaario oli kyllä vertaansa vailla! Niin kaukaa haettua että oksat pois. Joo, kyllä ottais päähän ja olis rankkaa jos tulis yhtä aikaa malaria, norovirus ja genitaaliherpes, huijui sentään!

Joo, siis otan influenssarokotteen tänään vuonna kuten olen ottanut ottanut ainakin 12 vuoden ajan. Nauratti vaan tuo pelottelu että kun korona nyt alkaa näyttää aika kesyltä niin sitten keksitään uusi kauhukuva eli sekä tämä 350 tappanut korona että vuosikymmenien ajan 400-800 vuodessa tappanut influenssa yhtä aikaa, iik iik paniikki aargh.

Vierailija
28/62 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä en ota. Tänä vuonna otan. Ei olisi kivaa jos sattuisi saamaan samaan aikaan influenssan ja koronan. Tosin influenssarokotteen teho on rajallinen, mutta parempi kuin ei mitään. Aijon myös skarpata entistä tarkemmin turvatoimien suhteen (välttelen kontakteja, käytän maskia, pesen käsiä)

Influenssarokotteen teho on kyllä terveillä työikäisillä pääsääntöisesti erittäin hyvä niitä viruksia vastaan, joita rokotteeseen on valittu. Sen vuoksi myös lasten, nuorten ja työikäisten aikuisten rokottaminen olisi laumasuojan kannalta tärkeää. Kun eivät levittäisi omalta osalta tautia esim. niihin vanhuksiin, joilla rokotevaste ei ole niin hyvä.

Itse jos otan rokotteen, niin otan sen sillä ajatuksella, että sitten voin luopua muista suojatoimista. Sama juttu myös sitten tulevan koronarokotteen osalta. Lähden siitä liikkeelle, että kyllä itseni rokotukseen ja muiden ottamaan rokotukseen on voitava niin luottaa, että muuten saa sitten elää huolettomasti.

Tämäpä viisasta. Tiesitkö että koronarokote suojaa ainoastaan vakavalta tautimuodolta? Se rokote ei estä sinua levittämästä tautia eteenpäin.

Vierailija
29/62 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas tällainen Thln suorittama a s t rot urffausketju jossa kannustetaan ihmisiä ottamaan rokote.

Kukaan muu ei käytä tuota minäsuojaanpotilasta hästägiä.

Vierailija
30/62 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kävi myös meidän suvun vanhukselle. Edellisen rokotteen jälkeen korkea kuume ja siitä osastolle. En tiedä saiko sen vanhuksille tarkoitetun testirokotteen. Mutta rokote ei ollut mihinkään syyllinen.

Nyt makaa pahasti muistisairaana hoitolaitoksessa. Kuumetta ennen oli omillaan toimeentuleva ja asui itsenäisesti. Nyt makaa vaipoissa. Saapa nähdä miten käy kun tänä vuonna rokottavat laitoksessa. En tiedä pystyykö sitä estämään mitenkään. Tämä kunnon romahtaminen tapahtui alle vuodessa.

Vierailija
31/62 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio, av mammat on minulle kertoneet että ainoastaan lampaat ottaa rokotteita.

Vierailija
32/62 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut. En ota tälläkään kertaa.

Vierailija
33/62 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod ota. Lampaiden juttuja moiset. Kärsikööt typerykset sitten mahdollisista sivuvaikutuksista.

Vierailija
34/62 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kävi myös meidän suvun vanhukselle. Edellisen rokotteen jälkeen korkea kuume ja siitä osastolle. En tiedä saiko sen vanhuksille tarkoitetun testirokotteen. Mutta rokote ei ollut mihinkään syyllinen.

Nyt makaa pahasti muistisairaana hoitolaitoksessa. Kuumetta ennen oli omillaan toimeentuleva ja asui itsenäisesti. Nyt makaa vaipoissa. Saapa nähdä miten käy kun tänä vuonna rokottavat laitoksessa. En tiedä pystyykö sitä estämään mitenkään. Tämä kunnon romahtaminen tapahtui alle vuodessa.

Ja kuulin juuri että mökkinaapurit (vanha pariskunta) oli viime vuonna ottanut influenssarokotteet ja molemmat makasivat viikon kuumeessa sen jälkeen. Sanoi suuttuneena että meinasivat kuolla siihen tautiin eivätkä ikinä enää ota rokotetta.

Vierailija
35/62 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut jo kymmenen vuotta. Jos tulee, tulee lievempänä..

Vierailija
36/62 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on jännniä ketjuja. Jos onnistut saamaan ekalle sivulle eriävän mielipiteen niin hylkäävät ketjun. Yleensä sen jälkeen ketjuun tulee jotain ihan asiaan liittymätöntä kommenttia n**kereistä mauhan muittajista tai vastaavaa jolla yrittävät saada koko ketjun poistetuksi. Sitten hetken päästä aloittava uuden ketjun.

Vierailija
37/62 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nohynek juuri sanonut että eteläiselläpallonpuoliskolla oli lievä influenssakausi kun on nämä korona rajoitteet päällä.

Vierailija
38/62 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin muutama päivä sitten yksityiselle ajan huomiseksi itselleni ja abille joka lähdössä armeijaan alkuvuodesta. Nuorempi teini saa sen tulevalla viikolla opinahjossaan ja mies työterveydessä.

Oma työterveyteni ei ole infonnut asiasta mitään enkä jäänyt sitä enää odottelemaan.

Vierailija
39/62 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuntunut sikainfluenssa pelätkää!!!

http://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600(14)70034…

Comparative community burden and severity of seasonal and pandemic influenza: results of the Flu Watch cohort study

"Seasonal influenza and the 2009 pandemic strain were characterised by similar high rates of mainly asymptomatic infection with most symptomatic cases self-managing without medical consultation.."

Vierailija
40/62 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ota.

Rokotelobbaus on kovaa peliä lääkeyhtiöiden bisneksessä.

A. Kuka tekee tässä maailmassa mitään ilmaiseksi, tottakai kaikki maksaa. Sinunkin työssäsi varmasti teet jotain, jotta saat palkan. Tutkija tekee rokotteen ja saa siitä palkan. Lääkeyhtiö joka osti rokotteen saa rahaa myymällä sitä. Allergialääkkeen kanssa sama homma ja varmasti uskot allergian olemassaoloon. Uskoisitko vain jos joku jakaisi sitä ilmaiseksi? Syöpälääke maksaa todella paljon ja harvemmin siitä kieltäydytään, vaikka tuotto menee lääkefirmoille.

B. Miksi ja miten rokote olisi päässyt markkinoille ellei sillä olisi tehoa? Sen tehosta voi lukea tutkimuksia paljon. Jos prosentti ihmisistä sanoo että loput 99 prosenttia ovat väärässä, niin millä todennäköisyydellä se prosentti on oikeassa, varsinkin nykyaikana kun kaikki tieto on melko hyvin löydettävissä ja luettavissa?

C. haittavaikutuksista sen verran että niitä on kaikilla lääkkeillä, parasetamoli on todella maksatoksinen ja sitä saat ilman reseptiä. Joku on ollut burana vieroituksessa. Voit vammautua verenohennuslääkkeestä, jos saat aivoverenvuodon samaan aikaan. lue minkä tahansa lääkkeen haittavaikutus lista niin se on pitkä ja pelottava. Miksi rokote on eri asia kun per.os. Lääke?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi