Taapero yökylässä ja äidin " syyllisyyden" tunto
onkohan kellään muulla vastaavanlaisia tuntemuksia? Eli meillä taapero 1v 5kk ja hän on melko pienestä asti ollut mummolassa yökylässä aina silloin tällöin yhden yön. Yleensä max kuitenkin kerran kuussa vaikka mummo ottaisi milloin vain ja häntä parempaa hoitajaa ei olekaan. En kuitenkaan ole raaskinut jättää lasta sinne. Nyt kuitenkin olen itse loppusuoralla raskaana ja olo ihan voimaton, kaiken lisäksi töissä pitäisi vielä jaksaa kolme viikkoa ja taapero on aloittanut yöheräämiset uudelleen. Mummi on aina vlamis ottamaan hänet yöhoitoon arkenakin, mutta koen itseni " huonoksi" äidiksi,kun en jaksa pyörittää arkea, vaikka järki takoo että nyt on pakko levätä masuvauvan hyvinvoinnin takia. Toinen mummo, joka on oma äitini, ei juuri hoida lastamme ja sekin surettaa. että heille ei ole muodostunut samanlaista suhdetta.
Yritänkö liikaa ja miksi en osaa ottaa apua vastaan ..?
sekavia ajatuksia, mutat väsy painaa jo kovin...
Omasta äidistäsi: oletko tarjonnut lasta hoitoon? Jos hän ei osaa itse ehdottaa tai tarjoutua? Tai ehkä äitisi ajattelee, että ei taida hänen apunsa kelvata kun lapsi on aina anopilla hoidossa...
Kyllähän sitä suhdetta vielä ehtii luoda.