Teri Niitti Aamu-TV:ssä: 2-3 ihmistä huomioi aina bussibysäkillä
...kun hän on pukeutunut oranssiin takkiin. Eli kuulemma 2-3 ihmistä hymyilee ja 1 kehuu kivan värisestä takista joka kerta kun hän on vaikkapa bussipysäkillä. Aika erikoista mun mielestä täällä Suomessa. Itselläni on jo kolmatta talvea keltainen takki eikä todellakaan kukaan kommentoi tai hymyile kun olen bussipysäkillä. Sitäpaitsi vaikka asun Helsingissä kantakaupungissa samalla pysäkillä on ani harvoin kolmea ihmistä mun lisäksi samalla pysäkillä vaikkapa aamulla tööihin mennessä.
Kommentit (6)
Ehkä olet niin tyylikäs/kaunis/ tylyn oloinen ettei kukaan uskalla mitään sanoa. Tai ehkä se keltainen aiheuttaa eri tunteita kuin oranssi, joka on helpommin lähestyttävä ja lämmin väri keltaiseen verrattuna...?! Varmaan on nätti se takkisi, en minä sillä!
Minulla on takkina punainen, hupullinen villakangasviitta ja sitä kyllä pysähdytään kommentoimaan. Ei missään nimessä päivittäin, mutta kyllä kommentteja kuulee useamman kerran talvessa. Ne ovat positiivisia, ihastelevia kohteliaisuuksia. Oikein mukavaa, että tuntemattomat osaavat puhutella ihan vain sanoaksen jotakin kivaa.
Oli mielenkiintoista kuulla, että massapukeutuminen riivaa nimenomaan suuri kaupunkeja. Katukuvassa eivät persoonallisuudet siellä erotu. Sen sijaan hän kehui pienempien paikkakuntien ihmisten rohkeutta pukeutua oman maun mukaan ja uskallusta käyttää käsityönä tehtyjä vaatteita.
Minullakin on oranssi takki ja aina kaikki haukkuu bussipysäkeillä ja nappikopeilla homoksi :(
- Mies 28v
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 08:13"]
Ehkä olet niin tyylikäs/kaunis/ tylyn oloinen ettei kukaan uskalla mitään sanoa. Tai ehkä se keltainen aiheuttaa eri tunteita kuin oranssi, joka on helpommin lähestyttävä ja lämmin väri keltaiseen verrattuna...?! Varmaan on nätti se takkisi, en minä sillä!
[/quote]
En tiedä minkä näköinen olen muiden mielestä mutta takki on nätti, ainakin omasta mielestäni :) Käytän mielelläni keltaista takkia talvella, se piristää. Varsinkin tänä talvena kun oli pitkään pimeää ja lumia tuli niin myöhään. Ylipäänsä en ole huomannut, että suomalaiset puhuisivat tai kovin pitkään katselisivat vieraita ihmisiä bussi/ratikkapysäkeillä. Mutta ehkä Punavuoressa on erilaista ...
AP
Minulla on räiskyvän väriset hiukset ja yllättää joka kerta kun tuntematon kehuu esim. kaupassa. Tuijottaminen on tosin vielä yleisempää ja ärsyttääkin.