Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

normaaliako etten kehtaa ostaa tupakkaa ja alkoholia?

Vierailija
30.01.2014 |

olen ollut jo monta vuotta täysi ikäinen ja viinaakin saisin.en silti vieläkään uskalla ostaa k18 tuotteita kaupoista.poikaystäväni on roudannut minulle nämä vuodet tupakkani ja viinani.viimeksi käynyt k18 ostoksilla 18v syntymäpäivänä.kenties olen saanut teininä jonkilaisen ahdistuksen siitä kun roudasin kaupoista naamallani alaikäisenä k18 tuotteita.

kohtalontovereita anyone? ja millä voisin helpottaa tuota ahdistusta kun kassalakaan en kehtaa katsoa edes sytkäreitä..kaveritkin pitää käytöstäni erikoisena.baariin kehtaan mennä vain päissäni.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se tunne varmasti on ihan normaali (minullakin oli pitkään takaisin Suomeen muutettuani sellainen tunne, että Alkossa käyminen tuntui ihan absurdilta, kun siinähän saa ostaa laillisesti huumeita, vaikka niitä muuten niin paheksutaan täällä päin), mutta se, että se hallitsee käytöstäsi tuollalailla, on varmasti sinulle itsellesi haitallista. Onko sinulla muuten ongelmia liittyen esim. ahdistukseen sosiaalisissa tilanteissa tai paniikkihäiriöitä tjsp.? En osaa oikein suositella muuta, kuin että menet vaan sinne alkoon tai ostat tupakkaa, vaikka tuntuis miltä. Henkilökohtaisen kokemukseni mukaan tuollaiset helpottaa, kun uskaltautuu pari kertaa tekemään sen asian, mikä tuota ahdistusta aiheuttaa. Sitten kun olet pari kertaa selvinnyt tilanteesta, se muuttuu helpommaksi, ja sinulle tulee rohkea olo siitä, että olet uskaltanut tehdä jotain, mikä sinua niin pelottaa.

Vierailija
2/12 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekisit, jos sulle ei kukaan kantais sitä röökiä kaupasta?? Lopettaisitko tupakoinnin??

T:Nainen, joka ostaa kaupasta kumitkin, kun mies ei kehtaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

syvää masennusta ollut ja esim pari koulua jäänyt kesken koska en pysty olemaan paikoissa joissa paljon ihmisiä taikka vähänkään isommassa kaupungissa.

johtuu siitä että minua on kiusattu ujouteni takia 1-luokasta amikseen ekaan asti,kouluja vaihtanu ja paikkakuntaa lapsena 4krt.Isäpuolen hakkaamiset jättäneet jälkensä.jouduin teininä lastenkotiin jossa kiusattiin.apua olen hakenut mikään ei auta.olen muuten sosiaalinen ja suulas,voi olla että sen takia oteta tosissaan mutta sisinmässäni olen paniikissa.

nykyään asiat paremmin mutta ahdistushäiriöt ahdistaa.

Vierailija
4/12 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, sitten ymmärrän. Mutta etkö edes äärimmäisessä "hädässä" hakisi itse tupakoitasi?

Vierailija
5/12 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle nainen, jonka mies ei edes kehtaa ostaa kumeja kaupasta! Mieti nyt oikein tosissaan ennen kuin tollasten "miesten" kanssa ryhdytty suhteeseen! Entä jos se kumi pettää?

Vierailija
6/12 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletatko, että kuminostopelko periytyy? :D

T:se nainen, jonka mies ei niitä kumeja kehtaa ostaa??

ps. Meillä on jo teini-ikäinen poika (17v.), joka kyllä ostaa itse kuminsa, asiasta on puhuttu.

Vierailija
7/12 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Eihän se mikään ihme ole jos ei kehtaa ostaa k18 tuotteita kun myyjät suhtautuu niin epäluuloisesti jos oot vähänkin nuoremman näköinen. eihän tässä maassa saa edes tulitikkuja ostaa jos ei ole näyttää henkkareita...

Vierailija
8/12 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäjään kehtaa. Enkä kehtaa olla kännissäkään muiden nähden, vaikka käyttäydyn ihan samoin kuin selvänäkin :D

Vierailija
9/12 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kauhean tavallista ainakaan ole. Miksi ei kehtaisi ostaa alkoholia?

Vierailija
10/12 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 03:35"]Sulle nainen, jonka mies ei edes kehtaa ostaa kumeja kaupasta! Mieti nyt oikein tosissaan ennen kuin tollasten "miesten" kanssa ryhdytty suhteeseen! Entä jos se kumi pettää? [/quote]

Ei paniikkihäiriö tai ahdistuneisuus ole este hyvälle vanhemmuudelle.

- Pahasta paniikkihäiriöstä kärsivä kahden lapsen äiti

Vierailija
11/12 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288570679857.html

Yksi kaikkien aikojen parhaista uutisista. Eläkeläiset suuttuivat kun Alko vietiin heiltä pois juuri kun he olivat uskaltautuneet sitä käyttämään.

Et siis ole yksin huoliesi kanssa.

Vierailija
12/12 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 03:35"]Sulle nainen, jonka mies ei edes kehtaa ostaa kumeja kaupasta! Mieti nyt oikein tosissaan ennen kuin tollasten "miesten" kanssa ryhdytty suhteeseen! Entä jos se kumi pettää? [/quote]

miksi vain naisella saa olla heikkouksia ja niitä pitää ymmärtää ja ymmärtää muttei miehellä? miehen pitää olla alfauros joka tilanteessa ja suojelia  niinkö

-feministi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan