Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta ystävää jaksatte pitää elämässänne?

Vierailija
23.10.2020 |

Hylkäättekö entisiä, kun löydätte uusia? Itse olen tajunnut tekeväni niin. En vain jaksa liian montaa ihmistä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän määritelmästä. Mutta 5 lähiystävää, sellaisia "juttu jatkuu siitä mihin jäi 5v sitten ex-hyviä-ystäviä" on varmaan 20.

Vierailija
2/22 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole nykyään yhtään, enkä oikeastaan edes kaipaa. Mies riittää. Tykkään olla kotona. Ihmisiä voi tavata valikoidusti. Jonkinsortin kavereita on, mutta lähinnä harrastusten parissa ja harrastusten ulkopuolella ei olla tekemisissä juurikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole yhtään ystävää, jota tapailisin tai edes olisin yhteydessä muuten. Työpaikalta saan enemmän kuin tarpeeksi sosiaalisen kiintiöni täyteen, oman perheen lisäksi.

Vierailija
4/22 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein yhtään. Kyllä ne olemassa on ja niitä on monta. Viimeksi joulukuussa yhtä kaveria näin. En tiedä jos ensi vuonna jaksais jonkun nähdä. Ehkä. Hirveen usein ei jaksa nähdä ihmisiä. Viihdyn yksin.

Vierailija
5/22 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää "mielikuvitusystävät" tällä forumilla. Lähisukulaisia nään kanssa muutaman kerran vuodessa.

-lihaksikas ja komea 39v erakko

Vierailija
6/22 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin ei ole tulemista jos minut hylkäät.

Vierailija
7/22 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ylläpidän keinotekoisesti vanhoja ystävyyksiä opiskeluajoista ja työpaikoilta. Se on kuluttavaa ja ottaa enemmän kuin antaa. Tavataan ja vaihdetaan kuulumiset muutaman kerran vuodessa, mutta todellista, arkista yhdessäoloa ei ole. Täysin keinotekoista ystävyyttä. Eli anna hiipua vaan, siinä ei mielestäni ole mitään pahaa.

Vierailija
8/22 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa surullisia vastauksia :( 

Vierailija
9/22 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paria... ja kavereitakin on jokunen. Tein sen virheen, että panostin pitkään ja paljon yhteen ystävään, joka lopulta hylkäsi minut. Onneksi on sentään jäänyt vuosien varrella edes joku muu ihmissuhde hänen lisäkseen.

Vierailija
10/22 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Toiset ovat introverttejä

Vierailija
11/22 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa minulla on kuusi ystävää plus kavereita ja ulkomailla kolme. Hyvin jaksan heihin olla yhteydessä.

Vierailija
12/22 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ole ystäviä enkä kaipaa. Ei edes kavereita. Työkaverit vaan mutta emme pidä vapaa-ajalla yhteyttä. Miehelle voin puhua kaikesta mistä tarvii ja viihdyn parhaiten yksin

Vierailija
13/22 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Minä olen onnellinen näin. Ihmisiä näkee ja mukava nähdä ilman velvollisuuksia. Työpaikkanikin on pieni miesvaltainen, eikä meillä ole mitään yhteistä työajan ulkopuolella. Rakastan tätä, ettei ole mitään velvollisuuksia osallistua mihinkään pippaloihin työn puolesta. 

2. 

Vierailija
14/22 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme. En kuitenkaan hylkää ystäviäni vaan uusille ystäville tulee tilaa vasta sitten, jos jostain syystä joku ystävistä poistuu. Poistumisella tarkoitan ihan konkreettista poistumista eli ystävä kuolee. Tai sitten sellaista poistumista, että elämäntilanteet muuttuvat eikä olla enää kovin aktiivisesti yhteydessä. 

Vierailija
15/22 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihana ystävä ollut jo 40 vuotta. Muitakin ystäviä on ollut vuosien saatossa mutta ne ystävät ei sitten olleetkaan todellisia ystäviä. Eli yksi hyvä on parempi kun kymmenen huonoa.

Vierailija
16/22 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Toiset ovat introverttejä

Ex-toveri..

Vierailija
17/22 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei ole ns.ystäviä ei tarkoita sitä, että tuntisi itsensä yksinäiseksi tai edes haluaisi ystäviä. En itsekkään halua ns. ystäviä, joita pitäisi jatkuvasti nähdä tai pitää yhteyttä. Koen itseni kaikkea muuta kuin yksinäiseksi. Yksinäisyys on tunne, voi olla paljon ystäviä ja tuntee kuitenkin yksinäisyyttä.

Vierailija
18/22 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mutta toiset hylkää minut 😢

Vierailija
19/22 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muutamia hyviä ystäviä ja paljon ystäviä, enkä hylkää ystäviäni. Tottakai kaikilla elämäntilanteet muuttuvat ja aina ei ole aikaa muille, mutta ei se ystävyys mihinkään katoa, vaikka välimatkaa olisikin.

Minun ystävyyteen ei ole mitään sellaista, että pitäisi olla lapsellisesti kuin paita ja perze yhdessä, nähdä usein ja paljastaa kaikki sisimmästään, vaan ystävyys on lämmintä, luottamuksellista ja molempien tilanteeseen sopivaa hyvää ystävyyttä, josta ei tule stressiä, vaan vain lämpöä ja hyvää oloa.

Mieheni on paras ystäväni ja hänen kanssaan olemme olleet ystäviä jo 25 vuotta, pari ystävää on ollut jo lapsuudessa ystäviäni ja suurin osa on lähtenyt matkaani aikuisiällä ja työni kautta. Ystävistäni vain osa on ikäisiäni ja loput 10-45 vuotta vanhempia.

Vierailija
20/22 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans tapahtuu tätä. Sellaisia "aktiivisia kaverisuhteita", joiden kanssa tulee pidettyä enemmän tai useimmin yhteyttä on joku 3-4. Niiden lisäksi sellaisia, jotka on tuttuja vuosien takaa ja suhde pysyy kutakuinkin samanlaisena, mutta tapaamme melko harvoin.