Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahat PMS-oireet

Vierailija
29.01.2014 |

Muutun ennen kuukautisia hirviöksi. Noin neljä päivää ennen menkkojen alkua alkaa henkinen helvetti. Vanne kiristää päätä koko ajan. Huudan ja raivoan, purskahdan itkuun ilman syytä tai ihan pienestä syystä, fiilis on alavireinen, heittelen ja rikon tavaroita ja näen öisin kamalia painajaisia. Olen yrittänyt ratkaista ongelmia mm. tekemällä hengitysharjoituksia, jotka yleensä auttavat minulla stressiin, mutta PMS-oireisiin niistä ei ole apua. Tuota helvettiä jatkuu kuukautisten ensimmäiseen päivään asti ja toisena päivänä sitten helpottaa.

Kärsin tästä tietysti itse, mutta varmaan vielä enemmän kärsivät läheiseni. Olenkin PMS-oireiden aikana sosiaalisesi todella eristynyt, koska pelkään, miten saatan käyttäytyä muiden seurassa. Normaalisti olen siis hyvin rauhallinen, positiivinen ja hillitty eli PMS-oireiden aikaan tuntuu kuin muuttuisin toiseksi ihmiseksi. Onko vinkkejä, miten voisin hillitä ja hallita PMS-oireiluani? En käytä mitään hormonaalista ehkäisyä, koska suunnilleen kaikkea on kokeiltu, eikä mikään sovi. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minipillerit lievensi mulla pms-oireita, ennen niitä olin aivan hirviö, nykyään enää vähän ärsyttävä. Ei ole helppoa meillä naisilla ei... :/

Vierailija
2/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin Cerazette-minipillereitä puolisen vuotta, mutta niiden aikana tuntui kuin olisi ollut PMS päällä koko ajan. Eivät siis sopineet ollenkaan, valitettavasti.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä se alkaa viikko ennen kuukautisia ja oikeasti silloin tuntuu, että elämässä ei ole mitään järkeä. Se masennus ja epätoivo on hirveää kun tuntuu kuin valot olisi sammutettu ja ihan sama vaikka kuolisi. Hermot on myös kireällä. Puhumattakaan sitten muista fyysisistä oireista kuten turvotus, vatsakivut ja näppylöitä puskee naamaan.

Naisena olo on kivaa!

Vierailija
4/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samantyylistä. Olenkin miehen kanssa sopinut , että ennen kuukautisia saan olla hiljaa , koska jos avaan suuni, sieltä tulee jotain loukkaavaa.Mies pyrkii hoitamaan noina päivinä enemmän kaiken , lasten jutut ja kotityöt. Minä käyn töissä ja menen salille. Ainoa mikä nimittäin tuntuu auttavan , on liikunta. Juokesn juoksumatolla tunnin ja sitten menen johonkin jumppaan. Kiroilen mielessäni ja puran agressiota hikoiluun. Tämä on auttanut myös siihen , että kuukautisten sitten alettua ei enää särje päätä alkupäivinä.

Kaikenkaikkiaan olen 3 viikkoa kuukaudesta ihan mukava tyyppi , mutta kierron 21.päivä alkaa masentaa , vituttaa ja ahdistaa kaikki. Sitten kun kuukautiset alkavat , kaikki on heti taas hyvin. 

Kamalaa tilanteessa on se, että meillä on 4 lasta , joista 3 tyttöjä. Ja mun 13v ja 16v tyttäret käyttäytyvät ihan samoin. Mies-parka.

Vierailija
5/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytäkää pieniannoksinen jaksottainen seronil-lääkitys gynekologilta tai yleislääkäriltä, se auttaa ihan oikeasti, ja googlettakaa PMDD

: )

Vierailija
6/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi homeopatia. Tai niin ainakin uskon.

Vierailija
7/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta rajoittaa eläinrasvojen ja valkoisten sokereiden syöntiä, mielellään kokonaan välttää. Paras rasvan lähde on pähkinä ja makean maun - hedelmät.

Vierailija
8/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä syön masennuslääkettä... cymbaltaa. Syön sitä kyllä muidenkin asioiden takia, mutta se aiheuttaa myös tuohon.

Kaikkein parasta on kun tiedostat tuon niin pystyt vähän hillitsemään sitä. Silloin kun kiristää yritä muistuttaa itseäsi että nyt on kyse taas hormooneista... tiedostamalla jo pääset pitkälle :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi