Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vuokrasopimuksessa on ehtona, että as. tuki täytyy ohjata vuokanantajan

Vierailija
29.01.2014 |

tilille, mistä ne tietävät kuka saa asumistukea ensinkään?

Saan Kelasta asumistukea 350;- ja nyt vaihtui vuokraisäntä ja uudessa sopimuksessa asumistuki pitäisi ohjata vuokranantajan tilille. Vanhassa näin ei ollut, vaan olen aina saanut rahan itselleni.

Onko mun pakko nyt muuttaa Kelaan tämä toimiva systeemi? Itsekin pysyisi paremmin kärryillä rahoistaan, kun saisi sen asumistuen omalle tilille ja maksaisi vuokraa tismalleen sen mitä laskussa lukee eikä tarvitse ruveta muuttelemaan summia.

Olen ollut edellisellä vuokranantajalla jo monta vuotta eikä ikinä ole vuokranmaksu myöhästynyt päivääkään. Nytkin maksoin vuokran jo tänään, vaikka maksupäivä on 15.2. kun rahaa tuli.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työsopimuksessa on ehtona, että palkka maksetaan työntekijän tilille, niin onko pakko työnantajan se maksaa sinne, jos joku muu tili ois helpompi??

Vierailija
2/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä vaikeus siinä on, menet KELAn tietoihisi ja muutat tlinumeron kohtaan jossa lukee asumistuki, lasket kertaalleen kuinka paljon jää itselle maksettavaa ja sen jälkeen ennakkokirjaat sen nettipankkiin menemään joka kuukausi toistaiseksi tiettynä päivänä. Ei ole vaikeaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyseistä asuntoa ei voisi vuokrata henkilö joka ei saa asumistukea? No, jo on kummallinen sopimus.

Vierailija
4/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 14:12"]

Onko mun pakko nyt muuttaa Kelaan tämä toimiva systeemi?

[/quote]

On tietenkin, kun olet niin sopinut tekeväsi.

Vierailija
5/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä uudella vuokraisännällä on kokemusta vuokralaisista, jotka saavat tukia, mutta jättävät kuitenkin vuokran maksamatta. Joko sovit vuokraisännän kanssa muuta tai sitten ilmoitat Kelalle uuden tilinumeron. Lähtökohtana on, että tehtyä sopimusta noudatetaan.

Vierailija
6/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 14:15"]

Jos työsopimuksessa on ehtona, että palkka maksetaan työntekijän tilille, niin onko pakko työnantajan se maksaa sinne, jos joku muu tili ois helpompi??

[/quote]

Hiukan eri tilanne. Kyllähän ap:n tapauksessa vuokra menee jokatapauksessa vuokranantajan tilille. Erimielisyys on vain siitä, että tuleeko osa rahoista suoraan Kelalta ja loput ap:ltä, vai maksaako ap koko vuokran samalla kertaa omalta tililtään. Ajattele nyt vähän...

Vierailija
7/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee vuokrasopimuksessa 'suostun siihen, että asumistuki maksetaan vuokranantajan tilille', mutta ei siinä kyllä suoraan sanota, että mun pitäisi hakea asumistukea vuokranantajan tilille. Kuulin sittemmin, ettei kaikkien saman firman (kaupungin asuntoja) vuokralaisten asumistukea makseta vuokranantajalle ja kysyin, voisiko sopimusta muuttaa mullekin. Vastaus oli, että sen kun haen asumistuen itselleni. Olen siis tulkinnut, että vuokrasopimuksessa suostun siihen, että asumistuki voidaan ohjata suoraan vuokranantajalle, jos niin erikseen vaaditaan, esimerkiksi jos jätän vuokrani maksamatta tms.

Seuraavan kerran asumistukea hakiessa ruksin siis vaihtoehdon, että asumistuki maksetaan minulle ja hyvin toimii. Vaikka vuokrasopimuksessa lukee mitä lukee. 

Ja tämä on ehdottomasti helpompi kaikille näin. Asumistukea joutuu välillä tarkistamaan ja joskus valittamaan päätöksistä ja sitten pitäisi muistaa muuttaa vuokranmaksu menemään aina eri summalla, eikä tiedä ehtiikö päätös jo seuraavaan vuokraan. Kun asumistuki maksetaan aina minulle, se tulee milloin tulee ja sen suuruisena kuin tulee, ja minä maksan aina vuokranantajalle sen, mitä on sovittu. 

Vierailija
8/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, en usko että vuokranantajaasi kiinnostaa, mitä kautta vuokra tulee tilille, niin kauan kuin vuokrasi maksat ajallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi