Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ootteko rajoittaneet nyt Omakannan tietojen näkymistä?

Vierailija
23.10.2020 |

Hieman huolestuttaa että se on seuraava, joka hakkeroidaan ja levitellään pitkin nettiä. Itse olen eilen ja tänään mietinyt että pitäiskö käydä ruksimassa sieltä kaikki mahdolliset rajoitukset päälle, niin ois sitten tulevaisuudessa kenties edes vähemmän dataa hakkerien käsissä. Vielä kun niissä kirjauksissa on usein ihan väärääkin tietoa. Eikä mulla ole edes mitään psykiatrisen puolen kirjauksia siellä, mutta silti mietin. En halua kaikkia vaivojani koko maailman tietoon enkä lääkärien vääriymmärrysiä, jotka otettais sitten totuutena.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinkä nämä mukamas diagnoosi virheet sitten vaikuttaa. Ei yhtään mihinkään. Psygoloogit ja teraupetit ovat vain lukeneet kirjan ja samat kirjat voi lukea joka ikinen. Ne vaan antavat samat neuvot mitä voi netistäkin lukea. Pitääkö jonkun ihmisen antaa sysäystä ja neuvoa kun sen kaikki voi itsekkin opiskella käyttäen omaa järkeä. Ihminen joka ei käytä omaa järkeä niin tarvitsee koko ajan jotain uskontoja ja muita tahoja sanelemaan mitenkä pitää elää. Jos ei ole mitään fyysistä ongelmaa kuin päässä ja pitää lääkärissä rampata koko ajan niin ei ihme että tulee mielenterveys diagnoosia. Itse käyn tosi harvoin lääkärissä ja vaihdevuosi oireet oli ensimmäinen kun tarvitsin jotain apuja niihin. 

Oot kyllä todella onnekas jos olet tarvinnut lääkärin apua vasta viisikymppisenä. Useimmat ihmset sairastelee jo lapsena. Tosin samalla ymmärrät varmaan ettei sulla ole mitään käsitystä siitä miten julkinen terveydenhuolto toimii. Jos valitat vaikka vatsakipua, niin ei sitä nykyään tutkita kuin korkeintaan verikokeen verran. Lääkärikään ei voi siis varmasti todeta ettei fyysistä vikaa ole, mutta leimaampa potilaan silti varalta luulosairaaksi tai masentuneeksi että pääsee eroon.

Vierailija
22/31 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun psykiatrian tietoja oli luovutettu YTHS:lle, vaikka en ole koskaan opiskellut yliopistossa, ja amk:ssa kun olin niin siellä terveydenhuollosta vastasi eri organisaatio. Perustelut tuolle oli inhimillinen virhe. Itse epäilen jotain muuta motiivia psykiatrin suunnalta, sillä epäilen myös saamiani diagnooseja virheellisiksi.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei voi edes hieman korottaa ääntään ja vaatia tutkimuksia ilman että Kantaan tulee joku liioteiltu kirjaus "Potilas käyttäytyy vastaanotolla agressiivisesti. Mahdollisesti vihanhallinta- ja muita mt-ongelmia"

Minä kyllä kärttyilin lääkärikäynnillä kipeän selän vuoksi oikein kunnolla eikä tainnut tulla muuta merkintää tuolta osalta kuin "kipu aiheuttaa ärtyisyyttä" (minkä olin kyllä itsekin sanonut). Riippuu kai siitä miten empaattinen lääkäri osuu kohdalle. Ja tietenkään ei se lääkäri jolle kerrot vaivoistasi, ole niitä sinulle aiheuttanut, niin ei kuitenkaan vittuilemaan kannata mennä - tai ainakin kirosanoja kannattaa pyytää anteeksi samantien. Se on vihanhallintaa.

Vierailija
24/31 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun psykiatrian tietoja oli luovutettu YTHS:lle, vaikka en ole koskaan opiskellut yliopistossa, ja amk:ssa kun olin niin siellä terveydenhuollosta vastasi eri organisaatio. Perustelut tuolle oli inhimillinen virhe. Itse epäilen jotain muuta motiivia psykiatrin suunnalta, sillä epäilen myös saamiani diagnooseja virheellisiksi.  

Miten sait tietää tuosta että niitä oli luovutettu?

Vierailija
25/31 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakannassa oon lukenu hurjia juttuja itsestäni. Virheellistä tietoa on niin paljon että itekin lakkasin käyttämästä kaikkia eksoten palveluita.

Siellä on just sitä mitä olet valittanut. Eikä edes muista mitä on valittanut. 

Vierailija
26/31 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku vastata, jos käy psykiatrisen sairaanhoitajan vastaanotolla, jääkö siitä tieto esim. oma kantaan tai tk:n järjestelmään? Ja kuka nuo tiedot näkee? Olen usein miettinyt tätä, koska hoitaja ei ole ikinä kirjannut mitään ylös keskustelumme aikana.

Vierailija
27/31 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ruksinut kaikki rajoitukset jo silloin kun ensimmäisen kerran kirjauduin sisään. Tein sen sillä ajatuksella, että jos joku hakkeroituu yhden terveysaseman sisään, niin sitä kautta kantaan menemällä ei saa muiden terveysasemien tietoja ihan noin vain. Toinen syy oli se, että sattuu olemaan tuttavapiirissä utelias terveysalan henkilö, joka kerran humalassa lipsautti tirkistelevänsä sukulaisten ja tuttujen tietoja kannasta. Nyt olen tyytyväinen kun tein rajoitukset, on nimittäin aika paljon virhellistäkin tietoa siellä.

Missä kohtaa siellä saa tehtyä tällaset rajoitukset?

Vierailija
28/31 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihinkä nämä mukamas diagnoosi virheet sitten vaikuttaa. Ei yhtään mihinkään. Psygoloogit ja teraupetit ovat vain lukeneet kirjan ja samat kirjat voi lukea joka ikinen. Ne vaan antavat samat neuvot mitä voi netistäkin lukea. Pitääkö jonkun ihmisen antaa sysäystä ja neuvoa kun sen kaikki voi itsekkin opiskella käyttäen omaa järkeä. Ihminen joka ei käytä omaa järkeä niin tarvitsee koko ajan jotain uskontoja ja muita tahoja sanelemaan mitenkä pitää elää. Jos ei ole mitään fyysistä ongelmaa kuin päässä ja pitää lääkärissä rampata koko ajan niin ei ihme että tulee mielenterveys diagnoosia. Itse käyn tosi harvoin lääkärissä ja vaihdevuosi oireet oli ensimmäinen kun tarvitsin jotain apuja niihin. 

Oot kyllä todella onnekas jos olet tarvinnut lääkärin apua vasta viisikymppisenä. Useimmat ihmset sairastelee jo lapsena. Tosin samalla ymmärrät varmaan ettei sulla ole mitään käsitystä siitä miten julkinen terveydenhuolto toimii. Jos valitat vaikka vatsakipua, niin ei sitä nykyään tutkita kuin korkeintaan verikokeen verran. Lääkärikään ei voi siis varmasti todeta ettei fyysistä vikaa ole, mutta leimaampa potilaan silti varalta luulosairaaksi tai masentuneeksi että pääsee eroon.

Psygosomaattiisiin Psykosomaattisella oireilulla tarkoitetaan fyysisiä vaivoja ja oireita, joille ei löydetä somaattista selitystä perusteellisista tutkimuksista huolimatta. Psykosomaattisten häiriöiden sijasta nykyään puhutaankin pikemminkin lääketieteellisesti selittämättömistä oireista. Ihmisen keho ja mieli on erottamaton kokonaisuus, ja somatisaatiolla tarkoitetaan että psyykkinen kuormittuneisuus muuttuu keholliseksi. Se voi olla esimerkiksi erilaisia kipuja, ruuansulatuselinten toimintahäiriöitä tai neurologisia oireita. Psyykkiset tekijät voidaan nähdä sekä häiriön aiheuttajina että sitä ylläpitävinä. Ohimenevät, erilaiset ikävät kehontuntemukset ovat osa elämää, mutta pitkittyneet ja voimakkaat oireet vaativat tilanteen tarkempaa selvittämistä.

https://www.mielenterveystalo.fi/lapset/ammattilaisille/hairiot/muut_ha…

Rahat tiukilla eikä varaa terapiaan? Näin voit auttaa itse itseäsi

Omia jumituksiaan voi oppia ymmärtämään ja ratkomaan myös kotisohvalla.

https://www.is.fi/terveys/art-2000001056652.html

Lue ja ime kaikki tieto mitä irti saat että ymmärtäisit omia ongelmiasi äläkä syytä muita ihmisiä ongelmistasi. Kaikki sairaudet johtuvat psyykkeestäsi ettei mieli ole ihan kunnossa ja se säteilee kroppaan. 

Vierailija
29/31 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakannassa oon lukenu hurjia juttuja itsestäni. Virheellistä tietoa on niin paljon että itekin lakkasin käyttämästä kaikkia eksoten palveluita.

Siellä on just sitä mitä olet valittanut. Eikä edes muista mitä on valittanut. 

Siellä voi kyllä olla ihan kaikkea muuta kuin on itse valittanut. Itsellä esim. on yksi käynti jollain ulkomaalaisella lääkärillä. Kaikki mitä se on kirjannut sinne on ihan puuta heinää, mikään tieto ei pidä paikkansa. En voi käsittää miten se onkin ymmärtänyt kaiken niin väärin. Eikä kyse ole nyt mistään mt-diagnooseista, sellaisia siellä ei siis ole, kaikki muu mitä olen sanonut on vain ymmärrety aivan väärin. Olin siinä luulossa vielä että se lääkäri ymmärsi suomea, nimestään ja ulkonäöstään huolimatta, kun osasi suomea puhuakin sen vähän mitä puhui, mutta ei ilmeisesti sitten ymmärtänyt, koska asiat oli menneet noin pahasti ohi.

-sivusta

Vierailija
30/31 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ruksinut kaikki rajoitukset jo silloin kun ensimmäisen kerran kirjauduin sisään. Tein sen sillä ajatuksella, että jos joku hakkeroituu yhden terveysaseman sisään, niin sitä kautta kantaan menemällä ei saa muiden terveysasemien tietoja ihan noin vain. Toinen syy oli se, että sattuu olemaan tuttavapiirissä utelias terveysalan henkilö, joka kerran humalassa lipsautti tirkistelevänsä sukulaisten ja tuttujen tietoja kannasta. Nyt olen tyytyväinen kun tein rajoitukset, on nimittäin aika paljon virhellistäkin tietoa siellä.

Missä kohtaa siellä saa tehtyä tällaset rajoitukset?

Järkyttävä määrä päihde riippuvaisia työelämässä. Mun tietoni saa kuka tahansa että olen hullu niin pysyy kaukana. En tee rajoituksia ollenkaan. 

Vierailija
31/31 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko kukaan sanoa että kannattaiskohan kuitenkin silti rajoittaa esim. tietojen näkymistä sairaanhoitopiiristä toiseen? Jos en käytä muiden sairanhoitopiirien palveluita, niin mitä ne edes tekee niillä tiedoilla? Voiko Omakannassa tehdä jonkun sellaisen rajoituksen ja miten? Siis jos vaikka Helsingin sairaanhoitopiiriin tehdään joku tietomurto, niin eivät sitten saa sen kautta myös kaikkien muiden muissa sairaanhoitopiireissä asuvien tietoja Kannan kautta? Itse en esim. ole ikinä asioinut Helsingin sairaanhoitopiirissä. Siihen ne hakkerit varmaan ekana iskee kuitenkin ennemmin kuin syrjäisempään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän