Panacod hammasleikkauksen jälkeen
Olin tosiaan hammasleikkauksessa tiistaina, ja sain antibioottien lisäksi panacodia ja buranaa lääkitsemään kipua, tarkoituksena siis ottaa kaksi 500+30mg panacodia ja 800mg burana kolmesti päivässä.
Nyt on jo kolmas päivä leikkauksesta, ja kivut ovat edelleen kovia. Olen puolittanut lääkeannokseni, ja otan nyt vain yhden panacodin kerrallaan, sillä kahdesta lamaannun aivan totaalisesti. Olen yrittänyt osallistua etäluennoille normaalisti, mutta pariin kertaan olen täysin nukahtanut pöydän ääreen. Onko tämä ihan normaali panacodin sivuoire, vai olenko yliherkkä? Olin niin pihalla käydessäni apteekissa leikkauksen jälkeen, etten suoraan sanottuna muista lainkaan farmaseutin ohjeistusta.
Kommentit (10)
"Panacod voi aiheuttaa uneliaisuutta---"
Kolmiolääke tuo Panacod. Mitäs luulisit väsyttääkö .
On, Panacod on mieto opiaatti ja voi hyvinkin aiheuttaa väsymystä ja pöhnäistä oloa. Hae tarvittaessa sairaslomaa, jotta saat rauhassa levätä tai ole yhteydessä hoitopaikkaasi jos nykyinen kipulääkitys ei riitä/sovi sinulle.
Jätä se Panacod pois ja ota tilalle vaikka tavallinen Panadol tai muu parasetamoli.
Panacod vaikuttaa toisilla juuri noin, sekoittaa olon, mutta ei vie kipua.
Mä söin leikkauksen jälkeen Panacodia ja mulle tuo aiheutti sen, että lääkkeen jälkeen sammahdin oikeasti. Tosi inhottava lääke ja parin päivän jälkeen otin sen ainoastaan iltaisin ja päivisin sinnittelin buranalla ym.
Kokeile vaihtaa 1000 mg tavallista parasetamolia esim. panadol. Siihen kylkeen 800 mg Buranaa ja tämä satsi kolmesti päivässä säännöllisesti. Josko auttais?
Panacod on kolmiolääke eli saattaa aiheuttaa juurikin uneliaisuutta, pöhnäistä oloa jne. Siksi sen vaikutuksen alaisena ei suositella esim. autolla ajamista. Jos et yleensä kipulääkkeitä ole tarvinnut käsikauppalääkkeitä enempää niin voi olla hyvinkin tyypillinen reaktio. Ei kannata väkisin syödä jos et koe saavasi niistä itse kipuun apua.
Jos ei ole särkyä, niin turha ottaa niitä. Mulla ei ollut minkäänlaista kipua hammasleikkauksen jälkeen, mutta varalta oli noita samoja lääkkeitä.
Mulle tulee panacodista innostunut ja hyväntuulinen olo. :-D
Ap:n pitää itse tietää, kumpi on pahempi: ankara kipu vaiko se että lääke väsyttää.
Mitä se haittaa jos lääke väsyttää, kun et kerran töissä käy, mene petiin ja nuku, kun nukuttaa.
Sellaista se sairastaminen on, siinä on luovuttavat joistakin asioista ja elettävä sen sairauden mukaan, vaikka se tällä kertaa onkin hammassairaus.
Kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutukset, sellaista lääkettä ei olekaan, jos ei olisi yhtään mitään sivuvaikutuksia. Mutta jokaista sivuvaikutusta ei tietenkään tule jokaiselle ihmiselle.
Lue lääkkeen ohjeet, sieltä löytyy listaus.