Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla on alkoholiongelma, jos juo maksimissaan kerran viikossa?

Vierailija
23.10.2020 |

Normaalisti n. kerran kuussa viikonloppuisin kun on vapaata, joskus kerran viikossa. Eikä aina kännejä. Niin millä tavoin se on alkoholiongelma?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole.

Vierailija
2/46 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

se riippuu ihan siitä, että mitä vaikutuksia sillä sun juomisella on. kärjistetysti niin, että jos vetelet emäntää turpiin kahden kaljan jälkeen, niin silloin sulla on alkoholiongelma. tai jos jätät lapset ruokkimatta, vahingoitat itseäsi, läheisesi kärsii tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelet asiaa niin paljon että teet aloituksen AV palstalle ja kaipaat tuntemattomien hyväksyntää, niin joku ongelma sulla silloin on.

Vierailija
4/46 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu. Jos sulla on perhe ja vedät kerran viikossa kaatokännit ja seuraava päivä tai pari menee toipuessa niin kyllä se on ongelma.

Vierailija
5/46 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla on kuulemma alkoholiongelma, koska tämä viikonloppu olisi peräkkäinen viikonloppu jolloin joisin. Ja miten alkoholin vaikutuksen alaisena käyttäydyn - ihan normaalisti, en riitele, en ole väkivaltainen. Jos olen kännissä, niin toki kuulostan tyhmemmältä kuin selvin päin. Ap

Vierailija
6/46 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ajattelet asiaa niin paljon että teet aloituksen AV palstalle ja kaipaat tuntemattomien hyväksyntää, niin joku ongelma sulla silloin on.

Ei mitään ongelmaa. Tyyppi sanoi tätä alkoholiongelmaksi, ja sanoin argumenttina, että hän ei näköjään tiedä alkoholismin määritelmää. 

Niin, ja ei ole lapsia tai muitakaan huollettavia. Ap

Vierailija
7/46 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä, että onko sinulla pakonomainen tarve juoda kerran viikossa vai voitko olla jonakin viikonloppuna ilman alkoholia?

Siitä voi päätellä mikä suhde sinulla on alkoholiin. Jos et voi alkoholivapaita viikkoja esim kuukauden sisällä niin silloin alkoholi on sinulle ongelma.

Sama pätee siihen, että voiko mennä juhlimaan ja kenenkään juhliin ilman että paikalla on nautittava alkoholia, kertoo olennaisen suhteen alkoholiin. Määräätkö sinä vai alkoholi ?

Vierailija
8/46 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta oma arvio alkoholin käytöstä voi heittää oikeasta kuin yö ja päivä. Spurgut ei omasta mielestään juo ollenkaan.

Vierailija
9/46 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tämä arvon valtuusto kokoontuu joka päättää palstalla sallituista keskustelun aiheista?

Vierailija
10/46 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä, että onko sinulla pakonomainen tarve juoda kerran viikossa vai voitko olla jonakin viikonloppuna ilman alkoholia?

Siitä voi päätellä mikä suhde sinulla on alkoholiin. Jos et voi alkoholivapaita viikkoja esim kuukauden sisällä niin silloin alkoholi on sinulle ongelma.

Sama pätee siihen, että voiko mennä juhlimaan ja kenenkään juhliin ilman että paikalla on nautittava alkoholia, kertoo olennaisen suhteen alkoholiin. Määräätkö sinä vai alkoholi ?

Minä tietenkin. Ei ole mikään "pakko" juoda, enkä edes jaksaisi joka viikko juoda. Ihan kuin olisi maailman kauhein synti, että juo 2 viinipulloa kahteen viikkoon. Siis tulin juuri kotiin viinipullon 750 ml kanssa, ja sain tästä kuulla. Viime viikonloppuna join samanlaisen viinipullon. Ap

Vierailija
11/46 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla viinaa ilman hauskaakin.

Vierailija
12/46 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on noin kova selittelyn tarve?

Vierailija
13/46 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et erota keskustelua selittelystä?

Vierailija
14/46 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Jos toisen mielestä mulla on alkoholiongelma, koska juon viiniä kahtena peräkkäisenä viikonloppuna ja toinen mököttää ja kohottelee kulmia sen takia, niin mietin ratkaisua. Jos menen muualle juomaan, niin sitten olen alkoholisti. Jos juon kotona, olen alkoholisti ja toinen mököttää. Jos en juo, niin pompin toisen tahdon mukaan. Ap

Vierailija
15/46 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne määrät, vaan se vaikutus elämään.

Jos elämä sujuu normaalisti, menot ei peruunnu tai työt kärsi alkoholin takia, terveys ei kremppaa niin ei tuossa ongelmaa välttämättä ole.

Jos taas määrät alkavat kasvaa tai lähipiiri (tai sinä itse) alkaa ihmetellä juomista, niin sitten on hälytyskellojen hyvä alkaa kilkatella.

Vierailija
16/46 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna kävisin ostamassa toisen viinipullon ihan tyypin kiusaksi. Rasittavaa pingottamista.

Vierailija
17/46 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elämä sujuu normaalisti, menot ei peruunnu tai työt kärsi alkoholin takia, terveys ei kremppaa niin ei tuossa ongelmaa välttämättä ole.

Jos taas määrät alkavat kasvaa tai lähipiiri (tai sinä itse) alkaa ihmetellä juomista, niin sitten on hälytyskellojen hyvä alkaa kilkatella.

Nyt ollaan oikeilla jäljillä, paitsi näitä ”ihmettelijöitä” riittää vaikkei siihen olisikaan muuta syytä kuin elintapojen poikkeavuus. Loppupeleissä kaikilla on enemmän tai vähemmän addiktoivaa käytöstä itselleen mieleisiin asioihin, koska se on yhtä kuin elämänhalu. Aineet ja asiat vaan vaihtuu.

Vierailija
18/46 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Jos toisen mielestä mulla on alkoholiongelma, koska juon viiniä kahtena peräkkäisenä viikonloppuna ja toinen mököttää ja kohottelee kulmia sen takia, niin mietin ratkaisua. Jos menen muualle juomaan, niin sitten olen alkoholisti. Jos juon kotona, olen alkoholisti ja toinen mököttää. Jos en juo, niin pompin toisen tahdon mukaan. Ap

Kuka se on se "toinen"?  Kumppani? 

Erotkaa. Problem solved. Ei vauvapalstalla riehuminen auta mitään.

Vierailija
19/46 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että sun alkoholin käyttö on jollekin ongelma. Sekin on ongelma.

Vierailija
20/46 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ollaan oikeilla jäljillä, paitsi näitä ”ihmettelijöitä” riittää vaikkei siihen olisikaan muuta syytä kuin elintapojen poikkeavuus. Loppupeleissä kaikilla on enemmän tai vähemmän addiktoivaa käytöstä itselleen mieleisiin asioihin, koska se on yhtä kuin elämänhalu. Aineet ja asiat vaan vaihtuu.

Tuo on ihan totta kyllä.

Ajoin lähinnä takaa sitä, että "oma normaalikäyttö" voi aika huomaamatta ajan kanssa muuttua enemmän tai vähemmän alkoholismiksi; ei ole järin hauskaa kun ei hallitse omaa alkoholinkäyttöään ja juo vaikkei enää pidä siitä.

Itselle kävi noin ajat sitten ja tuosta vaivasta on nihkeä päästä eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi