Psykologia paikalla? Miksi näen painajaisia?
Miksi näen painajaisia, joissa lapsilleni käy pahoja asioita samaan aikaan kun minä olen keskittynyt johonkin ihan muuhun? Joutuvat vaikka pommi-iskuun tms.
Nuorena näin paljon väkivaltaisia painajaisia, joissa minua ammuttiin, heitettiin kranaatilla niin että jalat murskautui jne...
Kommentit (13)
Kaikilla unilla on tarkoitus ja viesti sinulle.
Noi kuulostaa tyypillisiltä stressi-unilta mutta googleta vaikka unisanakirja tms jos haluat tarkempia selityksiä tietyistä unista.
Kaikilla unilla on tarkoitus ja viesti sinulle.
Noi kuulostaa tyypillisiltä stressi-unilta mutta googleta vaikka unisanakirja tms jos haluat tarkempia selityksiä tietyistä unista.
Koetko valveilla pelkoa siitä ettet pystyisi pitää asioita hallinnassa? Tai pelkäätkö hallinnan menettämistä?
t. keittiöpsykologi
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 22:30"]
Koetko valveilla pelkoa siitä ettet pystyisi pitää asioita hallinnassa? Tai pelkäätkö hallinnan menettämistä?
t. keittiöpsykologi
[/quote]
En pelkää hallinan menettämistä, kaikki elämässäni on hyvin. On kuitenkin asioita jotka vaivaavat ja joista en pysty puhumaan kenellekään. Ne eivät liity lapsiin vaan itseeni. Ap
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 22:30"]
t. keittiöpsykologi
[/quote]
En pelkää hallinan menettämistä, kaikki elämässäni on hyvin. On kuitenkin asioita jotka vaivaavat ja joista en pysty puhumaan kenellekään. Ne eivät liity lapsiin vaan itseeni. Ap
[/quote]
Niin, ei unet välttämättä ole loogisia. Se ahdistus noista asioista voi vaan ilmetä unissa tuossa muodossa.
4
Huuhaata tuo unien analysointi, lue horoskooppeja saat samat vastaukset.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 22:36"]
Huuhaata tuo unien analysointi, lue horoskooppeja saat samat vastaukset.
[/quote]
Ei nyt ihan noinkaan. Kyllä unet voivat kertoa siitä, mitä sisimmässä tapahtuu. Eivät tietenkään kaikki unet, eikä niitä pidä väen vängällä analysoida.
Painajaisissa voi ilmetä aiemmat kokemukset ja menneisyyden traumat. Jotain traumaattista sulle käynyt ja unet heijastelee sitä? Kannattaisi käydä juttelemassa jollekin noista tapahtumista, ne vaivaavat sinua vielä. Trauman latautunut energia etsii ulospääsyään nyt unien kautta, jos et muuten ole asiaa käsitellyt.
Toki nykyhetken stressi tai tulevaisuuden pelot voivat tulla esille myös painajaisissa.
Terveisin, tsykologi
Itse näin tässä taannoin pelaavani shakkia entisen koulukaverini kanssa, jota näen ehkä kerran viidessä vuodessa nykyään. Kesken shakinpeluun tein ilmeisesti laittoman siirron, ja kaverini muuttui yhtäkkiä aaveeksi kirkuen ja lentäen pöydän lävitse iskeytyen minuun. Samaan aikaan tämän iskun kanssa tunsin kipua rintakehässäni, ja heräsin tuskissani.
Painajaiset jatkuu. Tänään näin unta, että raivon vallassa pahoinpitelin jonkun, jolla oli samanlainen lakki kuin pienellä tytölläni :'(
En ole oikeassa elämässä väkivaltainen. Mistä nämä inet tulee? Ap