Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lukija! Tilastoitko lukemiasi kirjoja?

Vierailija
08.02.2014 |

Mä olen nyt vuoden pitänyt kirjaa lukemistani kirjoista. Se oli mun viime vuoden uudenvuodenlupaus. Päätös on osoittautunut hauskaksi ja hyödylliseksi, nyt on helpompi muistaa, mitä on lukenut, ja pystyy kätevästi suosittelemaan toisille ihmisille kirjoja. Vihkoa selaamalla voi myös muistuttaa itseään siitä, mitä kirjailijoita kannattaa lukea.

Viime vuoden perusteella luen suunnilleen kirjan viikossa. Oikeasti mulla on myös sellaisia kausia, jolloin en lue muuta kuin lehtiä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Voisihan siitä olla iloa ja hauskuutta, varsinkin kun olisi tehnyt niin koko elään ajan. Toisaalta muistan kirjat aika hyvin, koska luen tällä hetkellä melko vähän (kirja kuukaudessa) ja yleensä ostan kirjat omikseni. Ovat siis sievästi rivissä silmien edessä.

Vierailija
2/10 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Luen kyllä paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 09:11"]

Mä olen nyt vuoden pitänyt kirjaa lukemistani kirjoista. Se oli mun viime vuoden uudenvuodenlupaus. Päätös on osoittautunut hauskaksi ja hyödylliseksi, nyt on helpompi muistaa, mitä on lukenut, ja pystyy kätevästi suosittelemaan toisille ihmisille kirjoja. Vihkoa selaamalla voi myös muistuttaa itseään siitä, mitä kirjailijoita kannattaa lukea.

Viime vuoden perusteella luen suunnilleen kirjan viikossa. Oikeasti mulla on myös sellaisia kausia, jolloin en lue muuta kuin lehtiä.

[/quote]Muistan mitä kirjoja luen ja otan itse selville mitä kannattaa lukea. En noteeraa kenenkään suosituksia

Vierailija
4/10 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Goodreadsia käytän. :)

Vierailija
5/10 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 09:39"]

[/quote]

Mulla on ihan sellainen pieni vihko, johon kirjoitan. Samoin kirjoitan siihen ylös sellaiset kirjat, jotka haluan lukea. Kätevää ottaa kirjastoon mukaan!

Ap

Vierailija
6/10 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen valtavasti enkä tilastoi. En välitä siitä vaikka lukisin saman kirjan uudelleenkin, teen niin ihan huviksenikin usein. Jos löydän jonkun uuden kirjailijan, laitan nimen puhelimen muistioon, josta katson kirjastossa.

Vierailija
7/10 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin luen paljon kirjoja uudelleen. Jotkut nuoruuden suosikit on tullut luettua pitkäkke yli kymmenen kertaa. Tilastoimisen tarkoitus ei ole se, etten lukisi kirjoja uudelleen, vaan se, että muistaisin paremmin, mitä olen lukenut. Kun selaan vihkoa, tulee mieleen kaikkia yksityiskohtia kirjoista. Pidin joskus nuorempana kirjaa myös elokuvista, niiden kohdalla sama juttu. Uniakin kirjoitin joskus ylös ihan parilla lauseella, ja on uskomatonta, miten niissä olevia asioita voi muistaa sen parin rivin kuvauksella parinkymmenen vuoden päähän!

Ap

Vierailija
8/10 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan silloin tällöin muistiin joitakin kirjoja, joita haluan lukea ja ostaa vaikka kirja-arvostelun perusteella. En käytä siihenvihkoa, vaan kännykän muistiota. 2

Vierailija
9/10 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena pidin kirjaa ja luin paljon, nyt ei tule niin paljon luettua. Vihko on varmaan tallella jossain, pitäisikin kaivaa se esille ja katsoa muistuuko mieleen jotain. (80-luvulla luettua).

Vierailija
10/10 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 09:47"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 09:39"]

[/quote]

Mulla on ihan sellainen pieni vihko, johon kirjoitan. Samoin kirjoitan siihen ylös sellaiset kirjat, jotka haluan lukea. Kätevää ottaa kirjastoon mukaan!

Ap

[/quote]

Mulla ovat tiedot luetuista kirjoista ja kirjoista, jotka tahdon lukea, Goodreadsissa mukana puhelimessa kirjastossa ja saatavilla myös koneella. :) Vihkosysteemikin on kyllä ihan kiva, ja toimii silloinkin, jos nettiyhteys pätkii tms. ;)