Huomaa, että palstan keski-ikä on n. 50 vuotta
Kommentit (21)
Kyllä, ja samat jankkaajat jankkaa samoja asioitaan.
Kuinka äiti ja nainen raataa, ja miehet istuu olohuoneessa odottaen passausta jne.
Miehet imuroi myös ainoastaan keskilattian, miehet syöttää lapsille nakkeja, miehet kerryttää omaisuuttaan, nainen raataa lisää ja miehet ei ole koko ihmiskunnan historiassa tehneet ikinä kotitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyynisyys on eletyn elämän tuoma ominaisuus, jonka sinäkin osaat, kun alat lähestyä sitä viittäkymppiä.
Tuskin. Olen realistinen, ja äitini on 55-vuotias ja hyvin kiltti ihminen. Ei ole pakko muuttua katkeraksi.
Tämä! Meillä on pääsääntöisesti nuoria töissä ja ilmapiiri on mitä loistavin.
Ap on väärässä. Kaikkien ikägallupien mukaan suurin ikäryhmä palstalla ovat 18-25-vuotiaat.
Vierailija kirjoitti:
Ap on väärässä. Kaikkien ikägallupien mukaan suurin ikäryhmä palstalla ovat 18-25-vuotiaat.
Ei vaan kaikkien ikägalluppien mukaan se keski-ikä on juurikin 50 vuotta.
jep, onneks en oo vanha katkera kurppis :D
Vierailija kirjoitti:
jep, onneks en oo vanha katkera kurppis :D
Mutta sinusta tulee vielä.
Ehkä yllättävää, mutta paljon nuoremmatkin osaa olla hyvin katkeria. Sitä paitsi täällä erittäin suosittuja puheenaiheita on kaiken maailman tempparit ja instajulkkujen toilailut. Kiinnostaako ne oikeasti ketään yli 35-vuotiasta?
Ikis solvaa 40+ miehiä ja katkerat mammat peukuttavat joka ikinen kerta. Ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä yllättävää, mutta paljon nuoremmatkin osaa olla hyvin katkeria. Sitä paitsi täällä erittäin suosittuja puheenaiheita on kaiken maailman tempparit ja instajulkkujen toilailut. Kiinnostaako ne oikeasti ketään yli 35-vuotiasta?
Nelikymppiset katsovat eniten, en tunne nuorten keskuudessa ketään joka katsoo "temppareita".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyynisyys on eletyn elämän tuoma ominaisuus, jonka sinäkin osaat, kun alat lähestyä sitä viittäkymppiä.
Tuskin. Olen realistinen, ja äitini on 55-vuotias ja hyvin kiltti ihminen. Ei ole pakko muuttua katkeraksi.
Mistäpä sinä tiedät mitä äitisi tänne kirjoittelee?
Minusta täällä katkerimmilta kuulostaa naisettomat 20-40-vuotiaat miehet? Olen yli nelikymppinen, lapsi aikuinen ja mies on aina hoitanut oman osuutensa kotitöistä ja kaikesta muustakin. Samoin on ystäväpiirissä, ihan tasa-arvoista porukkaa ollaan kaikki me kurpat :D
Suurin ryhmä kirjoittelemassa ovat nuoret, vaikka keskimäärin ikähaarukka iskisikin noin 50 vuoteen. Onhan täällä jopa kahdeksankymppisiä. Omasta puolestani voin sanoa, että parikymppisenä olin paljon kireämpi ja katkerampi kuin nyt nelikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäpä sinä tiedät mitä äitisi tänne kirjoittelee?
Ei kirjoittele tällä tai muillakaan palstoilla. Olen lainannut hänen läppäriään ja hän on huono atk-laitteiden kanssa, ei osaisi edes sivuhistoriaa poistaa, eikä merkkiäkään Vauva-palstasta.
Olen huomannut myös, että useilla vanhemmilla ihmisillä on kauheita ennakko-oletuksia, tivaamista, huhhuh. En jaksaisi ylläpitää moista mielentilaa.
Joka puolella näitä katkeria kommentteja näkee.
Vierailija kirjoitti:
Minusta täällä katkerimmilta kuulostaa naisettomat 20-40-vuotiaat miehet? Olen yli nelikymppinen, lapsi aikuinen ja mies on aina hoitanut oman osuutensa kotitöistä ja kaikesta muustakin. Samoin on ystäväpiirissä, ihan tasa-arvoista porukkaa ollaan kaikki me kurpat :D
Sen voin myöntää, mutta nuo miehet ovat oma lajinsa. Eikä tämä tietenkään koske kaikkia, on mukaviakin keski-ikäisiä, mutta enimmäkseen mukavat ovat nuoremmissa.
Tuo on vanha mantra, jota toistetaan ja vaalitaan, että keski-ikäinen on katkera. Näitä on hyvä kyseenalaistaa, ajatella itse.
Joskus tuo on olettamus, jolta pohjalta esimerkiksi asiakaspalvelijat suhtautuvat. Kun ei mene muottiin, istu siihen katkeran roolin jota tarjotaan, ärsyynnytään ja ollaan tylyjä. Pahempi uhka kuin katkera keski-ikäinen on iloinen ja tyytyväinen keski-ikäinen.
Otan jokaisen ihmisen sellaisena kuin hän on. Onneksi suurin osa nuorista aikuisista ja niistä keski-ikäisistäkin ovat fiksuja ja ystävällisiä.
Otan esimerkin muutosvastarinnasta. Siitähän varttuneempia usein syytetään. Tuli uusi nuorempi johtaja, oikein muutosjohtajaksi valittiin. Ja aina kun joku lähti pois niin tilalle valittiin nuori jolla oli hakijoista vähiten kokemusta. Näin siksi että ettei ainakaan olisi pätevämpi kuin johtaja ja olisi helpommin vietävissä. Yksi esimerkki: Muutettiin joku asia vain muuttamisen vuoksi sellaiseksi jota oli jo kokeiltu noin 10 vuotta sitten, mutta havaittu toimimattomaksi, ja palattu takaisin vanhaan. Ne harvat pitempään olleet tiesivät tämän, mutta jos olisivat jotain sanoneet niin heitä olisi syytetty muutosvastarinnasta. Niinpä pysyivät hiljaa. Olisi ehkä vaihdettu nuorempaan.
Höpö höpö, 50- vuotias voi olla mielipiteineen nuori, vaikka ulkonäkö vastaisi ikää.