Jos saisit kolme lasta samaa sukupuolta
Toivoisitko lasten olevan tyttöjä vai poikia?
Meillä suvussa kolme tällaista kolmikkoa, kaksi veljessarjaa ja
ja yhdet siskokset
Kommentit (88)
Kaksi poikaa minulla jo on, enkä tytärtä osaa kaivata.
Jos vielä kolmas lapsi tulisi, niin ihan sama kumpi, jotenkin vaan on sellainen kuva että tytöt ovat vaikeampia. Meillä on kiltit ja rauhalliset pojat ja naapurilla kolme huonosti käyttäytyvää tyttöä joiden äiti ei näytä kovin onnelliselta.
Mun veli oli aina niin ilkeä, päivittäin kiusaamassa ja kaikesta kateellinen että olen aina kauhulla pelännyt saavani samanlaisen pojan, joka kiusaa sisaruksiaan. Onneksi sain tyttöjä! Tappelevat toki joskus mutta ei koskaan mitään fyysistä väkivaltaa, alistamista yms. jota varsinkin isoveljet usein harrastavat.
Kyllä sen eron tuolla perhekerhoissakin yms. näkee miten isoveljet ja isosiskot kohtelevat aivan eri tavoin pikkusisaruksiaan. Tytöt pääsääntöisesti hoivaavat, pojilla on aina joku kilpailuasetelma.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 14:02"]
Toivoin alunperin tyttöä. Sain molempia. Ottaisin kolme poikaa, koska en usko, että jaksaisin kasvattaa kolmea tyttöä. Toki jäisin kaipaamaan tyttöä, jos en tietäisi, millaista tyttöjen kanssa oikeasti on.
Tytöt ovat niin kateellisia, ilkeitä ja kieroja toisilleen, myös pojille, että en kaipaa heidän välienselvittelyjään... Tämä on mielenkiintoista tämä tyttöjen haukkuminen oikein naisten suusta! Oletteko itse sitten olleet jotenkin vittumaisia kitisijöitä lapsena vaan mistä nämä järkyttävät tyttöjen haukkumiset ja yleistykset: Tytöt ovat niin hankalia jne. tulevat???!!!!! Mulla on yks tyttö eikä muita lapsia tule. Ei vois rakkaampaa lasta olla mulle ja jos olisi enemmän niin olisi saanut tulla vaikka mitä sukupuolta. Niin ja vielä: Tuleeko tämä tyttöjen haulluminen siitä, että nämä haukkujat ovat oleet kolemen siskoksen perheestä ja häntä on alistettu ja haukuttu siinä sisaruskatraassa vai mistä se kumpuaa???Itse olen kolmen sisaruksen perheestä eikä yhtään poikaa. Olen nuorin. Olisihan se joskus pienenä ollut kivaa kun olisi ollut veli, mutta eihän sillä aikuisena ole enää mitään väliä. Minä olin lähinnä nuorimpana hemmottelun kohteena. Emme olleet hankalia, vinkuvia ja tappelevia koskaan.
[/quote]
[/quote] Ja vielä: ennen vanhaan oli tapana totella vanhempiaan! Olen saanut vanhanaikaisen kasvatuksen ja se on jo muinaishistoriaa ja pois muodista, mutta olisihan se kiva, jos yleistyisi vielä.
minulla on jo sekä poika, että tyttö, näitä kahta kun vertaa, niin poijan kasvattaminen, on ollut helpompaa, eli vastaan myös poikia.
Kolmospojille tietäisin jo jopa nimetkin... :)
Kolmen riehuja tytön äitinä sanon, että rauhallisia poikia tänne, kiitos! Mä en voi millään käsittää miten tyttöjä muka pidetään aina paljon rauhallisempina kuin poikia. Ihan mahdoton meno ja melu meillä on aina ollut ja sukulaispojat kaikki on niin ihanan rauhallisia heihin verrattuna.
Vakavasti puhuen, ei mitään väliä sukupuolella. Ainoastaan siinä mielessä pojat on kivempia, kun tykkään enemmän poikien vaatteista. Meidän tytöt ei olekaan mikään kovin mekoissa viihtyvää sorttia, kun en ole koskaan osannut hirveän hyvin käyttää niitä heillä.
Poikia. Poikien kasvatusvastuu on niin helppo jakaa miehen kanssa; mies rymyää näiden poikiemme kanssa kaiket illat jossain, ja mulla on niin paljon omaa rauhaa. ;)
Koska mulla on jo kaksi poikaa, toivoisin tietysti poikia. Muussa tapauksessa, ihan sama. Erikoisia nämä sukupuolitoiveet/ -ennakkoluulot. Tulee auttamatta olo, että ihmisellä on jotain ongelmia itsensä kanssa jos on kovin intohimoinen sukupuolirasisti.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 21:37"]
Poikia. Poikien kasvatusvastuu on niin helppo jakaa miehen kanssa; mies rymyää näiden poikiemme kanssa kaiket illat jossain, ja mulla on niin paljon omaa rauhaa. ;)
[/quote]
Miksi se ei voisi tyttöjen kanssa rymytä?
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 13:54"]
Meillä on kolme tyttöä. Ottaisinko mielummin kolme poikaa? Niin ei kiitos. En jaksa sitä riehumista ja järjetöntä pärräystä. Nyt koitan kestää vinkumisen, kiljumisen ja itkun kanssa. ;)
[/quote]
Meillä on kolme poikaa. Ikinä ei ole ollut riehumista ja järjetöntä pärräystä. Teinivuosinakin tunnuttiin pääsevän vähemmällä vaivalla kuin monet ystäväpiirimme tyttöjen vanhemmat. Ja poikamme ovat aika keskivertoja ja aktiivisia. Eivät mitään hiljaisia nössöjä.
Ihme tyhmä ennekkoluuloja poikia kohtaa. Ehkäpä asian ydin onkin siinä, kuinka lapset kasvatetaan. Ei siinä, mita sukupuolta he ovat.
[/quote]
Mutta kuitenkin olet itsekin katsonut, että "tunnutaan pääsevän helpommalla kuin tyttöjen vanhemmat".. voi miten hurmaava sisäisesti täysin ristiriitainen viesti..
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 18:35"]
Kaksi poikaa minulla jo on, enkä tytärtä osaa kaivata.
Jos vielä kolmas lapsi tulisi, niin ihan sama kumpi, jotenkin vaan on sellainen kuva että tytöt ovat vaikeampia. Meillä on kiltit ja rauhalliset pojat ja naapurilla kolme huonosti käyttäytyvää tyttöä joiden äiti ei näytä kovin onnelliselta.
[/quote]
Ja meillä taas on kiltit rauhalliset tytöt ja naapurilla kolme huonosti käyttäytyvää poikaa, joiden äiti ei näytä kovin onnelliselta ;)
Meillä on kolme tyttöä. Ottaisinko mielummin kolme poikaa? Niin ei kiitos. En jaksa sitä riehumista ja järjetöntä pärräystä. Nyt koitan kestää vinkumisen, kiljumisen ja itkun kanssa. ;)
[/quote]
Minulla kolme poikaa, kolme ihanaa teiniä. Enkä vaihtaisi tyttöihin. Kavereilla on teini-ikäisiä tyttöjä, ja se kiljumisen ja vinkumisen ja kiukuttelun ja draaman määrä aika järkkyä :) Pojat ovat suoraviivaisia ja siten helppoja.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 21:37"]
[/quote]
Miksi se ei voisi tyttöjen kanssa rymytä?
[/quote]
Meinasin kysyä ihan samaa. Ja miksi sen lapsen kanssa ylipäänsä pitää rymytä? Eikö se mies osaa leikkiä/touhuta/viettää aikaa tytön kanssa?
Meillä tyttö on se rymyäjä, poika viihtyy legojensa parissa kotona. Siksipä isä ja tytär käyvä yleensä kalassa, metsällä yms. Tekevät siis kaikkea sellaista, mitä isän ja pojan kuvitellaan tekevän keskenään. Siinä ei kyllä lapsen sukupuoli vaikuta mitenkään. Enemmänkin olemme katsoneet kummankin kiinnostuksen kohteita. Olemme kyllä kumpaakin ohjanneet esim. kalastuksen pariin ihan parivuotiaasta lähtien. Tyttö rakastaa sitä, poika ei välitä tippaakaan. Kumpaakaan ei kuitenkaan pakoteta kalastamaan jos ei halua.
Minusta vain tuntuu, että monet lapset kasvatetaan sukupuolina, ei omina yksilöinään. Tytöt tekevät tyttöjen juttuja ja pojat poikien.
Meillä kaksi tyttöä ja kolmatta odotan. Tällä kertaa on ihan sama kumpaa sukupuolta lapsi on, näistä kahdesta ekasta toivoin kovasti tyttöä. Eli vastaan että tyttöjä :)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 14:00"]
Ehdottomasti tyttöjä! En varmaan uskaltaisi tehdä kolmatta lasta, jos kaksi ekaa on poikia. Mun tuurilla saan tietenki niitä poikia, kun nyt tällain menen sanomaan...
[/quote]
Tai sitten sulla käy yhtä hyvä tuuri kuin minulla ja saat kolme mukavaa poikaa.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 17:48"]
[/quote]
Meillä on kolme poikaa. Ikinä ei ole ollut riehumista ja järjetöntä pärräystä. Teinivuosinakin tunnuttiin pääsevän vähemmällä vaivalla kuin monet ystäväpiirimme tyttöjen vanhemmat. Ja poikamme ovat aika keskivertoja ja aktiivisia. Eivät mitään hiljaisia nössöjä.
Ihme tyhmä ennekkoluuloja poikia kohtaa. Ehkäpä asian ydin onkin siinä, kuinka lapset kasvatetaan. Ei siinä, mita sukupuolta he ovat.
[/quote]
Nyt ei mun tarvitsekaan kirjoittaa tätä, kiitos : ) Uskon myös kasvatukseen ja esimerkkiin. Meillä on kolme tyttöä, jotka eivät ole vinkuneet ja vetäneet draamaa.
[/quote]
Mulla on järkeviä naisia ystävinä ja niiden likat on olleet varsinaisia pissiksiä. Tuskin vanhemmat on niistä sellaisia kasvattaneet. Täällä on kummasti vallalla käsitys, että kun vaan kasvattaa oikein, saa aina miellyttäviä lapsia. Lapset ovat yksilöitä kukin ja samaan perheeseen mahtuu monenlaista vipeltäjää samanlaisesta kasvatuksesta huolimatta. Myös niitä vinkujia.
Poikia, vaikka ei mulla mitään ole tyttöjäkään vastaan.