En voi millään uskoa raskaustestin tulosta...
Tilanne on siis seuraavanlainen:
Mulla on aina olleet kellontarkat menkat, kierto tassan 28 paivaa ja menkat tulee aina aamusta kello kuuden ja yhdeksan valilla.
Tassa kierrossa menkat tulivat kaksi paivaa liian aikaisin. Ihmettelin jo tata ja tassa kierrossa oli erilaista sekin etta menkkakipuja alkoi tuntumaan jo pari paivaa ennen.. Menkat alkoi tosi niukasti mika ei ole normaalien menkkojeni tapaista mutta illasta sitten hanat oli auki kunnolla. Luulin siis ihan normaaleiksi menkoiksi ja menkkakivut senkun yltyi kovasti. Vatsaa kramppasi niin paljon etta jouduin jopa turvautumaan sarkylaakkeisiin. Vuotokin oli ehka runsaampaa kuin normaalisti. Todellakin ihan kunnon menkoilta vaikutti.Vuotoa kesti kaksi paivaa ja sitten loppui yllattaen. (yleensa vuotoa mulla kestanyt kaksi paivaa kunnolla ja kolmas paiva tuhrua ja neljas paiva ihan jotain pienta ja viides paiva on jo yleensa ihan kuiva)
Vatsa on kuitenkin kramppaillut pari paivaa menkkojen loppumisen jalkeen ja yhtakkia mun rinnat ovat muuttuneet tosi herkiksi, ei kesta enaa nukkua mahallaan ja kaiken lisaksi luulin etta vatsatauti yllatti mutta kuvotus on jatkunut jo kolme paivaa.
Siispa tein raskaustestin tanaan aamulla vaan saadakseni mielenrauhan nailta psykosomaattisilta oireilta ja mita viela, vahva viivahan sinne raskaustestiin pamahti, ei edes mikaan haamu vaan ihan kunnon viiva. Jotenkin en vaan voi uskoa....
Mahdollinen vauva ei ole meille katastrofi, suunnitelmissa on ollut etta vuoden paasta voitaisiin alkaa ihan tosissaan yrittamaan mutta nyt kun itsellani on viela vahan yliopisto kesken olisi kiva saada se tehtya ensin...
En vaan voi uskoa etta olisin raskaana tuollaisten ihan oikeesti KUNNON menkkojen jalkeen? Yleensahan sita kuulee kuinka ihmisilla on valemenkat etta tulee tuhruista vuotoa hiukan mutta voin sanoa etta viiime menkat oli kylla runsaammat kuin mita mulla on yleensa ja kauheat kivutkin oli.
Voiko raskaustesti oikeasti nayttaa vaaran plussan?
Onko kellekaan muulle teista kaynyt vastaavaa etta tulleet suuret menkat ja silti raskaana? Tai onko raskaustestinne nayttanyt vaaran plussan?
En vaan voi uskoa tuota todeksi sitten millaan.
Ostan tanaan uuden raskaustestin ja teen huomenna ja jos sekin on plussa niin sitten soittoa laakarikeskukseen!
Kommentit (63)
Ap mihin aikaan tuut kertomaan terveiset ultrasta? Tietää sit olla linjoilla sillon. Kuulostaa niin jännittävältä. :)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 11:47"]Tilanne on siis seuraavanlainen:
Mulla on aina olleet kellontarkat menkat, kierto tassan 28 paivaa ja menkat tulee aina aamusta kello kuuden ja yhdeksan valilla.
Tassa kierrossa menkat tulivat kaksi paivaa liian aikaisin. Ihmettelin jo tata ja tassa kierrossa oli erilaista sekin etta menkkakipuja alkoi tuntumaan jo pari paivaa ennen.. Menkat alkoi tosi niukasti mika ei ole normaalien menkkojeni tapaista mutta illasta sitten hanat oli auki kunnolla. Luulin siis ihan normaaleiksi menkoiksi ja menkkakivut senkun yltyi kovasti. Vatsaa kramppasi niin paljon etta jouduin jopa turvautumaan sarkylaakkeisiin. Vuotokin oli ehka runsaampaa kuin normaalisti. Todellakin ihan kunnon menkoilta vaikutti.Vuotoa kesti kaksi paivaa ja sitten loppui yllattaen. (yleensa vuotoa mulla kestanyt kaksi paivaa kunnolla ja kolmas paiva tuhrua ja neljas paiva ihan jotain pienta ja viides paiva on jo yleensa ihan kuiva)
Vatsa on kuitenkin kramppaillut pari paivaa menkkojen loppumisen jalkeen ja yhtakkia mun rinnat ovat muuttuneet tosi herkiksi, ei kesta enaa nukkua mahallaan ja kaiken lisaksi luulin etta vatsatauti yllatti mutta kuvotus on jatkunut jo kolme paivaa.
Siispa tein raskaustestin tanaan aamulla vaan saadakseni mielenrauhan nailta psykosomaattisilta oireilta ja mita viela, vahva viivahan sinne raskaustestiin pamahti, ei edes mikaan haamu vaan ihan kunnon viiva. Jotenkin en vaan voi uskoa....
Mahdollinen vauva ei ole meille katastrofi, suunnitelmissa on ollut etta vuoden paasta voitaisiin alkaa ihan tosissaan yrittamaan mutta nyt kun itsellani on viela vahan yliopisto kesken olisi kiva saada se tehtya ensin...
En vaan voi uskoa etta olisin raskaana tuollaisten ihan oikeesti KUNNON menkkojen jalkeen? Yleensahan sita kuulee kuinka ihmisilla on valemenkat etta tulee tuhruista vuotoa hiukan mutta voin sanoa etta viiime menkat oli kylla runsaammat kuin mita mulla on yleensa ja kauheat kivutkin oli.
Onko kellekaan muulle teista kaynyt vastaavaa etta tulleet suuret menkat ja silti raskaana? Tai onko raskaustestinne nayttanyt vaaran plussan?
Ostan tanaan uuden raskaustestin ja teen huomenna ja jos sekin on plussa niin sitten soittoa laakarikeskukseen!
Voi miten mukava, kun noin tarkasti kuvasit eritteidesi laadun kierron päivinä. Juuri nuo tiedot tarvittiinkin kysymykseesi. Minkä väristä ulosteesi on ollut viime aikoina?
[/quote]
No kerro miten kävi. Tsemppiä ja toiv kaikki menee hyvin<3
No niin kavin omalla laakarilla aika pikaisen reissun (en asu Suomesas joten en tieda miten naa kaikki jutut eroaa Suomessa) ja siella katilon kanssa ultrattiin ja olotilat ovat todella sekavat.
Ultrassa todettiin etta siella on yksi sikio, joka arvion mukaan on viikolla 6+3
Kuulemma ovulaation on taytynyt tapahtua aiemmin kuin normaalissa kierrossani. Ja verenvuoto johtui laakarin mukaan siita, etta raskaus alkoi kaksosraskaudella mutta toinen sikioista menehtyi.. Nayttaisi olleen erimunainen raskaus ja keskenmennyt kaksonen oli kiinnyttynyt ihan toiselle puolen kohtua joten laakarin mukaan nyt talla elossa olevalla sikiolla olis paremmat mahdollisuudet selvita sen ansioista. Mutta laakari sanoi kyllakin viela, etta on suuri riski etta toinenkin menee kesken, etta nyt meilla on kontrolli ihan viikottain jos ja kunnes tilanne on vakaampi.
Olen kylla ollut tietoinen etta mun puolen sukulaisista loytyy useammatkin kaksoset mutta en uskonut etta omalle kohdalle olisi kaynyt...nyt vaan tuntuu niin helvetin vaikeelta..Kavelin kotiin laakarilta ja itkin koko matkan...tuntuu ihan kamalalta. En uskalla edes iloita elossa olevasta sikiosta :(
Mies tulee kotiin toista vasta monen tunnin kuluttua, enka voi oikeastaan soittaa edes hanelle toihin...
taa tulee olemaan elamani pisin ilta tahan asti :(
Olen vaan itkeskellyt nyt siita asti kun kavin laakarissa. Aamulla kun se raskaustesti naytti plussaa niin olin kylla todella epauskoinen mutta jotenkin mieleen hiipi ajatus etta mita jos tama onkin totta, tuleeko meista vanhempia? Varomatta annoin mielelleni luvan ajatella kuinka me oltais kolmestaan perhe ja onnellisia, milta lapsi nayttaisi ym... Nyt yritan tukahduttaa nuo kaikki ajatukset, en kesta edes haaveilla, jotenkin sisimmassani tiedan etta toinen kaksosista ei tule selviytymaan pitkalle :( Mua pelottaa niin helvetisti :(
en oo pystynyt syomaan mitaan koko paivana... oksentanutkin oon jo monta kertaa, en tieda johtuuko se nyt raskaudesta vaan ylipaataan tasta kaamesta surusta :(
Jotenkin nyt kun kirjoitin tan tekstin niin sekin helpotti ihan vahan...
Kyllä Porvoo on ihan Suomessa, tai siis sieltä päinhän ap taitaa kuitenkin kirjoitella...? Tämä viimeisin postaus ei jätä enää mitään arvailujen varaan - meni hiukan liikaa av:n antaman käsikirjoituksen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 16:45"]
Kyllä Porvoo on ihan Suomessa, tai siis sieltä päinhän ap taitaa kuitenkin kirjoitella...? Tämä viimeisin postaus ei jätä enää mitään arvailujen varaan - meni hiukan liikaa av:n antaman käsikirjoituksen mukaan.
[/quote]
Jos tämä oli porvoota niin en kyllä alkuunkaan ymmärrä ap:n motiivia? Jos oikeesti joku tekaisi tällaisen kertomuksen niin sairas olet. Mutta jos tämä oli totta niin jaksuja ap:lle <3 hyvin yleistähän toi on kaksosraskauksissa.
Hej kiva kuulla ap että miehesi osasi suhtautua keskenmenoon ja raskauteen noin lohdullisesti. Voimia teille arkeen molemmille! Ihan totta on, että tulevaisuuteen ette . voi mitenkään nyt vaikuttaa, muuten kuin yrittää olla stressaamatta. Mun mielestä saat antaa itsellekin luvan innostua ja ilota raskaudesta. Kaikilla meistä on alkuraskaudessa suuri riski saada keskenmeno, mutta yhtä vaikeaa se keskenmeno meille kaikille on, oli sitten unelmoitu ja ilottu alkavasta raskaudesta, tai menty pessimistisillä tunteilla koko alkuraskaus.
Otan osaa ap! Yritä muistaa, ettei se stressi ja huoli ainakaan hyväksi ole sille elossa olevalle vauvalle, mutta hankalaahan se on yrittää olla kuin normaalisti. En voi edes kuvitellakaan :-(
Etkö sä voi mitenkään edes laittaa spostia tai mitään miehelle? Kyllähän toi on jo ihan riittävä "hätä". Onko sulla ketään ystävää tai sukulaista jolle puhua ?
yritä rauhoittua ja syödä jotain.
kiitos osanotoista... mikakohan tasta viestista teki niin provon? Kylla niita keskenmenoja oikeesti tapahtuu ihan surkeen paljon koko maailmassa :( Laakarikin sanoi, etta noin joka kymmenes raskaus menee kesken...
Mutta ei se tarkoita sita ettako taa helppoa ois kellekaan :(
ap
Mä olen kokenut ihan saman mitä sä nyt koet ap. Kaksosraskaudestani kuulin vasta siinä vaiheessa kun kuulin jo toisen sikiön menneen kesken. Muuten raskaus sujuikin ihan mallikkaasti. Ainoo vaan, että mulla oli jonkin verran vuotoa (varsinkin jos tein jotain edes hiukan fyysisesti raskaampaa hommaa) ja se kyllä sai aina nouseen palan kurkkuun että onko nyt toinen keskenmeno.
Meille ainakin lekuri sanoi et ei voi olla 100varma että oliko se kaksosraskaus vai ei mutta kaikki merkit viittaa siihen. Suuret vuodot ja kivut ja ultratessa löytyi toinen kiinnityskohta jossa ei kuitenkaan enää näkynyt mitään..
Siinä mielessä tää mun raskaus varmaan erosi muiden raskauksista että mä olin ihan sika varovainen kaiken suhteen... kerroimme ensimmäiset raskausuutiset viikolla 20! Onnistuin piilottelemaan mahaa tohon asti. En uskaltanut ostaa mitään vauvalle ennen kuin ihan h-hetkellä. Vaunutkin käytiin ostamassa lasketunajan jälkeen. Jotenkin pelkäsin ihan hulluna, että jos ostan jotain niin se tarkoittaa sitä että jokin menee pieleen.
Oikeesti suosittelen sullekin, että relaa ja anna itselles lupa nauttii raskaudesta. Et voi olla täydellisen varma siitä että menikö kaksosraskaus kesken vaiko tapahtuiko jotain muuuta. Normaaleissa raskauksissakin on aina keskenmenon riski. Jos mietin omaa raskauttani niin tekisin todellakin nyt toisin. Ottaisin sen riskin et nauttisin raskausajasta. Silittelisin enemmän vatsaa ja olisin ottanut raskauskuvia, pitänyt babyshowerit...unelmoinut enemmän ja ehdottomasti RELANNUT :)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 11:47"]Tilanne on siis seuraavanlainen:
[/quot
Aikuinen ihminen harrastaa seksiä ilman ehkäisyä ja ihmettelee raskautta. Tämmöisiäkö ne yllätysraskaudet ovat.
Ohis
Hengittämätön=ei hengitä (ja sikiö ei hengitä itse)
Hengetön=kuollut
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 13:39"]
Anna mun kaikki kestää!!! Ehkäisynä toimii luotettava keskeytetty yhdyntä xD
[/quote]
Joillekin se sopii. Meillä on ollut käytössä ja toimivana keinona 18 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 16:45"]
[/quote]
Ja sinä olet urpo provojenhuutelija. Miksei voisi olla totta? Minulla on jokaisessa kolmessa raskaudessa tullut muutamat verenvuodot ja aina kun olen plussannut ajatukset on ihan sekaisin. Se on NORMAALIA, ei PROVOILUA. Taidat itse elää semmoisessa feikkimaailmassa missä kaikki on provoa. Onneksi en ole sinä, vaan uskon siihen, että meidän pienessä maailmassa kaikki mitä ikinä voit kuvitella tapahtuvan, myös jollekkin todella tapahtuu.
[/quot
Aikuinen ihminen harrastaa seksiä ilman ehkäisyä ja ihmettelee raskautta. Tämmöisiäkö ne yllätysraskaudet ovat.
[/quote]
Juuri tällaisia :) Ap:han minusta vaikutti yllättyneeltä, kun oli vuotoa ja silti raskaana. Ja juu, kaikki ei tekemällä tee lapsia, jotkut menee sillä periaatteella, että lapsi saa tulla.
Onnea ap raskauteen!
Kiitos kun jaoitte taas kokemuksianne. Yllattvan yleisiahan nama keskenmenot nayttaa olevan ja jopa kaksosraskaudet. En ole edes miettinyt viela mitaan vauvahankintoja, mammahousut taitaa olla ekana hakintalistalla :D sen verran turvottaa vatsaa, vaikkei kohtu viela taida olla suurentunut.
Mita tulee tuohon keskeytettyyn yhdyntaan niin en ole mitenkaan ylpea tasta "ehkaisymuodosta" mutta en myoskaan hapeile sanoa etta kaytamme tata. Meille se on ollut sopivin vaihtoehto. Olen sen verran paljon kokeillut eri ehkaisypillereita ja hormonilaastareita, pistoksia, renkaita, kierukkaa ja mikaan ei ole sopinut. Jaljelle jai vaan keskeytetty yhdynta tai varmat paivat. Vaikka menkat olivatkin hyvin kellontarkat niin ajatus keskeytetysta yhdynnasta (ihan kunnolla keskeytetty, mies ei ejakuloi valittomasti ulos tulleessaan, vaati paljon itsekuria) tuntui paremmalta. No tassa taas nahtiin etta tama ei ole luotettava ehkaisyvaihtoehto MUTTA en suosittelisikaan tata kenellekaan sellaiselle jolle lapsi olisi katastrofi. Mutta saahan sita hiukan yllattya jos keskeytetty yhdynta on toiminut ja luotto siihen kasvanut ja yhtakkia pamahtaakin paksuksi. Niin...
-ap-
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 07:41"]
Mitä sikiö aina hengittämätön??eikä ole,TOLLO.
Saikohan ap kerrottua mihelleen?
[/quote]
Sikiö ei hengitä, vaan saa hapen napanuoran välityksellä. Keuhkot alkavat toimia vasta kun baby on kohdusta ulos.
Hei! Luin koko ketjun vasta nyt, kovasti jaksamisia sulle ap! Oikeasti voin sanoa, että tiedän miltä susta tuntuu. Itsekin olen kokenut kaksosraskauden, josta toinen meni kesken viikolla 7. Tunteet todellakin oli ristiriitaiset kun sitä iloitsi raskaudesta ja siitä yhdestä sykkivästä sydämestä, mutta mikä suru siitä seurasi, kun kuuli että toinenkin sykkivä sydän siellä oli ollut. Toisaalta oli helpompaa, että koko kaksosraskaudesta kuuli vasta siinä vaiheessa kun tuli ekaa kertaa ultraan. En siis ehitnyt edes hulluimissa unelmissakaan unelmoida kaksosvauvoista. Myöskin meitä kätilö varoitteli siitä, että toinenkin voi mennä kesken mutta meidän raskaus kyllä jatkui ihan normaalisti ja viikolla 38 syntyi täysin terve tyttövauva.
Sen voin sulle sanoa, että aika parantaa. Viikko viikolta sitä uskalsi alkaa iloita siitä raskaudesta enemmän ja enemmän. Viikolla 16 meillä lopetettiin ne tiheät kontrollit ja ultrat ja mentiin ns. normaalin seurannan tapaan.Silloin sitä uskalsi itsekin alkaa rauhoittumaan ja lopettaa jatkuva pelkääminen. Mutta en koskaan tule unohtamaan, että rakkalla tytöllämme voisi olla kaksossisarus jos asiat olisi menneet toisin. Ollaan mietitty joskus miehen kanssa, että pitäisikö tytölle kertoa keskenmenosta kun hän on vanhempi vai ahdistaisiko se häntä liikaa? Tyttömme on vasta 2,5 v joten vielä emme koe tarpeelliseksi puhua asiasta.
Tsemppiä sulle ap ihan valtavasti! Anna surun tulla, koska jos ei itke ja anna surutella asiaa rauhassa niin siitä vaan tulee isompi stressi ja möykky rintaan. Toivottavasti miehesi osaa olla ymmärtäväinen. Käsittääkseni raskaus ei ollut toivottu? Mutta vanhemmuuten kasvetaan <3
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 13:47"]
Mulla oli prikulleen samat oireet joulun alla. Lasta ollaan yritetty 6kk, menkat tuli yhtäkkiä kp25, rinnat todella kipeät, aamun ruuhkabussissa meinasi oksennus lentää, testi näytti plussaa. Seuraavat menkat tulivat sitten ajallaan ja testi näytti jo negaa.
[/quote]
'Voi ei :( Toivottavsti onni kaantyy toisinpain mahdollisimman pian!
Tuota ma itsekin nyt pelkaan. Etko siis kaynyt laakarissa tai mitaan vaikka testi naytti plussaa? Hoituuko nain varhainen keskenmeno yleensa itsestaan ?
Jotenkin mun olot on nyt niin sekavat. Lasta ei olla yritetty mutta mahdollinen keskenmeno saa kylla sellaiset tunteet aikaan etta en ymmarra :(
Miten tasta eteenpain? pitaisiko vain olla onnellinen ja helpottunut ja naurahtaa etta luonto hoiti homman vaan saako oikeasti romahtaa ja surra jotain sellaista menetettya mita ei ollut meille tarkoitus saapuakaan viela?
Voin jo kuvitella etta jos nyt kuulen sitten taman odotetun tuomion keskenmenosta tanaan ja selitan koko tarinan miehelle niin han varmaan vaan tuntee suurta helpotusta ja varmaan ihmettelee jos en itse tunne samoin :(