Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päättääkö ex-mieheni tosiaan missä me asumme lapsen kanssa?

Vierailija
28.01.2014 |

Exäni soitti äsken, että hän on katsonut mulle ja yhteiselle 5-vuotiaalle lapsellemme asuntoja kaupungilta, jotka ovat lähellä lapsen tulevaa koulua. Olin ihan että anteeksi mitä, eihän hän päätä missä me asumme tai mihin kouluun lapsi menee. Kuulemma päättää. LAIN MUKAAN HÄN PÄÄTTÄÄ, sanoi hän.

Hän tapaa lasta 2 x kk, yhden päivän viikonlopusta. arkisiin juttuihimme hän ei osallistu millään tavalla. Minä kuljetan lasta päiväkotiin, haen, maksan kaiken (mies ei maksa elatusmaksuja, koska on työtön, saan kelasta sen 150 euroa kk).

En todellakaan aio jäädä tänne kalliiseen kaupunkiin niin pitkäksi aikaa asumaan että lapsi menee kouluun. Muutan halvemmalle asuinalueelle, kun lapsen koulu alkaa. exän mielestä en saa muuttaa, ellei hän hyväksy koulua, tai sitten minun on kuljetettava vaikka 50 kilometriä lasta kouluun aamuisin jotta lapsi menee siihen kouluun johon hän haluaa.

Antakaa joitan oljenkorsia tähän, millä palauttaa sekopää mies maanpinnalle noiden omien oikeuksiensa suhteen?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 12:19"]Tämmöinen lakimiehen teksti löytyi googlaamalla. Siinä kaikki vastaukset:

"Lapsen asuinpaikasta voi yhteishuoltaja päättää vain yhteisymmärryksessä toisen huoltajan kanssa. Yhteistä päätöksentekoa edellytetään, olipa kyse koossa olevasta perheestä tai avioeron jälkeisestä perheestä. Jos avioliitto on päättynyt eroon, määrää tuomioistuin yleensä kumman luona huoltajista lapsi asuu – siis jos vanhemmat eivät itse sovi asiasta. Näin ollen, jos lapsen kanssa asuva huoltaja mielii muuttaa lapsi mukanaan, on muuttoon saatava toisenkin huoltajan suostumus. Jos muutosta ei kuitenkaan aiheudu muutoksia lapsen elinoloille, ei toisen huoltajan suostumus ole välttämätön. Suostumus tarvitaan esim. kun muutosta aiheutuu vaihdoksia lapsen kouluun taikka hoitoon tai esim. toisen huoltajan tapaamisoikeuden toteutuminen hankaloituu.

Tosielämässä käy tilanteita, joissa lapsen kanssa asuva huoltaja muuttaa lapsen kanssa toiselle paikkakunnalle kysymättä toisen huoltajan lupaa tai edes mainitsematta asiasta. Tällöin laiminlyödyn huoltajan ainoa mahdollisuus on vaatia tuomioistuimelta lapsen määräämistä asumaan hänen luokseen. Tilanne on sama, jos kyseessä on vanhemman ja lapsen muutto pois perheen yhteisestä kodista. On valitettavaa, että riitatilanteessa lapsen hyvinvoinnin kannalta parhaimpana vaihtoehtona nähdään usein lapsen elämisen vakiinnuttaminen uudella paikkakunnalla. Näin on usein, vaikka muutto olisi tapahtunut laiminlyöden täysin toisen huoltajan päätäntävalta.

Jos lapsen kanssa asuva huoltaja suunnittelee muuttoa ulkomaille, on toisella huoltajalla enemmän mahdollisuuksia estää muutto. Toinen huoltaja voi esittää tuomioistuimessa vaatimuksen, jotta yhteishuolto muutettaisiin yksinhuolloksi. Mahdollista on myös vaatia tuomioistuimelta huoltajien välille tehtävänjakoa, jossa vain toinen huoltaja saa yksin päättää lapsen asuinpaikasta. - See more at: http://opuslex.fi/lapsen-asuinpaikka-kuka-paattaa-yhteishuollossa/#sthash.GRRrNb9U.dpuf"

[/quote]

Joko saatana uskotte että YHYEISHUOLLOSSA päätetään YHDESSÄ. Ei kumpikaan yksin.

Riitatilanteessa oikeus katsoo, miten katsoo. Välillä äidin välillä isän hyväksi, välillä etävanhemman välillä lähivanhemman hyväksi.

Usein muuttavan lähivanhemman hyväksi. Mutta EI aina, tuomari voi katsoa lähivanhemman muuton huonona.

YMMÄRRETTY, pahvit!

[/quote]

Vierailija
42/46 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme muuttamassa uuteen asuntoon ja tein netissä muutoilmoitusta. Sinne piti kirjautua pankin nettitunnuksilla ja luulin, että jokaisen aikuisen pitää kirjautua itse ja tehdä oma ilmoituksensa. Minä siis tein muuttoilmoituksen itsestäni ja lapsista. Ja mies teki itsestään muuttoilmoituksen samaan tulevaan osoitteeseen... Sitten soi puhelin ja minulle sanottii, että tekemääni muutoilmoitusta ei voida hyväksyä!

Siis ei voi hyväksyä! En olisi voinut lain mukaan ilmoittaa minun ja lasten muutosta ilman lasten isän hyväksyntää!!! Siis mitäh?! Jos tilanne olisikin ollut toinen ja olisi ero tullut, niin enkö olisi saanut muuttaa lasten kanssa pois, ilman isän suostumusta?! Ihan pimeetä!

En vain tiennyt, että voisin toisen aikuisen ilmoittaa siinä samalla muuttoilmoituksella... Eli teoriassa voisin ilmoitella muiden aikuisten ihmisten muuttoja, vaikka ilman näiden ihmisten tietämystä asiasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa ex-puoliso määrää asuinpaikkaa.

Soitto lastenvalvojalle saattaa auttaa, mulla ainakin se auttoi. Ex uhitteli vaikka millä jos en tee niin kuin hän sanoo. Kilautin lastenvalvojalle ja hän otti yhteyttä exään ja selitti asioita niin kuin ne oikeasti menee.

Vierailija
44/46 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 13:38"]Ei Suomessa ex-puoliso määrää asuinpaikkaa.

Soitto lastenvalvojalle saattaa auttaa, mulla ainakin se auttoi. Ex uhitteli vaikka millä jos en tee niin kuin hän sanoo. Kilautin lastenvalvojalle ja hän otti yhteyttä exään ja selitti asioita niin kuin ne oikeasti menee.

[/quote]

Siis, ei Jumalauta, nyt hajoo pää!

LUITKO SÄ YHTÄÄN TOTA nro: 28 KIRJOITUSTA, googlesta kopioitu!!!!!!?????

:DDDDDDDD

Poistunpa areenalta, pärjäilkää sahanpurujenne kanssa.

Hip hei =)

Vierailija
45/46 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin aikoinaan 700 km päähän lasten kanssa. Lasten isä kerran tiuskaisi, ettei kuule onnistu. No enpä kyselly mitään vaan muutin ja se siitä. Jälkeen päin kyllä selvisi, että lasten isä olisi voinut estää muuttoni jos olisi halunnut. Meillä oli yhteyshuoltajuus. Onneksi ei alkanut vaikeaksi :) Lapset kävivät kuitenkin isällään 4-6 x vuodessa ja puoliksi maksettiin lentoja. Nyt pojat jo aikusia ja asuvatkin omillaan. Kaikki mennyt aivan hyvin...

Vierailija
46/46 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 12:19"]Tämmöinen lakimiehen teksti löytyi googlaamalla. Siinä kaikki vastaukset:

"Lapsen asuinpaikasta voi yhteishuoltaja päättää vain yhteisymmärryksessä toisen huoltajan kanssa. Yhteistä päätöksentekoa edellytetään, olipa kyse koossa olevasta perheestä tai avioeron jälkeisestä perheestä. Jos avioliitto on päättynyt eroon, määrää tuomioistuin yleensä kumman luona huoltajista lapsi asuu – siis jos vanhemmat eivät itse sovi asiasta. Näin ollen, jos lapsen kanssa asuva huoltaja mielii muuttaa lapsi mukanaan, on muuttoon saatava toisenkin huoltajan suostumus. Jos muutosta ei kuitenkaan aiheudu muutoksia lapsen elinoloille, ei toisen huoltajan suostumus ole välttämätön. Suostumus tarvitaan esim. kun muutosta aiheutuu vaihdoksia lapsen kouluun taikka hoitoon tai esim. toisen huoltajan tapaamisoikeuden toteutuminen hankaloituu.

Tosielämässä käy tilanteita, joissa lapsen kanssa asuva huoltaja muuttaa lapsen kanssa toiselle paikkakunnalle kysymättä toisen huoltajan lupaa tai edes mainitsematta asiasta. Tällöin laiminlyödyn huoltajan ainoa mahdollisuus on vaatia tuomioistuimelta lapsen määräämistä asumaan hänen luokseen. Tilanne on sama, jos kyseessä on vanhemman ja lapsen muutto pois perheen yhteisestä kodista. On valitettavaa, että riitatilanteessa lapsen hyvinvoinnin kannalta parhaimpana vaihtoehtona nähdään usein lapsen elämisen vakiinnuttaminen uudella paikkakunnalla. Näin on usein, vaikka muutto olisi tapahtunut laiminlyöden täysin toisen huoltajan päätäntävalta.

Jos lapsen kanssa asuva huoltaja suunnittelee muuttoa ulkomaille, on toisella huoltajalla enemmän mahdollisuuksia estää muutto. Toinen huoltaja voi esittää tuomioistuimessa vaatimuksen, jotta yhteishuolto muutettaisiin yksinhuolloksi. Mahdollista on myös vaatia tuomioistuimelta huoltajien välille tehtävänjakoa, jossa vain toinen huoltaja saa yksin päättää lapsen asuinpaikasta. - See more at: http://opuslex.fi/lapsen-asuinpaikka-kuka-paattaa-yhteishuollossa/#sthash.GRRrNb9U.dpuf"

[/quote]

Joko saatana uskotte että YHYEISHUOLLOSSA päätetään YHDESSÄ. Ei kumpikaan yksin.

Riitatilanteessa oikeus katsoo, miten katsoo. Välillä äidin välillä isän hyväksi, välillä etävanhemman välillä lähivanhemman hyväksi.

Usein muuttavan lähivanhemman hyväksi. Mutta EI aina, tuomari voi katsoa lähivanhemman muuton huonona.

YMMÄRRETTY, pahvit!

[/quote]

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi