Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusioperhe joululahjat

Vierailija
22.10.2020 |

Eli asutaan uusioperheessä jossa on miehen lapsi 6 v, mun lapsi 5 v ja meidän yhteinen lapsi 2v. No siis stressaan jo nyt joulua, kun viime vuonna miehen lapsi ja meidän yhteinen saivat hirveän määrän enemmän lahjoja miehen vanhemmilta ja ylipäätään miehen suvulta, kiva oli avata joululahjoja, kun miehen lapsella ja kuopuksellani oli 15 lahjaa enenmmän pinoissaan. Omallani oli siis 5 lahjaa.
Joulun jälkeen lapsi kysyi, että oliko ollut hirveän tuhma ja hänellä oli suorastaan huono omatunto, koska oli toiminut väärin.
Kaikki lapset uskovat joulupukkiin vielä.
Ja tosiaan mun vanhemmat on kuollu, sekä lapsen isä ei kuviossa joten saa vain lahjoja multa ja lapsen kummilta.
Niin mutta miten selitän lapselle, että saa vähemman lahjoja eikä ole lapsen vika.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt haluakkaan että mieheni suku antaa lapselleni lahjoja mutta haluaisin vinkkejä, en usko että lapseni sitten valehtelisi muille eli silloin ei yhteinen lapsi saa uskoa joulupukkiin, eikä kukaan kaverikaan jne.

Mutta siis ajattelin antaa lapselle käynnkän lahjaksi. Ideana olisi sitten myös että mentäisiin kahdestaan laivalle mutta ei taida onnistua mailman tilaanteen takia

Mihin 5-vuotias tarvitsee omaa kännykkää?

Vierailija
22/35 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ostaisin omilleni kasapäin lahjoja ja pistäisin kaikki yksitellen pakettiin niin, että läjästä tulisi huomattavan upean näköinen läjä. Ostaisin myös kaikkea isoa ja extrakivaa jo ihan senkin takia, että lapsi on ikioma kultarakas hassuliini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu sen miehesi kanssa... 5 v ei tarvitse kännykkää tai risteilyä. Nämä rahat leluihin ja peleihin. 13 v sitten ymmärtää sen kännykän ja risteilyn sekä yhden pehmeän paketin aattona.

Vierailija
24/35 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikäviä ihmisiä nuo sun miehen sukulaiset. Kertoisin heille mitä lapsi sanoi pakettien määrästä, ja ilmoittaisin, että kaikille samat määrät paketteja, tai sitten niitä lahjoja ei anneta lapsille ollenkaan.

Vierailija
25/35 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yltäkylläinen ongelma. Onneks olkoon, ettei oo ton pahempaa tiedossa.

Vierailija
26/35 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sen miehen lapsen paketit omalle lapsellesi ja sano miehelle, että täällä määrään minä, sinun lapsesi voi mennä jouluksi muualle.

Vierailija
27/35 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista se on uusperheessä. Meillä on molemmilla omia lapsia, mutta ei yhteisiä.

Meillä ei muutoin ollut uusperheongelmia, mutta meillä asui pysyvästi vain minun lapseni. Emme järjestäneet yhteisjouluja rahan takia. Miehen lapset elivät yltäkylläisyydessä ja saivat äidiltä ha äidin suvulta macbookprot ja ganttin vaatteet. Omat lapseni kokivat pahaa mieltä, koska saivat vain 700 e läppäreitä yms.

Eihän tälle mitään mahda.

Olen saanut vain alatykkäyksiä tästä. Miksi?

Vierailija
28/35 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ikäviä ihmisiä nuo sun miehen sukulaiset. Kertoisin heille mitä lapsi sanoi pakettien määrästä, ja ilmoittaisin, että kaikille samat määrät paketteja, tai sitten niitä lahjoja ei anneta lapsille ollenkaan.

Ja sen jälkeen ne muutkaan lapset ei saa paketteja vaan ne annetaan miehen siskon lapsille. Näin tekee meillä miehen suku eli kun annettiin ukaasi, että lahjoja joko kaikille meidän lapsille tai ei sille yhdellekään, niin loppui paketit samantien. Sen sijaan jouluna paketteja menee miehen siskon lapsille varmaan tuplamäärä entiseen verrattuna ja kun tästä valittaa, niin käly sanoo, että itsepä kielsitte.

Miehen 8v ikäinen lapsi kuulee serkuilta, mitä kaikkea nämä saavat synttärilahjaksi ja hänelle tulee pelkkä kortti.

Vierailija
29/35 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitte sukulaisten kanssa, että lapsilla tulee olla yhtä paljon lahjoja. Ei heidän ole pakko sinun lapsellesi lahjoja ostaa, mutta ei sitten osta muille enempää kuin määrän x. Tai sitten jaatte ne lahjat kaikkien lasten kesken.

Vierailija
30/35 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatte itse lahjoja ainoastaan keskimmäiselle ettekä muille. Näin lahjamäärän saa tasattua.

Vierailija
31/35 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän uusperheessä on lahjavaatimusta laajennettu niin, että vaaditaan myös minulta lahjoja exän nykyisen vaimon lapsille. Koska yksi lapsi ei saa saada enempää tai kalliimpia kuin muutkaan, niin minun kuulemma pitää ostaa kaikille samanarvoista, koska niin hekin tekevät.

En tottele, lapsi on kuitenkin luonani joka toisen viikon ja saa jouluna lahjavuoren vanhemmiltani ja minulta. Hirveä vääryys miehen nykyperheelle.

Vierailija
32/35 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exän uusperheessä on lahjavaatimusta laajennettu niin, että vaaditaan myös minulta lahjoja exän nykyisen vaimon lapsille. Koska yksi lapsi ei saa saada enempää tai kalliimpia kuin muutkaan, niin minun kuulemma pitää ostaa kaikille samanarvoista, koska niin hekin tekevät.

En tottele, lapsi on kuitenkin luonani joka toisen viikon ja saa jouluna lahjavuoren vanhemmiltani ja minulta. Hirveä vääryys miehen nykyperheelle.

Höpsis. Kukaan ei ole oikeutettu vaatimaan toiselta ihmiseltä yhtään mitään. Outoja ihmisiä.

Vierailija
33/35 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla olisi siis rahaa ostaa sille kännykkä ja risteily? Käytä nyt herranjumala nuo rahat johonkin lapselle tarpeelliseen ja ikätasoon sopivaan! Noilla rahoilla saa vaikka kuinka monta pakettia leluja, pelejä ja vaatteita lapselle. Eihän alle kouluikäinen kännykkää tarvitse eikä risteilylle kannata mennä. Lapsi on pieni vaan hetken, osta sille mieluummin leluja.

Vierailija
34/35 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sen jälkeen ne muutkaan lapset ei saa paketteja vaan ne annetaan miehen siskon lapsille. Näin tekee meillä miehen suku eli kun annettiin ukaasi, että lahjoja joko kaikille meidän lapsille tai ei sille yhdellekään, niin loppui paketit samantien. Sen sijaan jouluna paketteja menee miehen siskon lapsille varmaan tuplamäärä entiseen verrattuna ja kun tästä valittaa, niin käly sanoo, että itsepä kielsitte.

Miehen 8v ikäinen lapsi kuulee serkuilta, mitä kaikkea nämä saavat synttärilahjaksi ja hänelle tulee pelkkä kortti.

Aika v^ttumainen käly sulla. Ja miehen pitäisi myös huomata lapsesi mielipaha ja yrittää jotenkin vaikuttaa asiaan. Törppöä porukkaa myös nuo miehen vanhemmatkin jos eivät kaikkia lapsia huomioi.

Vierailija
35/35 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat yhtä paljon, kaikki eri pakettiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi