Siis miten paljon ihmiset ostaa vaatteita?
Mielestäni ostan harkitusti, mutta kumminkin aika usein. Tuolla tosi monet kumminkin kulkee ihan uuden muodin kengät, takit jne päällä. Siis ainakin Helsingin keskustassa suurin osa naisista. Siinähän menee joku 250 uuteen vaatekertaan joka vuodenaikana?! Onko se normaalia?
Kommentit (8)
Vaikea sanoa.
Tämä vuonna olen ostanut 3 t paitaa ja useamman puntin sukkia.
Toki näihin meni enemmän rahaa kuin tuo 250e.
Ostan laatua, en trendejä.
Minun uuden näköinen villskangastakki on kierrätyskeskuksesta 15 euroa.
Ukko38 kirjoitti:
Vaikea sanoa.
Tämä vuonna olen ostanut 3 t paitaa ja useamman puntin sukkia.Toki näihin meni enemmän rahaa kuin tuo 250e.
Ostan laatua, en trendejä.
Nolo ukkeli siellä pälpättää.
Olen ostanut tänä vuonna:
0 farkkua tai kollaria tai pitkää housua
1 hupparin
1 peruspaidan
1 pitkähihaisen paidan
2 caprit kesäksi
0 alushousua tai liiviä
5 paria sukkia
Sinänsä en pidä tuota summaa, 250 euroa joka vuoden aikana, pahana. Jos ostaa laadukasta, esim. takin ja kengät talveksi, niin siinähän se jo on. Tai mekon ja pari paitaa kesäksi.
Mutta joo, kyllähän ihmiset ostaa liikaa vaatteita. Ongelma on halpatuotannossa, niitä halpoja vaatteita vaan on liian helppo ostaa ja hylätä ja ostaa sitten uusia tilalle.
Ostin juuri 450 euroa maksavan kaulahuivin. En pukeudu ryppyisiin enkä nukkaisiin vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä en pidä tuota summaa, 250 euroa joka vuoden aikana, pahana. Jos ostaa laadukasta, esim. takin ja kengät talveksi, niin siinähän se jo on. Tai mekon ja pari paitaa kesäksi.
Mutta joo, kyllähän ihmiset ostaa liikaa vaatteita. Ongelma on halpatuotannossa, niitä halpoja vaatteita vaan on liian helppo ostaa ja hylätä ja ostaa sitten uusia tilalle.
Kannattaa panostaa laatuun eikä ostaa pikamuotia massatuotantoliikkeistä, jotka ryppyyntyvät ja nukkaantuvat. Laadukas vaate maksaa hintansa takaisin ja kestää huomattavasti kauemmin.
Ei voi tietää. Uudet sukat, farkut ja lenkkarit oon ostanut tänä vuonna.