Onko tässä liikaa herkkuja? Mies vihjailee painostani
Kävimme ostamassa viikon ruokaostokset 4 hlö perheelle. Nappasin kärryyn yhteisiksi herkuiksi ballerina keksipötkylän, jäätelöpakkauksen ja muffinipakkauksen. irtomyynnistä itselleni porkkanakakku annospalasen illaksi teen kanssa..miehen mielestä oli aivan kamala määrä herkkuja ruokaostosten seassa kun minun mielestä taas ihan sopivasti koska kahtena päivänä syömme jälkiruoaksi keksiä tai muffinia ja viikonloppuna jäätelöä..Mitä mieltä?? Painosta huomauttelee 170cm/60kg että ei passaa lihoa ja että pienellä treenillä mulle saisi unelma kropan eli hieman litteämmän vatsan ja kiinteämmän pepun. Loukkaannuin kun kaverin synttäreillä söin kaksi palaa kakkua niin mies mulkoili ja sanoi viimein että "tarkkaile painoas!" selitti että näin se alkaa paisuminen kun ei katso mitä suuhun pistää..nyt olen alkanut käymään salilla 5krt/vk (kun viikonloppuina en pääse) niin kauhistelee jos jää yksikin pv välistä "pliis, sano että huomenna menet!"
Kommentit (43)
Olette hiukan yksinkertaisia kun hyökkäätte miehen kimppuun.
Ei tollasta pullamättöä ole hyvä syödä vaikka painaisi kymmenen kiloa. Moni mies ei voi sietää sitä akkansa jatkuvaa mässytystä.
Ihme ukko, itse en sietäisi tuollaista huomauttelua, varsinkin kun se on täysin asiatonta. Olet hoikka ja todella kaukana mistään läskistä.
On tökeröä kommentointia ja puuttumista henkilökohtaiseen vapauteesi. Ja tuollainen negatiivinen kontrolli vain ajaa teitä erilleen jaalat pian nähdä miehesi narsistisenakotinatsina jolle edustat välinearvoa. Kerro miehellesi että pyydä neovoja ja kannustusta mutta mitään holhoamista ja vihjailua et kaipaa. Kerro haluavasi vain itsesi positiivista huomioimista ja avointa keskustelua parisuhteenne tilasta.
Olet ap hoikka painoltasi. Ole ylpeä itsestäsi äläkä anna miehesi sinua murtaa!
Turhaa sokerihöttöä! Kaiva pakastimesta marjat esiin ja keitä mehukeittoa (menee myös puuron kanssa ja juomanakin) tai kiisseliä jälkiruuaksi. Jäätelö tai keksit vierasvaraksi, muut pois. Jos et keitä mehukeittoa tai kiisseliä, niin sitten jälkiruuaksi hedelmiä ja voihan niitä marjojakin syödä sellaisenaan. Mutta jos ostat kaupan pakastemarjoja, ne pitää keittää. Vadelmista varoitetaan, mutta minä olen saanut kaupan mustikoistakin kerran rajun noro-viruksen.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 21:06"]
Olette hiukan yksinkertaisia kun hyökkäätte miehen kimppuun.
Ei tollasta pullamättöä ole hyvä syödä vaikka painaisi kymmenen kiloa. Moni mies ei voi sietää sitä akkansa jatkuvaa mässytystä.
[/quote]
Voisi lopettaa sen nalkuttamisen.
Mun silmään on liikaa herkkuja, mut mä oonkin herkkunatsi. :D meillä syödään herkkuja vain viikonloppuna vähän. Meillä ei perheessä ole paino-ongelmia, mut en halua lasten oppivan arkiherkuttelua. Mieheni, joka on sokerihiiri, hampaat toimivat perheessämme varoituksena jatkuvasta herkuttelusta (nuoruudessaan).
Mut miehesi käytös on typerää, jos olet normaalipainossasi. Varsinkin jossain kylässä on tökeröä kommentoida kaikkien kuullen, vaikka paino-ongelmaa olisikin.
Kyllä sulla aika paljon noita herkkuja viikon ajaksi on (paljon turhia kaloreita normaalin syömisen päälle), mutta 5 kunnon salitreeniä kyllä polttaa ne, mutta et laihdu (jos siis sitä haluat?),
Sinuna pitäisin tuon sokerihampaan kurissa, koska tuolla menolla voi käydä hupsusti
Miksi pitää olla jälkkäriä? Itsensä on todella helppo totuttaa mättämään herkkuja naamaan ja melko pian alkaa kilot kertyä. Mitä enemmän syöt makeaa, sitä enemmän kroppasi/mielesi sitä haluaa. Terv. Eräs 10 vuotta sitten 15 kg hoikempi, nyt armottomalla elämäntapamuutoksella entisiin mittoihin palaava.
P.s. Ehkä sillä miehelläkin on oikeus huomautella, mutta rajansa tietysti silläkin. Kyllä juhlissa pitää saada kakkua syödä.
Ongelma on se, että mitä enemmän se ihana adonis siellä nalkuttaa, sitä enemmän vaimo turhautuneena mässyttä, juuri niin kuin ap sanoi. Tämä on koettu. Mies nillitti ja valitti ja huomautteli painosta. Ja niin se paino vaan nousi ja nousi... Pahaa oloa yritin poistaa salaa syömisellä, ja jotenkin uhmallani vaan söin. Mies voisi sanoa asiansa jotenkin aivan eri tavalla, varsinkin kun ap:n tapauksessa valittamista ei todella pitäisi olla.
Ei päivittäinen pieni herkkupala ketään lihota, jos muuten syö järkevästi ja viettää liikunnallista elämää. Eri juttu on sitten, jos ylläpitää herkuilla sokeririippuvuutta.
Meillä mies syö joka ilta suklaata, minä tykkään juustoista ja suolapaloista. Ihan normaalipainoisia ollaan, vaikka ei ehditä edes kuntoilla nyt, kun kotona vauva ja taapero.
Syötkö "uhalla" kahta enemmän, jos mies toivoisi sinusta kiinteää? Haluatko itse pehmetä vai kostatko jotain miehellesi? Olet varmaankin aika nuori?
Jos mies arvostaa treenattua mutta sinua kiinnostavat lähinnä herkut, ei tilanne tule myöhemmin ainakaan paranemaan. Jos saatte joskus lapsia jne...
Kyllä sun ehkä kannattaa etsiä kumppani, jonka kanssa voit pyöristyä rauhassa vuosien mittaan.
Ps: olen lähes 40 eikä tulisi mieleenikään mässätä kekseillä, kakuilla ja donitseilla päivittäin! Oli siis kamalasti herkkuja.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:55"]
no eipä ole kauheasti herkkuja jos ne olivat neljälle henkilölle ja vain kahtena päivänä syötte. eihän tuosta neljälle jaettuna tule paljoakaan. etkä todellakaan ole ylipainoinen joten mitä veetua se miehesi oikein vihjailee. aurauskepin kanssako hän tahtoisi arkensa jakaa?
[/quote]
Miten niin vain kahtena päivänä? Jäätelö oli viikonlopulle ja muut kahdelle päivälle. Minun laskuopin mukaan tuosta tulee neljälle päivälle herkkuja, mikä on ihan älytön määrä. Meillä ei mene edes kuukaudessa tuollaista määrää herkkuja, mutta eipä meillä kukaan huomauttele painostakaan.
[/quote]
No tämäpä kolahti moneen!
Aika paljon herkkuja minunkin silmään, kannattaako ne lapsetkin opettaa siihen, että pääruuan lisäksi mussutetaan vielä keksejä ja muita? Tee vaikka raikas marjarahka jälkkäriksi?
painoindeksini on sama kuin ap:llä, ja minusta puhutaan töissä aina että "niin mutta kun ***** on niin pieni" ja "sinä se nyt voitkin herkkuja syödä", "miksi sinä rahkaa vedät, sun pitäisi syödä jotain rasvaa, että saisit vähän lihaa luiden ympärille". Harrastan liikuntaa yhtä paljon kuin ap, myös välillä lepopäivän pitäen kuten ap, ja syön herkkuja kalorillisesti yhtä paljon kuin ap viikossa. En ymmärrä nyt miehen puolustelijoiden kommentteja yhtään...?!
Täällä nyt alapeukutetaan urakalla kaikkia jotka kritisoivat herkkujen määrää.
Ja 28 lisää, että työskentelen miesvaltaisella alalla, enkä hae miehiltä kommentteja painostani. Niitä heitellään siis jatkuvasti.
Siis eihän tässä loppujen lopuksi ole kysymys syömisestä tai painosta vaan siitä että miehelläsi taitaa olla ongelmia! Hän yrittää hallita sinun tekoja ja tosi röyhkeästi minun mielestä, parisuhde ei rakennu siihen että yksi yrittää kontrolloida toisen tekoja, eihän siitä tule mitään. Jos on epätyytyväinen johonkin joka koskee puolisoa aikuinen ihminen keskustelee siitä rauhallisesti ja asiallisesti eikä rupea määräilemään toisen elämää. Toisen kohtelu kunnioituksella on kyllä minun mielestäni se kaikesta tärkein asia suhteessa, aina.
Sinun sijallasi en piittaisi paljon siitä onko tuo herkkumäärä iso vai ei, ottaisin mielummin käsittelyyn miehen käyttäytymisen.
Onhan tuossa tietenkin jonkin verran herkkuja, mutta ei kuitenkaan nyt ihan äärettömiä määriä. Ei minun mielestäni kuitenkaan ole miehen asia ilmoitella että tarkkaileppa eukko painoasi, olettaisin että myös hän kuitenkin niitä keksejä naamaansa ahtaa?
Minusta tuossa on aika paljon makeaa. Jätski viikonlopun jälkiruokana voisi riittää.
Toinen asia sitten on se, että miehesi on mun mielestä moukka, ap. Ei minkään valtakunnan käytöstapoja (kakkuepisodi) ja muutenkin vaikuttaa tökeröltä. Käske sen tukkia turpansa! Naisia syytetään aina nalkuttamisesta, mutta mitä muuta tuo on kuin nalkuttamista?
Vielä tv-vinkki: Oletko seurannut tv 1:n Prisma-dokumenttia Lihavuusepidemian syntipukit (ma klo 19)? Se käsittelee tietysti ravitsemusta, mutta ennenkaikkea niitä taloudellisia ja poliittisia prosesseja, joiden takia ruokamme on niin makeaa, rasvaista, miksi annoskoot ovat niin valtavia jne. Ellet ole nähnyt, suosittelen Areenaa.