Paljonko maksat vuokraa Helsingissä?
Eli otsikossa kysymys. Kuinka paljon maksat vuokraa, kuinka paljon olisit valmis maksamaan enimmillään? Varsinkin opiskelijat tai matalapalkkatöissäolijat, vastatkaa!
Kommentit (57)
440 e / 23,5 m2
sis. sähkö. Lisäsin myös veden + autopaikan pihalla sähkötolpalla tuohon summaan.
590e, asunnon koko 23m2
oon opiskelija ja teen osa-aikatöitä, pakko myöntää et tiukkaa tekee välillä :/
Hakaniemessä reilu 60 neliötä HOASin kämpässä, noin 750 euroa/kk.
Meri-Rastila, 650 euroa (kaupungin asunto). Puoliksi avomiehen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:32"]
1700€, keskusta-alue, 89 neliötä. Ja olen keskituloinen, mutta säästeliäs ja autoton.
[/quote]
Jos on varaa laittaa 1700 kuussa asumiseen, eikö sitten kannattaisi ostaa oma eikä pulittaa vuokraa? En ota kantaa osake vs. vuokra, kauhistelen vain tuota summaa.
[/quote]
Vastaava asunto huonokuntoisena on alk. 600 000 €. Ensinnäkään niin isoa lainaa on vaikea saada, toisekseen vuokratuotto kalliissa asunnossa on pieni, alle 4 %.
35 m2, 300 €/kk. Alueen omistusasunnot ovat noin 2 000 €/m2.
Hietalahti/Kamppi, vanha jugend-talo, 66 neliötä, asun yksin, vuokra 1100. Onhan se....mutta on niin paljon hyviä puolia että en harkitse asumismuodon vaihtamista.
Lauttasaari, yksiö 28 m2, vuokra 660 euroa.
Lauttasaari, yksiö 30 neliöä, vuokra 820 euroa. Nettopalkka 1500e kuussa. Riittää hyvin, kun yksin asun.
Kalliossa yksiö 37 m2, vuokra 810,-. Yksin asuvalle suht. pienituloiselle alkaa olla ylärajalla. Ehkä 850-900 euroa voisin maksaa enimmillään.
En ota kantaa siihen ovat nuo isoja vai pieniä summia Helsingissä asumisesta, mutta en vaan voi ymmärtää kuinka kukaan viitsii maksaa vuokraa kun kyse on tuhansista euroista O.o Kannatan siis omistusasumista. Tuntuu järjettömältä että esim vuodessa menisi 12 000e taivaan tuuliin, eli sen vuoden jälkeen ei jää asunnosta ns. mitään käteen.
Itse olen asunut vain 2vuotta opiskelijasolussa aloittaessani opiskelut, siitä lähtien aina omistusasunnossa. (Ensin pienessä velattomassa ja nyt isommassa mistä on velkaa).
Aivan älyvapaata touhua...
Länsi-Helsinki 1100€/kk, kaksio 62 neliötä. Maksu puoliksi. Vuokralla yksityisellä.
Sinä joka kysyit kuka viitsii maksaa vuokraa eikä muuta omaan. Omaan tarvitaan rahaa, esim täällä peruskaksio/pieni kolmio 250t, ennen ostoa säästettävä 25t. Kun tuohon vuokran päälle säästää niin voit kuvitella että normipalkkaisella menee hetkinen ennenkuin se on kasassa. Toki jos äiti ja isi maksaa ja takaa niin homma on helpommin hoidettu, mutta usein aikuiset maksaa menonsa ihan itse.
Kamppi, 55 neliötä ja vuokra 725 jonka maksamme avopuolison kanssa puoliksi.
Onpa kohtuullisia vuokria!
Maksamme 1400e 85neliötä, Herttoniemi. En ole löytänyt juuri halvempia 4h+k, Vantaallakin maksaa jo saman verran.
Alppila, yksiö 39 m2, vuokra 540 e, sisältää saunavuoron kerran viikossa.
Asun yksin ja maksan 850 €/kk 48 m2 saunallisesta ja parvekkeelisesta kaksiosta Pikku Huopalahdessa. Max 1000 €/kk voisin maksaa mutta silloin asunnon olisi oltava melko uusi. Bruttopalkkani on 3300 €/kk.
Maksamme isosta perheasunnosta kantakaupungissa 1450 kuussa. Asunto on ok-kuntoinen ei mikään luxus. Tässä ollaan asuttu jo 10 vuotta. Eli minä maksan 725 eur ja mies toisen mokoman. Sisältää vesi- ja saunamaksun. Jos asuisin yksin, olisin valmis maksamaan saman 725 ja vähän ylikin, mutta eipä taitaisi saada yksiötä sillä hinnalla edes. Kallista on, mutta ei meillä olisi myöskään varaa ostaa 600 000 asuntoa. Sitä hintaa on pyydetty meidän taloyhtiössä vastaavasta asunnosta, jossa asumme.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:34"]
850e, yksiö Ullanlinnassa. En ikinä halua muuttaa tästä <3
[/quote]
Et taida aikoa hankkia isoa perhettä!
Asun Munkkiniemessä 38-neliöisessä kaksiossa ja maksan vuokraa 950€.
Lauttasaari, kaksio (45 m2), 1199 €avokin kanssa maksetaan puoliksi. Oma palkka 1900 netto. Miehellä tulot vaihtelee, koska yrittäjä, mutta ei mikään suurituloinen kuitenkaan.
Ei aiota ostaa omaa kämppää.