Ihmettelen miksi samperi maksan veroja.
Eihän niillä saa mitään, vai saanko? Pisti taas tänään vihaksi.
Kommentit (27)
Ja turvallisuus! Täällä ei ole ns. köyhiä ja kodittomia ihmisiä, sillä kaikki saavat tukia. Ei siis ole kehittynyt mitään ghettoja, ja ulkona on turvallista liikkua yksin myöhäänkin (myös Korsossa ja itä-Helsingissä). Ihmisten ei tarvitse ryöstää pysyäkseen hengissä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:37"]
-ilmainen koulutus
[/quote]
Nyt menee metsään ja pahasti! Ei ole olemassakaan mitään "ilmaista koulutusta". Suomalainen opetustoimi on käyttäjilleen, eli lapsille ja heidän vanhemmilleen MAKSUTON, mutta taivaan tähden ilmainen se ei ole. Lapsi, joka käy peruskoulun ja lukion, ei maksa niiden käytöstä mitään 7-19 -vuotiaana, mutta aikuiseksi kasvettuaan hän maksaa koulutuksesta joka ikisessä palkassaan koko työuransa ajan.
Pisti kyllä taannoin raivostuttamaan yksi kaverini, kun keskustelimme alakoulun kouluruokailusta. Minä siinä pohdin mahtaakohan käytössä olevilla määrärahoilla olla mitenkään mahdollista tehdä maittavampaa ruokaa, ja jos se olisi mahdollista, niin miksi ihmeessä niin ei tehdä. Kaverini piti sopimattomana keskustella kouluruoan mausta ja tasosta, koska "se on kuitenkin ilmaista, niin ei pitäisi kenelläkään olla varaa valittaa". Kuinka voi ihminen olla noin naiivi? Hänkin maksaa joka palkastaan oman lapsensa kouluruokailusta osan ja luulee sen olevan ilmaista. Sanonta "There is no free lunch" sopii tähän tarinaan kuin nenä päähän :)
[/quote]
No voi pömpeli sentään. Jos tässä ketjussa ap valittaa, että verorahoilla ei saa mitään, niin eiköhän ketjussa tavallaan ole oletuksena, että tässä keskustellaan veroilla kustannetuista palveluista.
Mä olen maksanut paljon veroja ja myös saanut yhteiskunnalta todella paljon. Ensin 12 vuoden peruskoulutuksen, sitten 6 vuoden yliopistokoulutuksen. Elän turvallista ja hyvää elämää; sähköt toimii, vesihuolto toimii, viestiliikenne toimii, kuljetusjärjestelmät toimii, poliisi, palo- ja pelastuslaitos toimii.
Ja ennen kaikkea terveydenhuolto toimii. Mäkin olen syöpäpotilas, kuten muutama muukin tähän ketjuun kirjoittanut. En keksi, missä muualla olisin saanut yhtä nopeaa, hyvää ja tehokasta hoitoa kuin olen Suomessa saanut. Toivottavasti saan elää vielä pitkään ja maksaa paljon paljon lisää veroja!
et sä saa vaan mä saan.. olen toimeentulotuki asiakas (2 hlö) saadaan 1700 /kk rahaa.. tekemättä mitään.. ah!
Miksi mollaat julkista terveydenhuoltoa, jota et käytä, mutta haluat käyttää??? Et siis käytä sitä, mutta valitat, kun et saanut heti aikaa???