Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri ei ottanut Facebook-kaveriksi

Ihmeissään
22.10.2020 |

Tämä tapahtui jo ennen koronaa. Aloitin uudessa työpaikassa. Tutustuin nopeasti ihmisiin ja heiltä tuli myös Facebook-kutsuja. Pyysin itsekin lähimmän työparini Facebook-kaverikseni. Olin jo unohtanut jättäneeni hänelle pyynnön, kun kuulin hänen puhuvan Facebookista ja aloin noteerata hänen kommentointiaan yhteisille työkavereillemme. Yhtenä päivänä kuulin hänen selittävän, miten hän ei ota Facebook-kavereikseen sellaisia, joista ei pidä. Nyt minun on hankala suhtautua häneen. Tunnen oloni torjutuksi. Miten päästä takaisin hyvälle fiilikselle häneen liittyen? Teemme tiiviisti töitä yhdessä.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook alkaa olla jo eilispäivää, älä ole moksiskaan

Vierailija
2/40 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kenenkään työkaverini facebookkaveri vaikka ollaan tosi hyvissä väleissä. En ole pyytänyt eikä kukaan ole pyytänyt. 

Kavereina ovat vain läheisimmät ystävät ja sukulaiset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on sentään selkeä linja eli ei ketään. Tässä on otettu osa ja ap:Ta ei.

Vierailija
4/40 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen tuskailin, kun yksi työkaveri meni ja pyysi kaveriksi. Pistin hylkyä. En halunnut häntä listalle. Yksi työkaveri on, ja saa olla, tunnetaan sen verran hyvin. Muille en halua jakaa asioitani.

Vierailija
5/40 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on enään Facebookissa? Twitter ja Instagram on ne, missä nykyisin ollaan. Vähän noloo puhuu jostakin Facebookista, kun siellä on vain vanhuksia ja keski-ikäisiä juntteja.

Vierailija
6/40 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on enään Facebookissa? Twitter ja Instagram on ne, missä nykyisin ollaan. Vähän noloo puhuu jostakin Facebookista, kun siellä on vain vanhuksia ja keski-ikäisiä juntteja.

Ootsä niinku viistoist?

Vierailija
7/40 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä haittaa

Vierailija
8/40 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootsä niinku viistoist?

Sä olet ilmeisesti se keski-ikäinen juntti, kun noin meni tunteisiin. :DDDDd

Vierailija
9/40 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkerit siellä käy. Perkele. Et koskaan voi tietää kuka urpo ja mistä syystä.

Härskii.

Vierailija
10/40 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hyväksyin ennen työkavereita fb-kavereiksi vasta sitten, kun olimme tekemisissä myös vapaa-ajalla tai tunsimme henkilökohtaisella tasolla.

Nykyisessä työssäni fb on taas niin tiiviisti mukana, että se on muuttunut hyvin julkiseksi kanavaksi, missä en oikeastaan enää voi julkaista kauhean henkilökohtaista sisältöä. Kavereina on työelämäverkostosta satoja ihmisiä.

Olen minäkin joskus pahoittanut vähän mieltäni siitä, että joku ei ole hyväksynyt kaveripyyntöäni. Lohduttaudun sillä, että ihmiset käyttävät somea tosi erilaisin tavoin ja tarkoituksiin. Joillekin se on oikeasti hyvin rajattu, vain henkilökohtaisille ystäville tarkoitettu kanava.

Vierailija
11/40 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan hylkyyn työkaverit, joiden en halua näkevän faceani paikallaolotietoineen ja noh... Kuvineen ja.... Huumoreineen.

En kyllä kehtaa kailottaa syytä ääneen enkä edes tuollaista huonoa selitystäkään :D

Työkaverisi voi olla vapaa-aikanaan hyvin erilainen ihminen kuin työmoodissa. Ehkä on hyvä, ettei sinun tarvitse tuntea häntä enempää 😂

Vierailija
12/40 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo facebook/insta-kiusaaminen on niin lapsellista. Yliopistossa eräs kurssikaveri suostui kaikkien muiden paitsi minun kaveriksi, ja koulussa käyttäytyi mua kohtaan välinpitämättömästi. Joitain vuosia myöhemmin kun aloin seurustella mieheni kanssa, moni kurssini nainen poisti minut kavereistaan facessa ja instassa samana päivänä. Aikuiset ihmiset.... No, eipä tuo some merkkaa minulle enää mitään. Muutaman ulkomailla asuvan sukulaisen takia oon vielä somessa. 

Vierailija
13/40 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n työkaveri todennäköisesti tarkoitti sitä ettei "kaveeraa" Facessa ketään jonka kaveri ei jo ole muuten. Jos ap on vasta aloittanut uudessa paikassa tänä vuonna, ei hän ole vielä sellainen kaveri tälle työkaverille. Ette taida, ap, olla työn ulkopuolella missään tekemisissä keskenänne? Oletko lisännyt työpaikkanne siivojat myös? Hehän ovat myös tärkeä osa työyhteisöänne? Joillekin kuten minulle se raja some-kavereissa menee siinä että ketkä ovat kavereita myös somen ulkopuolella. En voisi kuvitellakaan antavani kenenkään puolitutun stalkata minua, varsinkin kun minulla on kerran ollut ihan oikeasti mielenvikainen puolituttu stalkkerina, niin nyt olen todella tarkka somekavereistani.

Vierailija
14/40 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, näinkö Suomessa?

Meillä on tätä päivää, tärkeä ajankohtaisuutisten ja tiedotteiden julkaisukanava, jota hallinnon eri asteet, sekä erilaiset muut toimijat ja vaikkapa yritykset varsin aktiivisesti käyttävät. Moninaiset ryhmät ovat erittäin aktiivisia. Sieltä on löytynyt myös niin paikallisia uusia f2f-ystäviä, apua käytännön pulmiin kuin vaikkapa tarvittaessa kiinteistövälittäjiäkin.

Erinomainen työkalu, mutta ei kai sitten ihan joka maailman kolkassa.

Vierailija
15/40 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla face on lähinnä työkuvioiden takia ja kavereina siellä vain työkavereita. Jos joku työkaveri ei siellä ota kaveriksi, oletan että ottaa vaan niitä, joiden kanssa on vapaa-ajallakin läheinen, en loukkaantuisi.

Vierailija
16/40 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Defarts kirjoitti:

Sulla on sentään selkeä linja eli ei ketään. Tässä on otettu osa ja ap:Ta ei.

Kyllä tuokin on selkeä linja, että ottaa FB-kavereiksi vain ihmisiä, joista pitää. 

Vierailija
17/40 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kullalle.

Vierailija
18/40 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko muuttaminen??

Vierailija
19/40 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneppä Jonne 12v pois äidin koneelta.

Vierailija
20/40 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, näinkö Suomessa?

Meillä on tätä päivää, tärkeä ajankohtaisuutisten ja tiedotteiden julkaisukanava, jota hallinnon eri asteet, sekä erilaiset muut toimijat ja vaikkapa yritykset varsin aktiivisesti käyttävät. Moninaiset ryhmät ovat erittäin aktiivisia. Sieltä on löytynyt myös niin paikallisia uusia f2f-ystäviä, apua käytännön pulmiin kuin vaikkapa tarvittaessa kiinteistövälittäjiäkin.

Erinomainen työkalu, mutta ei kai sitten ihan joka maailman kolkassa.

Nykyajan nuoret kommunikoi vain näyttämällä persettä toisilleen niin ei ymmärrä formaatteja joissa ihmiset kommunikoivat puheen ja tekstin muodossa.