Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuume/lämpö ja alkuraskaus

Vierailija
27.01.2014 |

Olen lukenut, että lämmönnousu/pieni kuume olisi melko tavallistakin alkuraskaudessa. Kyselen nyt teidän kokemuksianne aiheesta. Eli onko teillä ollut vastaavaa ja kauanko kesti? Missä vaiheessa pitäisi huolestua tai käydä tarkistuttamassa, ettei ole mitään erityistä? 

Minulla siis nyt 5+4 ja viluttanut on jo viikon pari. Tänään tulin mitanneeksi ja sehän näytti 37,5, mikä on mulle asteen verran liikaa. Muuten olo on ok, joskin pari päivää kyllä aivastellut. Hmm... Normaalia raskauteen liittyvää vai flunssaa, tiedä häntä. Urheilla kuitenkin tekisi mieli mutta rohkeneekohan tuota...

Kiitos, kun kerrotte kokemuksistanne!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään?

Vierailija
2/6 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiinlämpö nousee normaalisti puoli astetta ja pysyttelee korkeampana kuukautisiin asti (ei kuitenkaan ihan kaikilla) eli pelkästään sen takia ei voi raskautta päätellä.

minulla oli juurikin tuon puoli astetta lämpöä ensimmäisen kolmanneksen raskausaikana, mutta se ei tuntunut missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 16:06"]Ruumiinlämpö nousee normaalisti puoli astetta ja pysyttelee korkeampana kuukautisiin asti (ei kuitenkaan ihan kaikilla) eli pelkästään sen takia ei voi raskautta päätellä.

minulla oli juurikin tuon puoli astetta lämpöä ensimmäisen kolmanneksen raskausaikana, mutta se ei tuntunut missään.

[/quote]

jäi välistä että lämpö nousee ovulaation jälkeen.

Vierailija
4/6 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset lepoa ja juotavaa. Muista nestetankkaus, vaikka ruokahalu saattaisi olla hakusessa pitää mustaa juoda ainakin vettä (teetä, mehua, jne.).

Mikäli kuume nousee ja vointisi pahenee, ota yhteyttä terkkariin.

Vierailija
5/6 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos infosta. Minä en ole mittaillut tässä aiemmin, joten en tiedä missä vaiheessa on noussut. On voinut toki nousta jo ovulaation jälkeen, mutta nyt vasta palveluihin kiinnittänyt huomiota. Aiemmin oli niin kovat pakkaset että mennyt sen piikkiin. Mutta vaikka nyt on lämpimämpää niin silti palelee. 

Vierailija
6/6 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli koko ekan kolmanneksen lämpö koholla, sen huomasin jo olosta (ja pari kertaa mittaamalla). Ei siis ollut kipeä olo, mutta juuri sellainen että vilutti ja "selkäpiitä karmi". Alkuraskauteni ajoittui kesään ja alkusyksyyn, joten ilman kylmyydellä sitä ei voinut selittää.

En huolestunut, koska oletin (viimeistään googlailujen jälkeen) sen olevan normaalia :D