Mikä mua vaivaa? Ihme oireet ja pelottaa. :(
Mua pelottaa ihan hirveesti. Kaksi päivää nyt ollut vasen puoli kasvoja pömppö ihan kun puuntunut ja myös välillä tuntuu että vasen puoli kielikin pokkasen puuntunut. Mistä tämä johtuu? Voiko niskan kireys johtaa tällaisiin inhottaviin oireisiin? Pelkään että jotain on pahasti vialla: aivosyöpä tai ALS.
Kommentit (14)
Ei ole migreeniä ja hyvin harvoin edes päänsärkyä. Ap
Jos on äärimmäinen huoli terveydentilastaan, ei pidä ensimmäisenä lähteä täältä kyselemään, vaan soittaa vaikka terveyskeskuspäivystykseen. Keskimäärin siellä on tavoitettavissa hieman asiantuntevampaa neuvontaa.
Sulla on voinut olla/on verenkiertohäiriö aivoissa tai lievä halvaus - ota heti yhteys lääkäriin!
Migreeni? Lihasjumi? Viisaudenhammas?
Viisaudenhammas alhaalta poistettiin juuri siltä sivulta 3 kk sitten. Lihasjumitusta mietin mutta voiko tosiaan? Ap
Viisaudenhammas alhaalta poistettiin juuri siltä sivulta 3 kk sitten. Lihasjumitusta mietin mutta voiko tosiaan? Ap
Et sitten lääkäriin ole hakeutunut? Aivosyöpä? ALS? Ei kyllä ekana tulisi mieleen.
Minulla tuollaiset oireet ovat migreenin aura, ensioire. Yleensä se ei pahene edes päänsäryksi asti. Monta vuotta ehdin niitä oireilla ennen diagnoosia.
Lisäksi voi olla kuuloherkkyyttä, olemattomia hajuja, korostunutta tuntoherkkyyttä ja toispuoleisia halvausoireen tapaisia. Jos koet ensimmäistä kertaa tuollaista, kannattaa antaa lääkärin tarkastaa vointisi.
Kun oireet ovat kestäneet noin kauan, luulisin että selitys on siellä niskajumin puolella. Aivoverenkiertohäiriön oireet ovat nopeampia.
soita lääkärineuvontaan, ja kysy.
Osa oireistasi kuulostaisi psykosomaattisilta, jolle tyypillistä on pahimman mahdollisen pelkääminen ja epämääräiset oireet. Onko viimeaikoina tapahtunut elämässäsi jotain? Kun seuraavan kerran tunnet samoin, koita puristaa kumpaakin kättä nyrkkiin ja vertaa, tunnetko heikkoutta toisella puolella. Voit myös koitella luetella aakkoset tai viikon päivät. Aivoperäisissä oireissa puhe usein puuroutuu. Mutta toki kannattaa käydä lääkärissä varulta! Kyllä se siitä, toivon sulle pikaista "paranemista" :)
Soita terveysneuvontaan, muistaakseni 0910023 tms. on se numero (tarkista vielä) ja/tai sitten lääkärille heti huomisaamusta.
Minulla oli vastaavaa pari päivää ennen kun tuli perifeerinen kasvohalvaus eli Bellin pareesi. Kannattaa käydä lääkärissä sillä jos tästä on kyse, tulisi kortisonikuuri aloittaa pikimmiten :)
Migreenin esioire?