Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ludekammo

Vierailija
22.10.2020 |

Onko muita, jotka kärsitte ludekammosta? Miten pärjäätte sen kanssa? Mulle koituu ongelmia mm. siinä, että katson tarkkaan, mitä uskallan ostaa käytettynä. Yks kerta näin tosi kivan rottinki hyllyn kirpparilla, mutta en uskaltanut ostaa sitä, jos siinä on luteita. Samoiten myös nyt, kun odotan lasta, niin sukulaiset olisivat lahjoittamassa vuosia varastossa seisoneita tarvikkeitaan nyt meille. Ihanaa, että haluavat auttaa, mutta tottakai mä mietin, että uskaltaako ottaa vastaan. Puhun siis tekstiilitarvikkeista, en mistään muovitavarasta.

Kommentit (26)

21/26 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ap:n ludekammo helpotti, kun kuuli, että vain yksi laji kymmenistätuhansista luteista on  ihmisten verenimijä ^^

Puutarhurina olen tutustunut moniin mukaviin luteisiin, petoluteet oikein toivotan tervetulleiksi kasvimaan tuholaisia tappamaan.

Vierailija
22/26 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Kauhistuttaa ajatus siitä, että löytäisi luteita kotoa ja koko irtaimisto pitäisi käytännössä viedä kaatopaikalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kova kammo, joka osaltaan on ollut tuhoamassa mielenterveyttäni ja aiheuttanut  suurta ahdistusta. Toki takana on paljon muutakin. Pari päivää ennen joulua 2018 kotoani löytyi noita, eikä niiden alkuperä koskaan selvinnyt. En ollut matkustellut, enkä  ollut tuonut kotiin mitään vanhaa, enkä käynyt kirpputoreilla. Aikoinaan kirjoitin tästä tänne palstalle, mutta nyt lyhyesti torjunta kesti 3 kuukautta ja paljon tavaraa joutui tuhoamaan. Pelkään jokaista ötökkää ja totta kai tämän jälkeen kun kaksi kesää on mennyt sisälle kotiin on tullut  ötököitä ja muutenkin jotakin epämääräisiä ötököitä olen nähnyt. En myöskään uskalla vieläkään mennä pahiten saastuneeseen huoneeseen. Haastavimpia siisvouksia ja rakennusalan hommia tehnyt tuttuni kävi siivoamassa huoneen ja auttoi hankkiutumaan oikeaoppisesti saastuneista tavaroista eroon. On siis joutunut siivoamaan myös mm. kämppiä, joissa seinistä on löytynyt huumeneuloja.  Tämä tuttuni teko on ehkä suurimpia asioita ja tapoja, joilla minua on autettu. Kärsin toki muistakin syistä ahdistuksesta, mutta tämä tapahtuma laukaisi jotain, josta en koskaan toivu. 

Vähän aikaa sitten löysin rapusta epäilyttäviä ötököitä. Peloissani sitten otin yhteyttä isännöitsijään, joka hoiti asian ja ilmoitti siitä vielä minulle. Kyseessä ei ollut pelkäämäni laji.

Mutta siis mielummin olen sitten kokonaan ilman jotain kalustetta kuin ostan vanhan. Toki sängyt ja sohvat maksavat esim. Ikeassa ja Sotkassakin paljon rahaa, mutta sängyiksi ja sohviksi noista löytää kyllä edullisia tuollaisia. Käytettyyn kalusteeseen liittyvät riskit ovat vain liian suuret. Sitten kun joskus nykyinen kämppäni pitää tyhjentää, uskon kaikkien kalusteiden päätyvän tuhottavaksi ihan jo varatoimenpiteenäkin. Kyse ei ole siitä, että kaiken pitäisi olla uutta, vaan ihan turvallisuudesta.

Vierailija
24/26 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella tuskasi. Mulla käy mielessä monesti tuollainen operaatio, jos luteita tulisi. Voimia sinulle! Oon itse miettinyt, mistä kammoni kumpuaa. Ehkä jostain vahvasta kiintymisestä tavaroihin ja hallinnan tunne. Mutta samalla se vaikuttaa muihin ja aiheuttaa häpeää, jos tilanne on oikeasti tosi.

Vierailija
25/26 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ludekammo, tosin siihen on ihan syykin, kun muutama vuosi sitten niitä levisi naapurista meille. Torjunta onnistui suhteellisen nopeasti, mutta se työn ja siivoamisen määrä oli älytön. Pakastin ja pesin kaiken mahdollisen, imuroin ja tarkastin sängyt, sohvat ym päivittäin ties miten pitkään. Nyt jo uudessa asunnossa ja silti joka kerta kun vaihdan lakanat, nostan sängyn pystyyn ja tutkin fikkarilla sydän hakaten.

Edellisessä asunnossa mulla oli iso arkkupakastin ihan sitä varten, että sinne sai matkalaukut, kaikki käytettynä ostetut/saadut tavarat ja pienet huonekalut, yöpöydät ym. Mitään sellaista en ostanut/ ottanut vastaan mitä ei voi käsitellä. Nykyään ei pakastinta enää ole, ja ostan kirppareilta vaan sellasta mitä saa pesukoneeseen.

Vierailija
26/26 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki otsonaattori ja otsonoi se ennen sisälle tuontia vaikka varastossa tai autossa. Kuolee, luteet, levät, bagteerit, sienet, homeet ja virukset. Lisäksi lähtee hajut. Tuuletat hyvin ennenkuin kiikutat sisälle. Huutokaupat comista saa 10 000mg otsonaattoreita muutamalla satasella.

Otsoni ei tapa luteita. Ainakaan kotioloissa tehtynä ei toimi, eikä kuulu ammattilaistenkaan valikoimiin.

Otsoni tuhoaa kaiken eloperäisen. Eri asia yltääkö otsoni sinne missä niitä on, esim. kerrostalossa naapuriin jonne pakenevat otsonia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän