Leimaantunut/leimattu hankalaksi asiakkaaksi terveydenhuollossa
Tämä sen takia, koska en ole aina suostunut olemaan yhtä mieltä lääkärin kanssa painostuksenkaan jälkeen. On jopa yritetty diagnosoida vaativaa persoonallisuushäiriötä tämän takia (tiedän, ettei minulla ole se, koska en ole erityisen monissa asioissa/turhan takia vaativa ja pikkutarkka). Tänään sain kuulla vain ikävää eikä kovinkaan peiteltyä v*ttuilua, vaikka puhuin ihan tavallisesti itse.
Harmi, ettei asialle voi edes mitään tehdä. Voisin tietenkin tehdä valituksen valviralle (en edes ole sellainen potilas, joka tehtailee valituksia vaikka olisi jokin virhekin!) mutta tuskin se johtaisi mihinkään, edes huomautukseen. Varsinkin, jos on erikoisalan lääkäri, joita ei ole maassa monta, niin eihän heidän hoitopäätöksilleen tai käytökselleen mitään tehdä, kun ei ole ketään tilallekaan.
Jotenkin tuli vaan semmoinen olo, että olen huono ja epämiellyttävä, vaikka tiedän, että ei ole oikeasti kai persoonastani kiinni. Ajattelin tulla hakemaan vertaistukea tai kertomaan. En varmaan ole yksin, väärässä ja sekaisin..?
Kommentit (12)
No mikäs sua omasta mielestäsi vaivaa?
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Ei taida löytyä sellaista persoonallisuushäiriöistä, joka olisi samaa mieltä diagnoosistaan.
Oma tahto on hyvä asia. Ap:llä on oikeus mielipiteisiinsä. Se ei tarkoita hankaluutta. On vain niin helppo sanoa hankalaksi ihmistä joka on eri mieltä. Voi olla, että ap:llä ei vain käy kemiat yhteen lääkärin kanssa joka niin sanoo. Ap on vaikeasti manipuloitavissa oleva ihminen. Usko ap itseesi. Tiedät itse parhaiten itsesi.
Nuo psyk diagnoosit nyt on humpuukkia ylipäätään. Eihän muillakaan välttämättä ole mitään vaativaa pers vaikka dg on.
Vierailija kirjoitti:
Oma tahto on hyvä asia. Ap:llä on oikeus mielipiteisiinsä. Se ei tarkoita hankaluutta. On vain niin helppo sanoa hankalaksi ihmistä joka on eri mieltä. Voi olla, että ap:llä ei vain käy kemiat yhteen lääkärin kanssa joka niin sanoo. Ap on vaikeasti manipuloitavissa oleva ihminen. Usko ap itseesi. Tiedät itse parhaiten itsesi.
Joo, muistisairaskin tietää ihan itse, ettei hänessä ole mitään vikaa ja muisti toimii ihan entiseen tapaan.
Erityisesti paranoidiseen persoonallisuushäiriöön kuuluu sairaudentunnottomuus.
Harvemmin sitä syyttä leimataan.
T. hoitsu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, muistisairaskin tietää ihan itse, ettei hänessä ole mitään vikaa ja muisti toimii ihan entiseen tapaan.
Puhumattakaan näistä muista mielenterveysongelmaisista, joiden mielestä itse ovat täysin terveitä henkisesti, mutta kaikki muut hulluja tai heitä vastaan. Tahallaan annetaan vääriä diagnooseja ja kiusataan ihmistä. Salaliitostakin voi olla kyse, jos ei pelkkä kiusanteko tunnu selittävän tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
No nimenomaan olen sellainen, että sosiaalisella paineella ei hirveästi pysty taivuttelemaan, jos asia on tärkeä. Mutta jos aihe toisen ihmisen kanssa on joku sellainen, että mitä päivälliseksi tänään, niin en nipota lainkaan vaan kaikki käy. Ap
Älä mene sinne lääkäriin kiusattavaksi jos kerran omasta mielestäsi olet ihan terve.
Ethän sinä mitään apua tarvitse kun noin hyvin pärjäät ja tiedät itse parhaiten.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Evvk trolli