Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokakaupan asiakas: miksi kerrot minulle ottavasi muovikassin..

Vierailija
27.01.2014 |

..jos et kuitenkaan ota sitä ja mene pakkaamaan ostoksia vaan laitat sen hihnalle, että voin vetää sen muiden ostosten mukana?

Ajatteletko, että en tajua, että ostoksissasi on muovikassi, jos et erikseen sitä minulle kerro?

terveisin myyjä

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 14:14"]

Täh, puhuvatko asiakkaat sinulle? Jo on v-mäinen ammatti, luulin, että sen homman tylsyys johtuisi vaan jatkuvasta piippauksen kuuntelemisesta ja hälinästä ympärillä. Mutta jos ihmiset vielä alkavat puhumaan ääneen, niin helvetti on irti.

[/quote]

Toki puhuvat, itse koen vähän hankalaksi vastata mitään sellaiseen, johon ei voi juuri vastata mitään. Tuota ei voi sekoittaa small talkiin, vai aloitatko small talkin tosin jonkun sellaisen kanssa, joka ovesta mennessään selittää että "menen nyt tästä ovesta" vs. "otan muovikassin" (ja laittaa hihnalle).

Aika mielenkiintoisia keskusteluja sitten varmaan käyt.."menen tästä ovesta" "no niinpä näytätkin menevän"..Monet asiakkaat kyllä hallitsevat rupattelun taidon mutta keskustelu harvemmin lähtee sellaisesta "otan muovikassin" "no niinpäs siinä tosiaan näyttääkin muovikassi hihnalla olevan"..:D

terveisin aloittaja

Vierailija
42/47 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä ota jugurttiakaan kassan ohi, ja sano, että syön tämän heti. Miten voisin tietää, että muovikassin kanssa voi tehdä niin?? Molemmat tuotteet kuuluvat kaupan perusvalikoimaan, en voi pelkän asiakkaan kokemuksella älytä, että muovipussille on pikakoodi, koska kukaan myyjä ei ole sitä minulle ikinä kertonut. Miksette itse helpota asiakkaan pakkaamista sanomalla, että lyön tämän pikakoodilla, enkä tarvitse pusseja hihnalle? 

Toinen toivomus: Kun mä laitan ne muovipussit siihen hihnalle, niin voisitko kassana vetää ne ensimmäisten joukossa läpi, jotta pääsen pakkaamaan? 9 myyjää kymmenestä ei näe minkäänlaista kiirettä antaa niitä muovipusseja minulle, vaikka niihin helposti jo ylettyisi, vaikka mulla olisi millaiset megaostokset tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 12:56"]

Asiakas äimistelemään että mistä se työntekijä kassalla tietää tavaran hinnan. Oli aika hankala tilanne sanoa asiakkaalle häntä nolaamatta että no tästä samasta viivakoodista vetää kassaan. Itsekseni jäin miettimään että eikö tuo asiakas kaikkien näiden vuosien aikana ole kassalla nähnyt mitä kassamyyjä tekee. Oli pakko mennä nauramaan takahuoneeseen.

[/quote]

Enpä olisi uskonut, että myyjän pitää oikein jonnekin takahuoneeseen paeta tällaisen takia. Mutta hyvähän se on, että jaksa naurattaa tällaiset mitättömyydet. Minulla unohtuisi noin 5 sekunnin kuluttua...

Vierailija
44/47 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOSKA EN HALUA VARASTAA!

Vierailija
45/47 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen varmaan hullu, mutta en nyt vain ymmärrä koko ketjun pointtia.

Ottaako aloittajaa pannuun siis se, että asiakas ottaa kassin ja kertoo siitä ääneen eikä puhu mitään muuta? Ei sano esim. että minulla on tässä nyt myös nämä kaksi maitoa ja juusto? Vai pitääkö kassi vain ottaa ja ruveta mitään sanomatta tunkemaan siihen ostoksiaan?

Olen 52-vuotias enkä ole koskaan huomannut, että käyttämäni kaupan (keskisuuri K-market) kassalla olisi joku erityinen nappi muovikasseille. Päinvastoin, AINA hän vetää kassin viivakoodilukijan läpi. Eli ei tulisi mieleenkään, että ottaisin kassin mitään sanomatta ja alkaisin pakata.

Voi hemmetti, uskaltaako sinne markettiin enää mennäkään. Se kassatäti on muutenkin kuin viulun kieli, ja jos vielä toimin kasseineni väärin, se voi aiheuttaa romahuksen. :(

Vierailija
46/47 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sanot kiitos tuollaiseen tokaisuun, kun näet että asiakas laittaa sen hihnalle?

"menenpä tästä ovesta ulos"

"kiitos"

Jos itse sanon jonkun jugurttien tjms määrän niin sanon sen siksi, että en luota sen myyjän silmiin laskeen niitä. Niin paljon saa olla korjaamassa maksutapahtumia kun sitä kuittia katsoo. Alennukset laitettu päin honkia, lukumäärät väärät jne.

Ja mä ainakin olen joutunut antamaan muovipussin myyjälle kun ei sitä koodia hänellä ollut. Kertoo aloittajan (ja näköjään monen muunkin) naivista näkökulmasta nähdä vain Se mitä itse näkee ja unohtaa, ettei Se koodi\nappi mikälie olekaan jokaisessa paikassa automaatio. Kuten ei aina edes visa electronilla maksaminen.

Vierailija
47/47 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen toivomus: Kun mä laitan ne muovipussit siihen hihnalle, niin voisitko kassana vetää ne ensimmäisten joukossa läpi, jotta pääsen pakkaamaan? 9 myyjää kymmenestä ei näe minkäänlaista kiirettä antaa niitä muovipusseja minulle, vaikka niihin helposti jo ylettyisi, vaikka mulla olisi millaiset megaostokset tahansa.

[/quote]

En nyt väitä, että sinä teet näin, älä ymmärrä väärin, mutta jotkut laittavat sen kassin hihnalle ja latovat kaikki ostokset sitten siihen päälle ;) ja sit huudellaan, että "saiskos sen kassin niin pääsisi pakkaamaan"