Ruokakaupan asiakas: miksi kerrot minulle ottavasi muovikassin..
..jos et kuitenkaan ota sitä ja mene pakkaamaan ostoksia vaan laitat sen hihnalle, että voin vetää sen muiden ostosten mukana?
Ajatteletko, että en tajua, että ostoksissasi on muovikassi, jos et erikseen sitä minulle kerro?
terveisin myyjä
Kommentit (47)
Ehkä se siinä vaan jutustelee ja mainitsee sen kassin. Tuskin se sillä nyt mitään kummoista tarkoittaa. Joten jospa sinäkään et siitä hernettä nenään vetäisi.
En oikein ymmärrä aloitusta, mutta:
Joskus otan muovikassin, yleensä en sitä tarvitse. Joskus sanon ottavani muovikassin, se on vähän niinkuin ahaa-elämys, että eihän nämä kaikki mahdu omaan kassiin, pitää ottaa muovikassi. Sen on vähän niinkuin itsekseen puhumista. Joskus vain laitan muovikassin muiden ostosten joukkoon hihnalle.
Ymmärrän myyjää ärsyttävän, jos asiakas on jo maksanut ja pakannut osan tavaroista ja huomaa vasta silloin tarvitsevansa lisäkassin. Myyjä on palvelemassa seuraavaa asiakasta ja tulee keskeytetyksi.
Ei välttämättä tiedä että kassalla on se muovikassinappi, eli ei tarvi ottaa viivakoodia siitä? Joskus kyllä itsekin kassalla myyjänä vedin viivakoodista enkä napista. Ihmisillä on muutenkin harhoja että mitä siinä kassapäätteellä voi tehdä: eräskin asiakas pyysi minua KIRJOITTAMAAN kuittiin jotain sillä kassapäätteellä :-D
Voi ,ovatko korkeasti koulutetut korvaraukkasi mahdollisesti kuluneet siitä? Ja ei ,itse en toimi noin mutta mikä ongelma siinä muka on? Älä hakeudu asiakaspalveluammattiin jos olet noin yliherkkä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:35"]
En tiedä, kun en noin toimi enkä itse kassalla ollessanikaan tuohon koskaan törmännyt. Ei liene kovin yleistä?
[/quote]
Aivan outo asia minullekin. En koskaan osta muovikassia, enkä ole koskaan kuullut muidenkaan siitä erikseen mainitsevan.
Jospa se on jotakin small talkia? Kun sinä nyt siinä olet paikan päällä niin voi olla, että joku kokee tarpeelliseksi sanoa sinulle jotakin. Olethan kuitenkin ihminen.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:38"]
Ei välttämättä tiedä että kassalla on se muovikassinappi, eli ei tarvi ottaa viivakoodia siitä? Joskus kyllä itsekin kassalla myyjänä vedin viivakoodista enkä napista. Ihmisillä on muutenkin harhoja että mitä siinä kassapäätteellä voi tehdä: eräskin asiakas pyysi minua KIRJOITTAMAAN kuittiin jotain sillä kassapäätteellä :-D
[/quote]Riippuu ihan siitä mikä kassajärjestelmä kyseessä. Esim. meillä pystyi kirjoittamaan kuittiin. Verotussyistä sitä usein pyydettiinkin.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:35"]
En tiedä, kun en noin toimi enkä itse kassalla ollessanikaan tuohon koskaan törmännyt. Ei liene kovin yleistä?
[/quote]
Aivan outo asia minullekin. En koskaan osta muovikassia, enkä ole koskaan kuullut muidenkaan siitä erikseen mainitsevan.
[/quote]Mä mainitsen, jos otan kassin mutta en laita sitä hihnalle.
Siksi kun sinä kysyt sitä, jos en erikseen mainitse. Siinä hihnalla se tavallisesti menee ja jos ei, niin näethän sinä että otin, eli en minäkään sitä erikseen sano.
Mutta silti aika usein kassa kysyy, oliko kassia vai ei.
Koska joskus tajuan vasta ihan viime hetkellä tarvitsevani sellaisen, joten ilmoitan asiasta ennen pussin nappaamista, ettei myyjä ehdi lyödä loppusummaa koneeseen. En tosin tiedä, olisiko edes mikään monimutkainen juttu lisätä pussia jälkikäteen...? En vaan haluaisi ruveta sitä erikseenkään makselemaan.
No sanon, koska otan.
Joskus fiksu myyjä sanoo, että ota vaan ja lyö koneeseen tai että tarvitsen siitä koodin. Se on vähän peitelty kysymys "Voinko ottaa muovikassin ja mennä pakkaamaan suoraan vai tarvitsetko tästä viivakoodin/haluat ehkä laskea, että kasseja oli neljä tai jopa avata ne". Mutta jos myyjä ei sano mitään, vaan kaikki energia menee muiden tuotteiden lukemiseen, laitan sen pussin siihen hihnalle.
kun olin yhtenä kesänä töissä ruokakaupassa, me askarreltiin viivakoodivihko. Siellä oli kaikista eri pusseista viivakoodi ja lapun yläpuolella luki mikä tuote viivakoodissa on. Tää vihkonen oli kiinni nippusiteillä ja vieteriketjulla, aika hauskan näköinen, mutta aina käden ulottuvilla mutta ei ikinä tiellä.
Näitä asiakkaita, jotka ilmoitti muovipussista ohimennen kävi vähintään 1 tunnissa, jopa hiljaisena hetkenä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:38"]
[/quote]Riippuu ihan siitä mikä kassajärjestelmä kyseessä. Esim. meillä pystyi kirjoittamaan kuittiin. Verotussyistä sitä usein pyydettiinkin.
[/quote]
Eikös kaikissa moderneissa kassajärjestelmissä tämä ole ollut mahdollista jo ainakin 10 vuotta, eli ei se asiakas ihan väärässä ollut.
En ole ikinä kuullut kenenkään ilmoittavan tekemisistään kassalla myyjälle. "Laitan nyt tähän hihnalle tämän muovikassin, sitten laitan tämän seuraava asiakas-palikan tähän ostosten perään..." Tähänkö tyyliin? Vai tapahtuisiko tuota muovipussista raportointia siten kuten nro 11 esittää, tai niissä tilanteissa kun muovikassia ei hihnalle laiteta vaan mennään sen kanssa pakkaamaan heti?
Mä vaihdoin just vakkarimarkettia kun siellä oli yksi myyjä jonka rakkain harrastus oli katsella asiakasta kuin halpaa makkaraa ja tiuskia jotain. Kuulostat vähän samanhenkiseltä. En viitsinyt jatkossa pilata omaa päivääni siten että saatan törmätä marketissa siihen nimenomaiseen myyjään, ehkäpä hänenkin elämänsä helpottui kun asiakkaita oli yksi vähemmän. En koe aiheuttaneeni hänen käytöstään itse, koska tervehdin aina ihan ystävällisesti kassalle mennessä ja sanon kiitokset ja heit lopuksi. Enkä auo kassalla päätäni mistään.
Mua ärsyttää kun otan sen muovipussin ja sanon kassalle, yksi muovipussi, niin se kassa sanoo et tarvii sen pussin viivakoodii. Ollessani kaupankassana meillä oli pikakoodi sille pussille.
Ap vaikuttaa harvinaisen ammattitaidottomalle myyjälle.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:55"]
No sanon, koska otan.
Joskus fiksu myyjä sanoo, että ota vaan ja lyö koneeseen tai että tarvitsen siitä koodin. Se on vähän peitelty kysymys "Voinko ottaa muovikassin ja mennä pakkaamaan suoraan vai tarvitsetko tästä viivakoodin/haluat ehkä laskea, että kasseja oli neljä tai jopa avata ne". Mutta jos myyjä ei sano mitään, vaan kaikki energia menee muiden tuotteiden lukemiseen, laitan sen pussin siihen hihnalle.
[/quote]
No mutta tästähän juuri ei ollut kysymys.
Minulla useampi asiakas kertoo minulle ottavansa muovikassin. Vastaan heille "kiitos". Sitten he jättävät sen kuitenkin minulle vedettäväksi muiden ostosten kanssa eivätkä ole kertoneet asiasta siksi, että olisivat menossa pakkaamaan tai siksi, että olisin jo "peruuttamattomasti" lyönyt loppusumman (ei sellaisia kassoja varmasti ole olemassakaan, johon ei voisi enää lisätä sen jälkeen kun loppusumma on lyöty...).
En ole unelma-ammatissani. Ja kiitos kysymästä, olen opiskelija.
terveisin aloittaja
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:58"]
En ole ikinä kuullut kenenkään ilmoittavan tekemisistään kassalla myyjälle. "Laitan nyt tähän hihnalle tämän muovikassin, sitten laitan tämän seuraava asiakas-palikan tähän ostosten perään..." Tähänkö tyyliin?
[/quote]
Kyllä, olen ihmetellyt juuri mikä tarkoitus tällä "raportoinnilla" on.
Toisekseen ihmettelen, minkälainen ihminen ei tiedä, että kassin voi lyödä pikakoodilla kassaan ja sen vuoksi voi kertoa myyjälle monta kassia ottaa ja mennä pakkaamaan, jos se on itselle tärkeää. Mutta jotkut vuosikymmeniä kaupassa asioineet eivät tällaista asiaa tiedä. Tämä ei itseäni haittaa, ihmettelen vain..
terveisin aloittaja
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:38"]
[/quote]
Siis häh? Aloittaja sanoi että asiakas laittaa muovikassin siihen hihnalle muiden ostoksien kanssa ja mainitsee samalla että ottaa muovikassin. Mitä väliä jollain viivakoodeilla ja napeilla silloin on?