Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa. Miehen uusi on opettanut lapset kutsumaan itseään "mammaksi".

Vierailija
27.01.2014 |

häntä "mammaksi".
Minua kutsutaan äidiksi, mutta häntä siis "mammaksi".
Ja kyse on suomenruotsalaisesta naisesta jolle siis mamma on sama kuin äiti.
Syyksi sanottiin, että kun "mamman" omat lapset kutsuvat mammaksi, niin voisivat meidänkin lapset kutsua mammaksi.

Vituttaa.

Kehtaanko kieltää?

Lapset 4 ja 5v, ovat hieman hämillään.

En olisi koskaan tiennytkään asiasta jos ei tytär 5v olisi kysynyt, onko pakko kutsua XX:ää "mammaksi"?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaakyllä miten vastauksissa on katkerat äidit asialla. Joukossa miesten vastauksia ja niistä kyllä näkee, että osataan ottaa asia paljon rennommin. Eikö olisi kaikkien mielestä paras että lapset itse käyttäisivät heille sopivaa nimitystä? Isä-/ äiti-side ei katoa mihinkään vaikka jotain toista kutsuisikin vastaavalla nimityksellä! 

Vierailija
22/26 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:36"]

Äiti ja Mamma ovat sama asia eli vain äiti voi olla mamma. Kiellä ehdottomasti

[/quote]

Tällaisilla ihmisillä ei pitäisi olla lapsia eikä heitä tulisi päästää lasten lähelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 12:05"]Huomaakyllä miten vastauksissa on katkerat äidit asialla. Joukossa miesten vastauksia ja niistä kyllä näkee, että osataan ottaa asia paljon rennommin. Eikö olisi kaikkien mielestä paras että lapset itse käyttäisivät heille sopivaa nimitystä? Isä-/ äiti-side ei katoa mihinkään vaikka jotain toista kutsuisikin vastaavalla nimityksellä! 

[/quote]

Lue saatana, lapsi itse ihmetteli että onko PAKKO KUTSUA uutta naista... Vaikuttaisi hieman vastahakoiselta ja hämmentyneeltä lapselta.

Ei katkeruutta, exä oma-aloitteisesti sanoi nykyiselleen että lapsillani on jo äiti.

Vierailija
24/26 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana äiti on yksi suomen kielen kauneimmista ja tunneladatuimmista sanoista, tuntuu väärältä vaatia lasta kutsumaan muita kuin äitiään äidiksi.  Ottolapset, tottakai, kutsuvat ottoäitiään äidiksi, koska äiti on ottanut lapsesta hoitovastuun!

Mutta isän uusi puoliso voisi mielestäni aivan hyvin tulla kutsutuksi etunimellään. Näitä hankalia asioita avioero tuo elämän ja niiltä on turha sulkea silmänsä. En oikein jaksa uskoa, että lapsi oikeasti tahtoo kutsua isän uutta vaimoa (lapselle vierasta ihmistä) äidiksi.

Vierailija
25/26 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 12:05"]

Huomaakyllä miten vastauksissa on katkerat äidit asialla. Joukossa miesten vastauksia ja niistä kyllä näkee, että osataan ottaa asia paljon rennommin. Eikö olisi kaikkien mielestä paras että lapset itse käyttäisivät heille sopivaa nimitystä? Isä-/ äiti-side ei katoa mihinkään vaikka jotain toista kutsuisikin vastaavalla nimityksellä! 

[/quote]

En ole katkera mistään mutta olen lasteni äiti, enkä olisi iloinnut, jos lapset aikoinaan olisivat isänsä uutta kumppania äidiksi kutsuneet, eivät tosin halunnetkaan, yritystä naisella oli, mutta lasteni isän kanssa torppasimme moiset viritelmät yhteistuumin. Äiti on äiti ja Riitta on Riitta!

Vierailija
26/26 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitutukseen ei kuole. Anna mennä vaan, ap! Kokeile, miten mahtavan vitutuksen saat päälle, kun oikein panostat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän