Miksi länsisuomalaiset ovat kauniimpia
kuin esim. itäsuomalaiset? Luin jostain jotain sellaista että heillä on ruotsalaista geeniperimää, voisiko johtua siitä?
Kommentit (54)
Pitää paikkansa. Lounaisrannikon ihmiset ovat pidempisäärisiä ja lyhyempiselkäisiä kuin sisämaan väki, ja tämä johtuu juuri läntisestä / eurooppalaisesta perimästä.
Verratkaapa vaikka keskimääräistä Turun tyttöä vaikka inarilaiseen, niin huomaatte kyllä eron. Kauneus on tietysti katsojan silmissä.
Mä oon suht pitkä (174) ja mulla on tutkitusti läntinen perimä. Kauneudesta en tiedä, varmaan aika perus (ainakin ilman meikkiä hyvinkin perus).
Silloin kun roduista sai vielä puhua, suomalaiset jaettiin itäiseen ja läntiseen rotuun sekä saamelaisiin. Lännessä ollaan pitempiä, kapeakasvoisempia ja vaaleampia. Nykyään myös tapakulttuuri vaikuttaa, kun idässä huomattavasti useampi syö itsensä ylipainoiseksi.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 10:38"]Pitää paikkansa. Lounaisrannikon ihmiset ovat pidempisäärisiä ja lyhyempiselkäisiä kuin sisämaan väki, ja tämä johtuu juuri läntisestä / eurooppalaisesta perimästä.
Verratkaapa vaikka keskimääräistä Turun tyttöä vaikka inarilaiseen, niin huomaatte kyllä eron. Kauneus on tietysti katsojan silmissä.
[/quote] toi pidempisäärisyys ei kyllä tule Ruotsista...venäläiset on PITKIÄ! Ja hoikkia ja pitkäsäärisiä, kasvot tosin vähän maskuliinisia. Ruotsalaiset piirteiltään ja ruumiinrakenteeltaan samanlaisia kun suomalaiset, suomalaisilla vaan on enemmän massaa(läskiä) siinä päällä. Ja ruotsalaiset erilailla laitettu(=huomaa:hiukset värjätty joko ihan vaaleaksi tai tummaksi, paljon meikkiä siististi)
suomalainen ei ole ruma, suomalainen ei vaan jaksa laittaitua. t. 20 vuotias suomenruotsalainen
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 10:38"]Pitää paikkansa. Lounaisrannikon ihmiset ovat pidempisäärisiä ja lyhyempiselkäisiä kuin sisämaan väki, ja tämä johtuu juuri läntisestä / eurooppalaisesta perimästä.
[/quote] toi pidempisäärisyys ei kyllä tule Ruotsista...venäläiset on PITKIÄ! Ja hoikkia ja pitkäsäärisiä, kasvot tosin vähän maskuliinisia. Ruotsalaiset piirteiltään ja ruumiinrakenteeltaan samanlaisia kun suomalaiset, suomalaisilla vaan on enemmän massaa(läskiä) siinä päällä. Ja ruotsalaiset erilailla laitettu(=huomaa:hiukset värjätty joko ihan vaaleaksi tai tummaksi, paljon meikkiä siististi)
suomalainen ei ole ruma, suomalainen ei vaan jaksa laittaitua. t. 20 vuotias suomenruotsalainen
[/quote]
Nooh, totuus nyt kuitenkin on, että venäläisten keskipituus (m 175/n 162) on lyhyempi kuin ruotsalaisten (m 180/n 170).
Varsinaissuomalaisilla löytyy lähes aina perimästään ruotsalaista. Itsekin olen Turun suunnalta ja sukupuusta löytyy paljon Ruotsista tulleita mm. 1700-1800-l. vaikka ruotsinkieltä ei suvussamme enää käytetä. Tyksissä ultraaja sanoi että siellä sikiöiden reisimitat on keskimäärin pidempiä kuin muualla massa, ollaan siis visiin pitkäraajaisempaa porukkaa.
Olenkohan mä jotenkin erikoinen sitten kun olen 177cm pitkä ,bmi 21.8 ja luonnostani olen ihan vaalea. Niin ja olen täältä itärajalta:)
suurin osa etelä-Suomessa asuvista ovat muuttaneet sinne jostakin muualta. minulla asuu paljon ystäviä ja tuttavia siellä. naiset eivät ole kasvoistaan kovin kaksisia, mutta pitävät itsestään huolta kuntoilemalla ja kaikin mahdollisin hoidoin. yksikin "mallina itseään pitävä" on 29- vuotias ja näyttää naamasta ihan 40-vuotiaalta :D eli vastaus kysymykseesi: etelä-suomessa asuvat vaan laittautuvat enemmän ja panostavat itseensä enemmän, mutta kasvoista muualta päin Suomea asuvat ovat kauniimpia.
http://www.ucityguides.com/cities/top-10-countries-with-the-most-beautiful-women.html kyllä ne venäläiset vaan on kauniimpia kun ruotsalaiset. Kuten myös muut slaavit
http://www.ucityguides.com/cities/top-10-countries-with-the-most-beautiful-women.html kyllä ne venäläiset vaan on kauniimpia kun ruotsalaiset. Kuten myös muut slaavit
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:28"]
[/quote]
Niin, sun ja jonkun nettisivuston mielestä. Ja sitten taas moni muu on eri mieltä. Ei näistä kauneusasioista ole mitään objektiivista totuutta. Pituudesta sen sijaan on, ja se objektiivinen totuus on, että ruotsalaiset ovat keskimäärin pidempiä kuin venäläiset. Mikä ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö olisi olemassa myös lyhyitä ruotsalaisia/pitkiä venäläisiä.
Turkulaiset miehet ovat ihan eri näköisiä kuin vaikka Kainuulaiset. Turkulaiset ovat jotenkin pitempiä ja pienipäisempiä (sirompia), kuin Itä-Suomalaiset jässikät, joilla iso, levät pää ja lyhyt pyöreä vartalo.
Olen matkustanut kauan työkseni pitkin Suomea ja olen huomannut että kaikkien länsirannikon kaksikielisten paikkakuntien (Kokkola, Pietarsaari, Uusikaarlepyy, Vaasa, Kristiinankaupunki, Kaskinen) väessä on jotain ruotsalaisempaa ulkonäköä. Siellä porukalla on suorat nenät, pitkät kaulat, aika pitkät raajat, hyvät (usein isot) hampaat, kulmikkaat poskipäät, hyvän malliset huulet, nätit vaaleat silmät, siistit kampaukset, pukeutuvat muutenkin ruotsalaisemmin ja seuraavat enemmän trendejä kuin esimerkiksi idässä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 10:52"]
[/quote]
Sun kuva venäläisistä perustuu vain viihdemediassa näkemiisi venäläisiin?
Jos naisella lyhyt ja usein räikeä kananperseletti, pienet siansilmät syvällä päässä, pieni pallopäinen possunokka jossa sieraimet usein näkyvillä, pyöreät poskipäät, kasvojen alaosa sellainen leuaton, lyhyt kaula, pieni viivasuu ja persjalat niin 99% varmuudella Itä- tai Pohjois-Suomesta :D
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 12:04"]
Jos naisella lyhyt ja usein räikeä kananperseletti, pienet siansilmät syvällä päässä, pieni pallopäinen possunokka jossa sieraimet usein näkyvillä, pyöreät poskipäät, kasvojen alaosa sellainen leuaton, lyhyt kaula, pieni viivasuu ja persjalat niin 99% varmuudella Itä- tai Pohjois-Suomesta :D
[/quote]
Ai se kananpersetukka tulee ihan geeneissä?
Suomalaisista suomenkielisistä sukunimistä voi päätellä mistä suku alunperin lähtöisin, ellei nimi ole sitten vaihdettu:
Itäsuomalaisen sukunimi on yleensä -nen tai -lainen/-läinen -päätteinen.
Länsisuomalaisen -la/-lä, tai kaksiosainen nimi väliviivalla tai ilman, kuten Vähä-Joki tai Kalliokangas.
Eivät minusta ja kaiken lisäksi ovat jotenkin niin tylyn itseriittoista väkeä. Ja ei, en ole idästä vaan etelärannikolta.